Toon posts:

Kapotte Matrox G400?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

Ik heb altijd al last gehad van de meest idiote problemen met mijn computer. Sinds kort heb ik een betere CPU koeler aangeschaft waardoor de meeste problemen verholpen zijn.

Gisteren heb ik zoals vele CS 1.3 gedowned.. alles netjes geinstalleerd (clean, en full). 't Werkt perfect allemaal. Totdat ik deze morgen weer ff ging CS'en.. nadat ik het afsloot en met iets anders bezig ging (tijd daartussen ongeveer 10min), rebootte mijn computer automatisch!

Nou is dat op zich niet zo raar omdat CS wel eens ooit XP laat crashen.. dus ik liet m'n comp rustig opnieuw opstarten, maar moest toch echt slikken toen ie niet verder kwam dan het winXP logo en toen volledig zweeg, geen HD activiteit.

Toen de computer maar uitgezet en ff gewacht. Na het opnieuw opstarten (en nu komt het probleem wat al vaker voorkwam) leek hij op te gaan starten.. maar! vervolgens kleurt het lampje van de monitor oranje ipv groen, en gebeurt er helemaal nix! geen memory check, nix geen hd activiteit.... de comp staat aan, de fans blazen als een gek.. maar er gebeurt nix. :( :(

Na dan een paar keer de stekker eruit getrokken te hebben en blijven proberen lukt het dan na 10 min ongeveer weer.. dan start ie weer normaal op. |:(

Ik persoonlijk denk dat het wel eens aan m'n videokaart kan liggen, hopelijk kan iemand mij het verlossende antwoord geven. Het ligt trouwens niet aan de temp van de CPU, want die komt door m'n koeler niet boven de 40/45 graden :) ook met }:O :7

Alvast bedankt!

• real[B]art
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 10:34

real[B]art

CTRL+ALT+D1337

Ik heb ook een Matrox G400, en weet uit ervaring dat ie errug gevoelig is voor overklokken, met name als je de FSB verhoogt...wellicht een stapje te ver gegeaan? Weet niet of je hebt zitten OC'en, maar ff je CPU terug naar normale snelheid zetten en dan kijken of ie het doet geeft je wel een id of dat t zou kunnen zijn...
Verder kun je (weet niet of je dat al gedaan hebt) ff de standaard dingen proberen, zoals nieuwste bios downen en je kaart flashen, nieuwste drivers etc etc...

edit:

Vooral het feit dat ie gaat hangen met booten van xp, wel beeld geeft, daarna helemaal niet boot lijkt erop dat je iets te ver hebt zitten OC-en...ik neem aan dat je weet dat je met OC-en soms de VCore moet verhogen om 'm stabiel te houden, en meestal is het niet zo zonvol om je proc tot het uiterste te pushen, 10-25MHz eronder geeft dezelfde performance maar wel stabieler.
Heb dat ook met mijn dual Celeron Abit BP6, op 550MHz niet altijd stabiel, op 540 wel (VCore van 2.00 naar 2.20 in mijn geval)

"The general rule on about people on IRC seems to be "Attractive, single, mentally stable: choose two"

Verwijderd

Topicstarter
Op donderdag 20 september 2001 09:39 schreef realbart het volgende:
Ik heb ook een Matrox G400, en weet uit ervaring dat ie errug gevoelig is voor overklokken, met name als je de FSB verhoogt...wellicht een stapje te ver gegeaan? Weet niet of je hebt zitten OC'en, maar ff je CPU terug naar normale snelheid zetten en dan kijken of ie het doet geeft je wel een id of dat t zou kunnen zijn...
Verder kun je (weet niet of je dat al gedaan hebt) ff de standaard dingen proberen, zoals nieuwste bios downen en je kaart flashen, nieuwste drivers etc etc...
Bedankt voor de tips :)

Ik heb niet zitten OC'en (ehm hehe nog niet;)) maareh.. bios helemaal up to date, uiteraard de video drivers etc etc :)

ksnap er geen zak van :r

• real[B]art

real[B]art

CTRL+ALT+D1337

denk...denk...denk
kan t zijn dat er ergens iets los zit?
Een van je kaarten niet goed in z'n slot, dat soort onzin...
Of een foute instelling in je BIOS (wild guess)?

En anders misschien idd je viedokaart :(

"The general rule on about people on IRC seems to be "Attractive, single, mentally stable: choose two"

• real[B]art

real[B]art

CTRL+ALT+D1337

Nog een id: heb je 'tzelfde probleem onder bv W2K of W9x?