Bij het verbouwen van onze woonkamer ben ik aangekomen bij een mooi klusje. In vroeger tijd stond hier een schouw, en de eerste balk van de tussenvloer heeft daar ooit ingemetseld gezeten. De schouw is jaren geleden al eens weggehaald, en de muur is doorgebroken en voorzien van een stalen balk.
Na het weghalen van het plafond blijkt deze strijkbalk nooit goed te zijn verankerd en nu feitelijk gewoon aan de houten vloer erboven te hangen. Wil ik iets aan doen, maar ik zoek ideeën voor een handige aanpak. Op termijn ga ik de bovenverdiepingen ook renoveren, maar nu kan ik er van bovenaf nog slecht bij
:strip_exif()/f/image/4010UYVbvZteEqNuDGJ7OLpA.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/pVOJs9WQG0Ry1xmkYQaM3aEj.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/15zSLbVY61ImUVCSCXNn6SQO.jpg?f=fotoalbum_large)
Iemand ideëen hoe ik deze balk weer netjes dragend maak? Mijn eerste idee was simpelweg de tussenruimte vullen met hout en dan lange schroeven in de kopse kant van de balk haaks er op, maar ik twijfel of dat ooit voldoende sterk wordt. Een extra balk toevoegen haaks, en dan met balkdragers werken? Dan moet ik een stuk uit de muur hakken weer, en goochelen met balkdragers om deze er in te krijgen. Betere ideeën?
Na het weghalen van het plafond blijkt deze strijkbalk nooit goed te zijn verankerd en nu feitelijk gewoon aan de houten vloer erboven te hangen. Wil ik iets aan doen, maar ik zoek ideeën voor een handige aanpak. Op termijn ga ik de bovenverdiepingen ook renoveren, maar nu kan ik er van bovenaf nog slecht bij
:strip_exif()/f/image/4010UYVbvZteEqNuDGJ7OLpA.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/pVOJs9WQG0Ry1xmkYQaM3aEj.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/15zSLbVY61ImUVCSCXNn6SQO.jpg?f=fotoalbum_large)
Iemand ideëen hoe ik deze balk weer netjes dragend maak? Mijn eerste idee was simpelweg de tussenruimte vullen met hout en dan lange schroeven in de kopse kant van de balk haaks er op, maar ik twijfel of dat ooit voldoende sterk wordt. Een extra balk toevoegen haaks, en dan met balkdragers werken? Dan moet ik een stuk uit de muur hakken weer, en goochelen met balkdragers om deze er in te krijgen. Betere ideeën?
/f/image/tzfaHEDktg2oG9SqacDfHbXM.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/HvyUH2dzZxK6dponcZINFxyS.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/UykF86nSIlmPl5tv1JQkDieY.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/7JFqbEumq0Td5wcaL0fJRoEk.png?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/4QyoU4Y7M182EjqGLzSE5a9H.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/XHgTnjS0RzVtvwGZjzheTSnv.jpg?f=fotoalbum_large)