Toon posts:

Copyright over een website

Pagina: 1
Acties:
  • 106 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
<voorgeschiedenis>
Ik heb enkele maanden geleden een website gemaakt voor een kennis van een kennis. Deze kennis vond het vervolgens niet nodig om me te betalen dus op die plek is een mooie "under construction" pagina gekomen.

Hij heeft die site destijds kennelijk gebackupped en nu staat ie alsnog (ligt aangepast maar nog duidelijk mijn werk) online...
</voorgeschiedenis>

<vraag>
Hoe kan ik mijn copyright claimen?
</vraag>

<boos>
Een volwassen man... echt zielig dat sommige mensen zoooo laag kunnen zakken
</boos>

<edit>
W O W volledig in het verkeerde forum gepost.... S T O M

kan iemand em even verplaatsen naar Webdesign & Graphics...

sssssorry |:(
</edit>

Verwijderd

Kan je bewijzen dat het jouw werk is?

Verwijderd

Topicstarter
ja dat kan ik wel ja... van de html natuurlijk nooit maar van de flash en de plaatjes wel... want daar ben ik de enige van die de sourcefiles heeft...

Verwijderd

Ik heb nu een bespreking, maar als je het 100% zeker wilt weten, kann je gratis advies inwinnen bij de 'rechtswinkel'

Suc6

Verwijderd

Topicstarter
bedankt

url of telefoonnummer?

• Kaj.
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

Kaj.

1 LED is niet genoeg

LA->W&G

Verwijderd

Topicstarter
Op donderdag 20 september 2001 10:16 schreef Kaj. het volgende:
LA->W&G
dank je!

• dusty
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 21-02 00:06

dusty

Celebrate Life!

Zoals maxnatic al zei : "gratis advies inwinnen bij de 'rechtswinkel'"

Back In Black!
"Je moet haar alleen aan de ketting leggen" - MueR

• Yellow|A
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

Yellow|A

Allotaja of rock and rollah

Copyright bestaat niet in Nederland. Als je de search ahd gebruikt of enigzins op internet het woord computer + recht had ingetikt had je dit geweten.

Zoek voor verdere vragen maar op Intellectuele eigendom wat je in Nederland standaard hebt in Nederland op al je gemaakte werk. Je kan geen Intellectuele eigendom eisen op code (HTML, JS, ASP, PHP of CFM), wel op grafisch ontwerpen e.d.

|{ brrr }] |

Verwijderd

Via internet kun je veel makkelijker stelen, en veel moeilijker opgepakt worden.

Dit soort streken zijn erg laag idd, meestal is het zo dat beginners van andere sites dingen halen, dat is nog te begrijpen. Maar dit... Je komt het nog best vaak tegen dit soort dingen op het forum. Te vaak.

• intert0y
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 10-03-2025
Het zal inderdaad lastig worden om je gelijk te claimen maar wij kunnen als gotters een mede-gotter niet alleen laten dus we moeten in het slechtste geval maar een mooie poets bakken om die gasten te fokken.

Bijvoorbeeld elke nacht een dikke zwarte fax. Prank Calls. Bedrijf op internet zwartmaken, gewoon grootschalige laster campagne. >:)

ik ben geen postbode, maar postman Pat rulez!

Verwijderd

Je kan natuurlijk de site hacken enzo.

Maar schiet je daar wel wat mee op.

Verwijderd

Topicstarter
Bijvoorbeeld elke nacht een dikke zwarte fax. Prank Calls. Bedrijf op internet zwartmaken, gewoon grootschalige laster campagne
ow breng me nou niet op ideeen >:)
Je kan natuurlijk de site hacken enzo
Hacken is erg ERG E R G makkelijk als je gewoon zijn login en wachtwoord hebt he?

maar zoals je zei.. daar schiet ik niks mee op...

volgende stap is dat ik een van vriend me hem laat bellen met een lulverhaal dat ie mijn advocaat is >:)

<edit> smileyfix </edit>

Verwijderd

gewoon inloggen en zijn files weghalen ?
wie weet heeft ie geen back-up files

zo ja dat plaatst hij die weer terug.
Jij haalt ze dan elke dag weer weg :)

of je zorgt voor een inlogscherm bij index.html
ook erg leuk >:)

• stfn345
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 15-09 16:39
Dat bellen van die vriend kan wel eens helpen
Change anders zijn password.
of laat iemand een scrippie schrijven die alles elke nacht delete :P

• Thijsmans
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 13:22

Thijsmans

⭐⭐⭐⭐⭐ (5/5)

Een heleboel servers hebben bij ftp-en de optie Guest ge-accepteerd / nog niet uitgezet. Dan kun je dus gewoon op die server komen (via bijv. ftp-le) en ff alles uitgummen. })
:7
(wel een :r streek...)

Privacy-adepten vinden op AVGtekst.nl de Nederlandse AVG-tekst voorzien van uitspraken en besluiten.

