Aantal radio's bij de wireless AP eigenschappen toevoegen?

Pagina: 1
Acties:

• rapture
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 12:10

rapture

Zelfs daar netwerken?

Topicstarter
Als ik in de pricewatch de AP's filter op 6 GHz band, dan krijg ik veel AP's die 2,4, 5 en 6 GHz ondersteunen. Dan kan ik doorklikken naar de website van de fabrikant om te weten te komen of het dual radio of triple radio is. De datasheet doorspitten en voor alle zekerheid in de handleiding kijken naar wat je kan instellen.

Triple radio betekent dat de 3 frequentiebanden tegelijkertijd actief zijn.
  • 2,4 GHz voor legacy, IOT en familieleden die een Internetradio gekocht zonder te checken op welke frequentiebanden dat het werkt. In steden kan deze band dermate druk zijn dat je nauwelijks de webinterface kan laden.
  • 5 GHz is waar de meeste laptops, smartphones en materiaal van de ISP werkt. Tientallen draadloze netwerken worden in een stad door elkaar gezonden.
  • 6 GHz is de premium frequentieband waar je weinig tot geen last van de buren hebt.
Dual radio heb je in verschillende smaken:
  • Vrij tussen de 3 banden kiezen. Voor maximale performance kan je de overvolle 2,4 GHz negeren en voor alleen maar 5 en 6 GHz gaan.
  • Verplichte 2,4GHz en je kan kiezen tussen 5 of 6 GHz erbij nemen. In een drukke stad is dit een behoorlijke waardeloos apparaat, wat heb je aan dual radio als 1 van de 2 radio's in een overvolle frequentieband moet zijn.
Wat ook een mogelijkheid is, is aan de MIMO configuratie "Ontvangers 5/6GHz" en "Zenders 5/6GHz" toevoegen.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/cCg6Ecl5fNEse_KHQg84gwRQXDg=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/ynb9p3Y12KFX0bW0oWR87hnL.jpg?f=user_large
Dan mag je het onderstaande in een datasheet niet overtypen als dedicated zenders en ontvangers voor elke band hebben.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/10KOulnIy2dIFhgr8P06oBWpkJE=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/NsQqoUFKeU3u785bNFZ6pEMq.jpg?f=user_large

Op basis van deze omschrijving:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/IvRw4JnG5G8mwn0FitWFoZNK6bI=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/OU1JjQMlxhAEAv1RfqLksqNX.jpg?f=user_large
Wordt het:
  • 2 Ontvangers 2,4GHz en 2 Zenders 2,4GHz
  • 2 Ontvangers 5/6GHz en 2 Zenders 5/6GHz
Een commentaarvakje waar je de omschrijving kan pasten maakt het nog duidelijker.

• Glaanie
  • Registratie: Juni 2002
  • Nu online

Glaanie

Medewerker Product Content

All your spec are belong to us

@rapture Zoals je hebt gemerkt, zijn dit soort dingen lastig in een vaste spec te gieten, zonder dat het onoverzichtelijk wordt.

Een opmerkingenveld heb ik bij deze toegevoegd (MIMO opmerkingen), deze had er ook gewoon bij moeten staan toen de opties bij MIMO werden toegevoegd. Deze specs + opmerkingenveld zijn tegelijkertijd ook bij Modems en Routers geplaatst, waarschijnlijk dus gewoon vergeten destijds :)