Vraag
Alle reacties
Tja enige optie is door dat te doen met radiatoren die hoger hangen dan deze met wel zo'n ventiel, uiteindelijk komt het lucht uit op het hoogste punt
Met ^, je kan deze radiator op zich niet ontluchten, enkel de lucht naar elders brengen.
Als de ketel het hoogste punt is, en een automatische ontluchter heeft, dan kan je redelijk goed ontluchten door de pompstand maximaal te zetten, en alles behalve een radiator dicht te zetten. Zo pers je de lucht mee met de waterstroom.
Een permanente oplossing zou een microbellenontluchter zijn, daarvan beweren de fabrikanten dat die na verloop van tijd alle lucht in je hele systeem verwijdert. Ik heb nog geen ervaringen gevonden die dit 100% bevestigen, maar het lijkt wel plausibel dat het werkt.
Wordt het daar trouwens volt genoeg warm? Je zou kunnen overwegen de radiatoren te vervangen door een nieuwer model, met een thermostatische kraan en een ontluchter, en een groter vermogen waardoor die op lagere temperatuur ook goed werkt (dus hoger rendement van je verwarming).
Als de ketel het hoogste punt is, en een automatische ontluchter heeft, dan kan je redelijk goed ontluchten door de pompstand maximaal te zetten, en alles behalve een radiator dicht te zetten. Zo pers je de lucht mee met de waterstroom.
Een permanente oplossing zou een microbellenontluchter zijn, daarvan beweren de fabrikanten dat die na verloop van tijd alle lucht in je hele systeem verwijdert. Ik heb nog geen ervaringen gevonden die dit 100% bevestigen, maar het lijkt wel plausibel dat het werkt.
Wordt het daar trouwens volt genoeg warm? Je zou kunnen overwegen de radiatoren te vervangen door een nieuwer model, met een thermostatische kraan en een ontluchter, en een groter vermogen waardoor die op lagere temperatuur ook goed werkt (dus hoger rendement van je verwarming).
[ Voor 19% gewijzigd door naftebakje op 10-02-2026 12:18 ]
Als de boer zijn koeien kust, zijn ze jarig wees gerust. Varkens op een landingsbaan, leiden nooit een lang bestaan. Als de boer zich met stront wast, zijn zijn hersens aangetast. Als het hooi is in de schuur, zit het wijf bij den gebuur.
ik zou kijken of je buizen ontluchting plekken hebben, mijn radiatoren hebben ook geen ontluchting, het zit in de buizen verwerkt
Bedankt voor de tips! Het lijkt erop dat mijn CV ketel dit zelf al doet. Ik heb een radiator in de badkamer die wel een ontluchtingsventiel heeft maar daar kwam enkel water uit.
:strip_exif()/f/image/SrhajvMGcRfHJ8gApYEcLq68.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/rKcECMCZqFjz1otSiKkx0ZwR.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/oycEkEeZd6RhDe1gYfx58tD5.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/6Cq7L7tu5U4UaXrN1XrVa7GN.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/kfA2n9kfck8oYgMKCtKXBk4J.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/X5ciJ2FLOnVUVTp6PCLy7hvh.jpg?f=fotoalbum_large)