B-Key Sata uitbredingskaart.

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Truffeltje
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 22:47
Ik ben in het bezit van dit systeem : Intel NUC 12 Pro Kit NUC12WSHi3
Link : uitvoering: Intel NUC 12 Pro Kit NUC12WSHi3 (EU-stroomkabel)

Nu heb ik het kastje open geschroeft en ondekt dat er nog een B-Key sata slot vrij is.
Foto van het bordje :
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/DYqVA_7H7AXXk0oz0xmfSVaKVag=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/zAw21McjBHEaZeqICu64308g.jpg?f=fotoalbum_large

Is dat slot te gebruiken voor het uitbreiden van sata poorten ?
Zoiets : https://www.amazon.nl/Uit...ten/dp/B0B6RQHY4F?ie=UTF8

Of zijn er andere mogelijkheden om sata poorten toe te voegen ?

Zo kwam ik op het idee : YouTube: Can this make a Mini PC a NAS?
Het systeem te gebruiken als een nas / servertje.

Alle reacties

• jazzozo
  • Registratie: Juni 2009
  • Nu online
De kaart op Amazon die jij linkt vereist een NVME PCI-E 3.0 2x interface, dat is de aansluiting in jouw Nuc helaas niet. Het betreft een SATA 600 M2 aansluiting geschikt voor een kleiner formaat SSD's, bijvoorbeeld deze: uitvoering: Transcend 430S 512GB

• Truffeltje
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 22:47
Dus eigenlijk zou ik dat slot dan moeten gebruiken voor een bootdisk en dan het andere slot ( NVMe ONLY ) vrij maken voor een sata uitbreidingskaart.

• jazzozo
  • Registratie: Juni 2009
  • Nu online
Dat zou moeten kunnen werken. Ik ben alleen nog niet helemaal uit over de b-key sata aansluiting.

Volgens de specificaties van jouw Nuc zou jij drie m2 aansluitingen hebben. Een van 80mm, een van 40mm en een van 32mm. Ik twijfel nu dus of de b-key sata de 32mm of 40mm is… Ik denk haast wel de 40mm. 32mm wordt dacht ik meestal gebruikt voor wifi-modules en zal dan ook geen SATA-bus nodig hebben.

• eagle00789
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 09:19

eagle00789

Est. November 2005

jazzozo schreef op zondag 8 februari 2026 @ 20:59:
De kaart op Amazon die jij linkt vereist een NVME PCI-E 3.0 2x interface, dat is de aansluiting in jouw Nuc helaas niet. Het betreft een SATA 600 M2 aansluiting geschikt voor een kleiner formaat SSD's, bijvoorbeeld deze: uitvoering: Transcend 430S 512GB
Ik zou idd deze doen, want de andere (3e) aansluiting is al gebruikt voor je wifimodule (zie je foto rechtsbovening de witte en zwarte kabel die onder je samsung evo verdwijnen.