Vraag

• Robin4
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 12:57
Ik heb laatst een ASUS TUF Gaming B850M-PLUS WIFI7 moederbord gekocht.

Nou viel mij gisteren op toen ik dat ding op een bench tabel wilde monteren dat het middelste schroef gaatje niet bereikbaar is, vanwege asus hier een beugeltje heeft gemonteerd om de videokaart in het slot te houden.

Ja leuk hendeltje, en het zal vast prima werken.. Maar snap niet dat asus bij productie van die borden dat waarschijnlijk niet gezien heeft (of het was met opzet zo gedaan geen idee)

Nou vroeg ik mij af, kan ik hier echt geen schroefje erin draaien omdat het geblokkeerd word door dat plastic beugeltje. Of heeft asus hier gedacht, laten dat schroef gat maar zitten en kan daar mooi op zo`n centreer center busje laten passen zonder dit hoeft vast te schroeven?
Dus ik vroeg me af wat nou eigenlijk nog de functie van dat waardeloze schroef gaatje is.
...

http://specs.tweak.to/12249 Nieuwe stuff, zie link links.

Beste antwoord (via Robin4 op 09-02-2026 12:58)

• HugoBoss1985
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 14:01

HugoBoss1985

Xenotech

Robin4 schreef op zondag 8 februari 2026 @ 22:47:
Zit gewoon een gaatje, maar dat hendeltje van de videokaart zit er voor.
Zonder een afbeelding van het moederbord gezien te hebben zou ik dan gewoon een afstandsbusje met centreerpunt gebruiken.

Misschien is Asus daar vanuit gegaan, vaak zit er minimaal één afstand bus met centreerpunt voorgemonteerd in een behuizing.
Zit het onbereikbare gaatje op die plek?

Ik zou er in ieder geval wel een afstand bus achter doen, ook al is het eentje die bedoeld is voor een schroef.

[ Voor 51% gewijzigd door HugoBoss1985 op 09-02-2026 09:47 ]

Alle reacties

• ThomasJ
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 08-02 18:21
Als er geen gaatje is, moet je zeker niet proberen daar een afstandsbusje achter te zetten, of het nou zo een is welke als centreerpunt functioneert, of een gewone.

Het is op zich niet ongebruikelijk om de ruimte van een gaatje voor iets anders te gebruiken en je moederbord zal alsnog prima stevig in de kast zitten.

• Robin4
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 12:57

http://specs.tweak.to/12249 Nieuwe stuff, zie link links.

Acties:
  • Beste antwoord

• HugoBoss1985
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 14:01

HugoBoss1985

Xenotech

Robin4 schreef op zondag 8 februari 2026 @ 22:47:
Zonder een afbeelding van het moederbord gezien te hebben zou ik dan gewoon een afstandsbusje met centreerpunt gebruiken.

Misschien is Asus daar vanuit gegaan, vaak zit er minimaal één afstand bus met centreerpunt voorgemonteerd in een behuizing.
Zit het onbereikbare gaatje op die plek?

Ik zou er in ieder geval wel een afstand bus achter doen, ook al is het eentje die bedoeld is voor een schroef.

[ Voor 51% gewijzigd door HugoBoss1985 op 09-02-2026 09:47 ]