Niet zo heel van kennis van pc bouwen, vorige keer ook met behulp van advies hier de samenstelling gefinetuned
. Ik wil een nieuwe PC kopen + monitor.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Apex legends op constant 240 of 300 hz/fps spelen, beetje browsen en mogelijk nog wat andere games.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Geen absolute min/max, vrij flexibel.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Niet zo zeer
Ga je overklokken?
Nee
Wat verwacht je van ons?[i]
Graag feedback op onderstaande lijst! Is het compleet? Is dit een geschikte setup voor mijn doel? Zijn alle dingen compitabel met elkaar? Zijn er onderdelen die duidelijk een bottleneck gaan vormen en die ik dus zou moeten upgraden? Of zijn er zaken zwaar overkill die ook wel een tandje goedkoper kunnen?
Graphics in games boeien mij érg weinig, ik wil vooral gewoon de smoothste shooter (apex/valorant/csgo etc.) ervaring met consistent een hoog aantal fps voor de beste competitive edge. Uiterlijk van de kast/onderdelen qua RGB boeit me ook allemaal geen zak, gaat mij puur om de prestaties. Ik hoop hem bij bestellen ook samen te laten stellen, waarschijnlijk bij CAPS want ik ben zelf nog al klungelig.
-edit-: Vervolgvraag, hoe verhoud bovenstaande zich bijvoorbeeld tot een prebuilt PC? is een prebuilt misschien net zo gunstig voor mijn use case? https://azerty.nl/product/xenith-expert-amor-xt/9517329
of https://www.dragoncompute...-A9979XT-9800X3D-RX9070XT ?
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Apex legends op constant 240 of 300 hz/fps spelen, beetje browsen en mogelijk nog wat andere games.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Geen absolute min/max, vrij flexibel.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Niet zo zeer
Ga je overklokken?
Nee
Wat verwacht je van ons?[i]
Graag feedback op onderstaande lijst! Is het compleet? Is dit een geschikte setup voor mijn doel? Zijn alle dingen compitabel met elkaar? Zijn er onderdelen die duidelijk een bottleneck gaan vormen en die ik dus zou moeten upgraden? Of zijn er zaken zwaar overkill die ook wel een tandje goedkoper kunnen?
Graphics in games boeien mij érg weinig, ik wil vooral gewoon de smoothste shooter (apex/valorant/csgo etc.) ervaring met consistent een hoog aantal fps voor de beste competitive edge. Uiterlijk van de kast/onderdelen qua RGB boeit me ook allemaal geen zak, gaat mij puur om de prestaties. Ik hoop hem bij bestellen ook samen te laten stellen, waarschijnlijk bij CAPS want ik ben zelf nog al klungelig.
| # | Categorie | Product | Prijs | Subtotaal |
|---|---|---|---|---|
| 1 | Processors | AMD Ryzen 7 9800X3D Boxed | € 449,- | € 449,- |
| 1 | Moederborden | ASUS TUF Gaming B650-PLUS WIFI | € 144,90 | € 144,90 |
| 1 | Videokaarten | Powercolor Hellhound AMD Radeon RX 9070 XT | € 763,86 | € 763,86 |
| 1 | Behuizingen | NZXT H6 Flow Zwart | € 109,90 | € 109,90 |
| 1 | Monitors | Iiyama G-Master GB2591HSU-B1 Zwart | € 169,- | € 169,- |
| 1 | Geheugen intern | Kingston Fury Beast KF560C30BBEK2-32 | € 439,- | € 439,- |
| 1 | Voedingen | Corsair RM1000x (2024) | € 182,09 | € 182,09 |
| 1 | Interne ssd's | Lexar NM790 (zonder heatsink) 2TB | € 204,90 | € 204,90 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 2.462,65 | ||
of https://www.dragoncompute...-A9979XT-9800X3D-RX9070XT ?
[ Voor 7% gewijzigd door Maarten18NL op 08-02-2026 21:31 ]