• MrZed
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 10-11-2020

MrZed

aka Bumble

Hallo,

de einige tip die ik je kan geven, die overigens al is genoemd (door jezelf) :), is dat je die vriend even laat bellen. Ik ben ook ooit eens gebeld, en zo dom als dat ik ben ben ik erin getrapt. Maar het is een goede optie en ik heb hem zelf ook al eens gebruikt.

nog steeds een nickchange

• Pc123
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 15-09 20:53
Sjee zeg wat een kutstreek. :r

Op je eigen werk heb je volgens mij altijd de rechten, je zou kunnen proberen een aangetekende brief oid te sturen en met rechtzaak ofzo dreigen, en hopen dat ie bang wordt.

• OkkE
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 10-11-2025

OkkE

CSS influencer :+

Meer de streek van een pubertje van 14, ipv een man. :r

“The best way to get the right answer on the Internet is not to ask a question, it's to post the wrong answer.”
QA Engineer walks into a bar. Orders a beer. Orders 0 beers. Orders 999999999 beers. Orders a lizard. Orders -1 beers.

• paQ
  • Registratie: Augustus 2001
  • Nu online

paQ

aangezien je de login en pass nog hebt, gewoon een paginaatje maken met...

DIT IS EEN NIET BETALENDE KLANT VAN .....

en dan de login of pass even veranderen.
Niet zo zeer om lullig terug te doen, maar gewoon om een reactie uit te lokken. Laat hem maar naar jou toekomen en niet andersom.
jij heb het hier voor het zeggen.... hij is de dief, jij de rechter...
eigen rechter? dat heb ik niet gezegd... maar aan het rechtsysteem heb je op dit moment weinig... Je staat pas sterk als je een overeenkomst hebt... liefst zwart op wit en uiteraard ondertekend. Is dat niet het geval? dat is bovenstaand een goed middel tegen dit soort onkruid....

succes, en laat even de afloop weten....

Ik doe niet aan bijgeloof. Dat brengt ongeluk.

Verwijderd

Haal gewoon alles eraf, want hij heeft jouw de inloggegevens verstrekt, dus kan hij nooit gaan lullen, had hij jou die maar niet moeten geven of gewoon moeten betalen.

Verwijderd

Een ander idee:
- haal de huidige pagina`s op (met FTP)
- voorzie de pagina`s ze van
<!-- Ontwerp, bouw en realisatie door ...... -->
- upload ze opnieuw
- zorg dat je dan bewijzen verzamelt dat het zo gepubliceerd staat op het internet (in samenwerking met een advocaat of jurist?)

Succes!

• Scipionyx
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
Op donderdag 20 september 2001 22:18 schreef Andre het volgende:
Een ander idee:
- haal de huidige pagina`s op (met FTP)
- voorzie de pagina`s ze van
<!-- Ontwerp, bouw en realisatie door ...... -->
- upload ze opnieuw
- zorg dat je dan bewijzen verzamelt dat het zo gepubliceerd staat op het internet (in samenwerking met een advocaat of jurist?)

Succes!
Maar dan kun je toch wel zien wanneer ze voor het laatst gewijzigd zijn? Dit is allemaal enkele maanden (?) geleden al gebeurd.

Top 4 Anti-Stress regels:
1) Doe zo weinig mogelijk of laat het anderen doen.
2) Als je plots zin hebt om te werken, ga dan zitten en wacht tot het over gaat.
3) Als je iemand ziet rusten...help hem!!
4) Doe vandaag niet wat morgen kan.

Verwijderd

Dat klopt maar met de code wordt wel duidelijk aangegeven dat nlchandler op zijn minst toegang heeft tot de webserver en wie heeft hem die inloggegevens verstrekt?

Voordat de website gemaakt is zal er ongetwijfeld gecorrespondeerd zijn over de lay-out, tekst, prijs/vergoeding e.d.
Als hiervan nog bewijzen zijn en nlchandler kan aantonen dat hij in het bezit is van de originele bestanden (o.a. flash) en dat zijn naam in de code van de website vermeld staat.

Ik denk dat menig advocaat zijn vingers erbij aflikt.

Verwijderd

Een mondelinge overeenkomst is ook een rechtmatige overeenkomst. Probeer in contact te komen met de betrokken persoon en leg hem het probleem nog 1 keer voor, zonder te dreigen. Gewoon simpel de geschiedenis nog een keer opsommen.

Als het om een zakenman gaat zal hij wel betalen. Mocht hij dan nog duidelijk zeggen niet te willen betalen, dan vraag jij om zijn reden. Het kan natuurlijk zo zijn dat de klant niet tevreden is, maar te sloom is om contact met jou op te nemen. Mocht dit het geval zijn, probeer dan zijn ontevredenheid af te handelen.

Echter, betaald hij gewoonweg niet doordat hij je denkt een oor aan te kunnen naaien, dan citeer je het volgende:

,,Aangezien u te kennen geeft niet voor het door mij geleverde werk te willen betalen, is er voor mij geen andere mogelijkheid dan dit probleem uit handen te geven aan een incassobureau. De kosten die hiermee gepaard gaan zullen tevens door u betaald moeten worden.''

