IIS loopt 2 uur achter

Pagina: 1
Acties:

• Fox-Web
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 20-12-2024
Vraagje:

Ik heb IIS 5 draaien en als ik in mijn logfiles kijk, loopt de tijd 2 uur achter. Loopt ie standaard op één of andere GMT tijd ofzo? De tijd van mijn systeem loopt wel gewoon goed.

Eat right. Stay fit. Die anyway.

Verwijderd

Ik weet wel dat IIS er een wat vreemde eigenschap op na houd als het om datum/tijd instellingen gaat.

Zodra je op de webserver inlogt gebruikt hij de instellingen van die user. Als je dat niet doet, en dus via ASP gebruik maakt van het Internet Guest Acount, dan neemt'ie willekeurig een instelling. M$ beweerd dat dat dan de instellingen van de laatste ingelogde gebruiker is, maar de praktijk leert dat dat niet altijd waar is. Beter is om een autologon te maken op de webserver.

Ohja.. zelfs door M$ erkende bug/feature... "this behaviour is by design" :'(

• The Lord
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 00:12
IIS 5.0 logt volgens de gestelde standaard. En daarin staat gespecificeerd dat GMT moet worden gebruikt.

En dat staat volgens mij expliciet vermeld in de CHM van IIS.

geeft geen inhoudelijke reacties meer

• Fox-Web
Oh, nou als ie via GMT werkt vind ik het ook best. Ik dacht dat het misschien een instelling was......

• The Lord
Je kan het ook wel wijzigen. Ik weet het echetr niet uit mijn hoofd.

• Fox-Web
Weet iemand ook waar ik het kan wijzigen :?

• The Lord
Ja zeg. Wat dacht jij van kijken in de knowledgebase van http://www.microsoft.com? Of het doorlezen van de help files?

Héle grote kans dat je het daar kan vinden; anders wist ik het ook niet.

• jochemd
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 29-12-2025
Hij loopt op UTC, niet op GMT :)

• PowerRun
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 14-12-2025
IIS gebruikt de tijd uit je regional settings... mocht je toevallig Statistics Software draaien, pas dan ff op met het aanpassen van tijden... ik heb zo een keer een hele dag zitten denken waarom de stats niet meer goed bleken...

• Pc123
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 03-05 22:47
T is zomertijd, dus we hebben GMT +2, klopt dus inderdaad. Windows gebruikt intern ook deze tijd, als ik via de API de systemtime opvraag krijg ik ook GMT.
Pagina: 1