Bluray Geluidprobleem DENON AVR2500

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Christianus
  • Registratie: Januari 2026
  • Laatst online: 14-02 13:44
Vraag: Ik heb een LG Bluray speler aangesloten op een DENON AV versterker. Deed het naar behoren. Maar nu opeens in de linker luidspreker van mijn systeem na inschakelen van de LG speler.(nog geen DVD) een rafelend, knarsend in niveau varierend (zacht) stoorgeluid. Na het starten van de DVD prima geluid, maar daardoorheen blijft het "rafelig" geluid duidelijk aanwezig. Wanneer de DVD speler geheel wordt uitgeschakelt verdwijnt het stoorsignaal.
Daarna de Bluray speler direct op de TV met een aanwezig surroundbox aangesloten buiten de versterker om. Nu geen spoor van het stoorsignaal.
De AV versterker op radio, CD speler of phono ook geen enkel stoorsignaal. Ook de Bluray uitgeschakelt niet.
Vreemd, de speler geeft geen probleem buiten de versterker om. De versterker vertoont zonder de blurayspeler geen probleem. Maar de combinatie bluray aan, versterker op "bluray", een stoorgeluid op de linker speaker. Wellicht suggeties, alvast bedankt.

Alle reacties

• Archer_VC10
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 15:24
Heb je de kabels gecontroleerd? Als het aan een kant opduikt dan zou een kant van je verbinding wellicht beschadigd kunnen. Kijk ook even wat er gebeurt als je de Bluray speler op een ander stopcontact aansluit, of als je de netvoedingsstekker omdraait.

• Christianus
  • Registratie: Januari 2026
  • Laatst online: 14-02 13:44
Helaas, de bekabeling lijkt ok. De AV versterker functioneerd bij elke bron, behalve de Blurayspeler, zonder stoorsignalen op de speaker. De bluray speler direct via de HDMI kabel naar de TV met geluid direct via de TV luidsprekers eveneens. Afzonderlijk werken blijkbaar de AV en Bluray prima. Maar de Bluray via de AV met rommelig schurend raspelend stoorgeluid op de linkerspeaker. Ook verandering van stroomtoevoer naar een andere groep, of omdraaien van de stekker niet. Geen idee of de blurayspeker of de AV de oorzaak is, of een combinatie. Heeft altijd zonder problemen gewerkt.

• MasterCypher25
  • Registratie: Maart 2025
  • Laatst online: 17:40

MasterCypher25

Miss Patriotic

@Christianus

Het lijkt erop dat je AV het geluidsignaal niet kan verwerken (verkeerde instelling). Probeer eens te veranderen naar TrueHD of DTS in plaats van waar die nu op staat. Ik heb hetzelfde met een Dolby Digital+ signaal op mijn Onkyo, krijg dat een ratelend geluid. Schakel ik dan om naar TrueHD of DTS, dan is het geluid prima.
Verder is het handig om te vermelden welke type LG Blu-Rayspeler het is en welke type Denon AV (receiver).

Mijn goede voornemen voor 2026 : Niets geven is niets krijgen.

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Nu online

FeaR

In GoT we trust

Christianus schreef op maandag 9 februari 2026 @ 13:13:
Maar de combinatie bluray aan, versterker op "bluray", een stoorgeluid op de linker speaker.
Blu-rayspeler op een andere HDMI poort van de Denon geprobeerd?
MasterCypher25 schreef op donderdag 19 februari 2026 @ 20:42:
Het lijkt erop dat je AV het geluidsignaal niet kan verwerken (verkeerde instelling).
Denk niet dat dat het probleem is. Denon AVR2500 kan in principe elke track aan. Maar vooral omdat TS stelt dat het issue optreedt zodra de Blu-rayspeler aan wordt gezet, dan is er nog geen disc met audio om af te spelen.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.