Zijn reactie zal dan bindend voor je zijn. Als hij dan nog niet is geschrokken (geloof me, een incassobureau op je dak dat overleeft (figuurlijk dan) niemand) stuur je daadwerkelijk een incassobureau op hem af. Gerechtelijk is het nou eenmaal zo geregeld dat hij de kosten van dit incassobureau moet betalen. Goh wat vervelend nou >:) ;)

• flat
  • Niet online
ik heb niet alles gelezen, dus ik weet niet of het hierboven al is gezegd, maar

edit:

ff gelezen... is dus al wel gezegd * flat is een beetje dom |:(

"Happiness is a way of travel, not a destination."
--Roy Goodman

• Thijsmans
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 13:22

Thijsmans

⭐⭐⭐⭐⭐ (5/5)

Hoe ontstaat auteursrecht>?
Stel, u schrijft een verhaal. U bent de auteur of de maker van dat verhaal. U hebt het immers bedacht, het is uw creatie. Als maker bent u automatisch auteursrechthebbende en bent u daarmee de enige die zeggenschap heeft over dat werk. U hoeft daar verder niets voor te doen. Anderen moeten in beginsel uw toestemming hebben om iets met uw verhaal te mogen doen. Ook als u een foto maakt, een gedicht schrijft enz. bent u de maker van uw werk en verkrijgt u daarmee auteursrecht.

Voor het ontstaan van het auteursrecht is in Nederland geen enkele formaliteit vereist. Men hoeft niets aan te vragen of te deponeren, te registreren, een copyright-notice (c) aan te brengen, of te vermelden dat het auteursrecht is voorbehouden. Het recht ontstaat hier geheel automatisch.

Waarop kunt u auteursrecht hebben?
De auteursweg 1912 biedt de bescherming aan de makers van scheppingen/creaties, in de wet 'werken aan letterkunde, wetenschap of kunst'. genoemd. Het gaat hier om alle voortbrengselen op het gebied van letterkunde, wetenschap of kunst.
Er zijn twee voorwaarden waaraan het werk moet voldoen om beschermd te zijn:
1) Origineel karakter: Er is sprake van origineel karakter als het bijna niet mogelijk is dat meerdere mensen geheel onafhankelijk van elkaar tot dezelfde creatie zouden komen. Zo zal het ondenkbaar zijn dat u tegelijkertijd met iemand anders dezelfde muziek componeert.
2) Zintuigelijk waarneembaar: de creatie moet te zien, te voelen of te horen zijn.

Voorbeelden van auteursrechtelijk beschermde werken
- alle geschriften (sinterklaas-gedichten, dagboeken, opstellen, brieven, telefoonboeken enz)
- muzikale composities
- toneelwerken
- redevoeringen
- films en video clips
- schilderijen, tekeningen, spot-prenten, strips, grafische werken
- bouwtekeningen, geografische kaarten
- bankbiljetten
- lay-out en lettertypen
- architectonische werken
- foto's
- werken van beeldende kunst
- producten van industriële of ambachtelijke vormgeving
- sieraden
- computer software

Inbreuk
Tegen -al dan niet opzettelijke- inbreuken op zijn recht, kan de auteursrechthebbende zich uiteraard verzetten. Ook als hij zijn auteursrecht aan een ander heeft overgedragen, kan de maker optreden tegen handelingen waarmee zijn persoonlijkheidsrechten worden geschonden.
Alvorens tot juridische stappen over te gaan, is het raadzaam een advocaat of een buro voor rechtshulp te raadplegen. Als boze brieven niet blijken te helpen, en ook een onderlinge regeling er niet blijkt in te zitten, zal de rechter er toch aan te pas moeten komen.
Het openbaar ministerie heeft de mogelijkheid om bij opzettelijke inbreuken over te gaan tot strafrechtelijke vervolging. Sommige inbreuken worden zelfs als misdrijf beschouwd.
De rechter kan een gevangenis straf van ten hoogste vier jaar of een geldboete van maximaal fl. 100.000,- opleggen.

Kortom: jij hebt de auteursrechten, hij heeft ingebreukt, dus jij kunt hem laten vervolgen.
Namen van stichtingen:
- BUMA (muziek)
- STEMRA (platen, film muziek)
- SENA (ook iets)
- Stichting Beeldrecht

:7

Privacy-adepten vinden op AVGtekst.nl de Nederlandse AVG-tekst voorzien van uitspraken en besluiten.

• EyE
  • Laatst online: 28-08 20:25

EyE

Ben eik wel benieuwd hoe dit is afgelopen?

• Yellow|A
  • Niet online

Yellow|A

Allotaja of rock and rollah

e-mail?

waarom zoiets ouds omhoog schoppen?

|{ brrr }] |

• OzBoz
  • Laatst online: 09-09 19:36

OzBoz

.:.H.:.I.:.P.:.

inderdaad.. EyE, als je zo aan je posts wil komen zit je hier verkeerd..

[het ging niet om de posts... sorry]

My Fizion | My 3D prints | LinkedIn

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.