Ik ben (nog steeds) een c++ newbie, weet iemand hier hoe je een sinus van een bepaald getal kan uitrekenen????
grtz. Chris
grtz. Chris
Verwijderd
Verwijderd
1
2
| #include <math.h> sin(int getal); |
1
2
3
4
| #include <math.h> double Input = 5.0; double Result = sin(Input); |
Verwijderd
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
| #include <math.h>
int Sinus[360];
void MakeSinusTable()
{
for (int i = 0; i <=360; i++)
{
// Ik weet niet zeker of de sinus functie nu de i
// in radialen is of in graden. ALs ie in radialen
// is moet je het eerst nog ff converten
Sinus[i]= sin(i);
}
} |
1
2
3
4
5
6
| void Main()
{
// Je wilt de sinus van 10 graden hebben
int getal = Sinus[10];
printf(getal);
} |
putStr $ map (x -> chr $ round $ 21/2 * x^3 - 92 * x^2 + 503/2 * x - 105) [1..4]
Verwijderd
Wat was het bereik van een sinus ook alweer? Precies ja, van -1 tot 1. Ik zou van die int een float of een double maken... Of de resultaten met een bepaalde factor vermenigvuldigen alvorens ze naar int te converteren.Op donderdag 20 september 2001 10:41 schreef Liquidus het volgende:
code:
1 2 3 #include <math.h> int Sinus[360]; [..]
Bij mij in linux geloof ik ookOp donderdag 20 september 2001 09:43 schreef beelzebubu het volgende:
compilen met (in linux) -lm, in windows wordt die er geloof ik standaard bij gedaan als je math.h include
Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.
Verwijderd
D'r is hier niets te benchmarken ksssssst weg jij !Op donderdag 20 september 2001 20:51 schreef OiSyN het volgende:
... ik zeg niets...
We kunnen een benchmarkje trekken van het verschil tussen het tekenen van een cirkel met de FPU-sinus en met een integer pre-stored sinustabel!Op donderdag 20 september 2001 20:52 schreef Yarvieh het volgende:
D'r is hier niets te benchmarken ksssssst weg jij !
Verwijderd
Op donderdag 20 september 2001 20:52 schreef Yarvieh het volgende:
[..]
D'r is hier niets te benchmarken ksssssst weg jij !
Blog, Stratego/XT: Program Transformation, SDF: Syntax Definition, Nix: Software Deployment
Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.
Verwijderd
Op donderdag 20 september 2001 21:33 schreef OiSyN het volgende:
C++ topics heersen
vooral als ze eindigen in een benchmark
1
2
3
| Voorberekend: 3460 miliseconden Direct berekend: 3693 miliseconden Winst: 12,5% |
ga jij ff een sinus functie in asm schrijvenOp donderdag 20 september 2001 21:49 schreef Yarvieh het volgende:
Waar is de assembly versie
ja inderdaad! Nep-benchmarker!!!Op donderdag 20 september 2001 21:49 schreef Yarvieh het volgende:
sorry, ik ben ook maar een beginnerOp donderdag 20 september 2001 21:52 schreef OiSyN het volgende:
[..]
ja inderdaad! Nep-benchmarker!!!
Getal real4 5.0Op donderdag 20 september 2001 21:49 schreef Yarvieh het volgende:
Programmer: red-eyed, mumbling mammal capable of conversing with inanimate objects.
hmmmmOp donderdag 20 september 2001 21:53 schreef Marcj het volgende:
[..]
sorry, ik ben ook maar een beginner
Dit topic is gesloten.
![]()