Vorig jaar zijn we verhuist naar een redelijk nieuwe woning (2016) met ligging op het zuid-westen.
Dit is heel fijn en mooi, echter wel behoorlijk warm in de zomer.
Daarom willen wij airco's laten plaatsen omdat zonnewering alleen niet voldoende is.
Het uitgangspunt op dit moment is dat deze dus voornamelijk voor het koelen zullen worden gebruikt.
Het grootste warmtepunt is de zolder, deze is nu nog volledig open maar zal ergens in de komende 2 jaar worden opgedeeld kamers en een vliering.
Daarnaast is de slaapkamer aan de achterzijde de warmste plek. Wel merken we dat de gehele eerste verdieping goed opwarmt gedurende de warmte aanhoudt.
Nu hebben we ons inmiddels laten informeren en de eerste offerte binnen.
Hierbij kregen we het advies om 2 units te plaatsen van beide 3,5 kW
Een daarvan in de slaapkamer en die zou dan (met de deur open) ook gedeeltelijk de rest van de eerste verdieping kunnen koelen.
En de andere in het trapgat tussen de eeste verdieping en de zolder.
De uitleg hierbij was dat je de zolder kan koelen zolang je vooruit blijft blazen. En als je hem naar beneden richt dan zou je hiermee juist de 2 kamers onder aan de trap moeten kunnen koelen.
Nu heb ik verschillende verhalen hierover gelezen (zowel over het benodigde aantal kW als plaatsing) en dus het advies van een monteur waardoor ik het een beetje kwijt ben wat nu juist zou zijn.
De offerte waar hij mee kwam (incl montage & materiaal):
Voor het gemak even een plattegrond.
Dit is heel fijn en mooi, echter wel behoorlijk warm in de zomer.
Daarom willen wij airco's laten plaatsen omdat zonnewering alleen niet voldoende is.
Het uitgangspunt op dit moment is dat deze dus voornamelijk voor het koelen zullen worden gebruikt.
Het grootste warmtepunt is de zolder, deze is nu nog volledig open maar zal ergens in de komende 2 jaar worden opgedeeld kamers en een vliering.
Daarnaast is de slaapkamer aan de achterzijde de warmste plek. Wel merken we dat de gehele eerste verdieping goed opwarmt gedurende de warmte aanhoudt.
Nu hebben we ons inmiddels laten informeren en de eerste offerte binnen.
Hierbij kregen we het advies om 2 units te plaatsen van beide 3,5 kW
Een daarvan in de slaapkamer en die zou dan (met de deur open) ook gedeeltelijk de rest van de eerste verdieping kunnen koelen.
En de andere in het trapgat tussen de eeste verdieping en de zolder.
De uitleg hierbij was dat je de zolder kan koelen zolang je vooruit blijft blazen. En als je hem naar beneden richt dan zou je hiermee juist de 2 kamers onder aan de trap moeten kunnen koelen.
Nu heb ik verschillende verhalen hierover gelezen (zowel over het benodigde aantal kW als plaatsing) en dus het advies van een monteur waardoor ik het een beetje kwijt ben wat nu juist zou zijn.
De offerte waar hij mee kwam (incl montage & materiaal):
code:
Nu vroeg ik mij af of deze opstelling zo wel wenselijk is in de slaapkamer en of het niet logischer zou zijn om voor een 2,5kW variant te gaan. Hebben jullie hier misschien advies over? Sowiezo zat ik eraan te denken om voor de ZS-WF variant te gaan aangezien die incl wifi is en er net ies mooier (voor zover mogelijk) uitziet.1
2
| 2x SRK35ZS-W + SRC35ZS-W €4.000 2x Wifimodule €200 (optioneel) |
Voor het gemak even een plattegrond.