Inloggen bij JIMDO/LaPosta faalt

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• mcmd
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 01-03 23:05
In een vereniging heb ik de credentials gekregen van zowel JIMDO als LaPosta. Het vreemde is dat wat ik ook doe, het niet lukt om binnen te komen, melding is altijd iets als dat username/password niet bij elkaar horen.

Het volgende heb ik al gedaan:
  • Zowel op Windows als op de Mac als op een iPad een poging gewaagd
  • Op Safari, Edge en FireFox een poging gewaagd. Binnen FireFox ook met prive modus en accepteren van cookies e.d.
  • Op mijn eigen netwerk thuis (waar ik diverse beveiligingen gebruik, bv pihole) als via het mobiel netwerk zonder contact met thuisnetwerk
  • Met collega erbij die zelf de credentials intikt op mijn Mac laptop met zelf resultaat dat het niet werkt, en dan ter plekke zijn eigen mobiel gebruikt om binnen te komen wat dan wel weer lukt.
Ik zie zelf geen reden voor de faal, maar zowel JIMDO als LaPosta gaan fout. Het enige constante is dat het om mijn apparatuur gaat?!

De credentials voor LaPosta en JIMDO zijn verschillend, het is niet een vreemd/raar unicode karakter

Beste antwoord (via mcmd op 14-02-2026 16:53)

• valkenier
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 20:45
Als er staat dat de credentials onjuist zijn, zal dat wel zo zijn toch? Weinig nut om dan honderden devices/browsers te proberen dden ik dan. Even nieuw password opvragen.

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord

• valkenier
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 20:45
Als er staat dat de credentials onjuist zijn, zal dat wel zo zijn toch? Weinig nut om dan honderden devices/browsers te proberen dden ik dan. Even nieuw password opvragen.

• mcmd
valkenier schreef op zondag 8 februari 2026 @ 23:13:
Ligt misschien wel voor de hand, maar als degene die het intikt op mijn apparaat het dan niet lukt, en op zijn apparaat dan weer wel, en dat dan meerdere keren en met wachtwoord zichtbaar?

Het is wel een optie om te proberen overigens.

• XelaRetak
  • Registratie: Juni 2022
  • Laatst online: 21:07
mcmd schreef op maandag 9 februari 2026 @ 07:24:
[...]

Ligt misschien wel voor de hand, maar als degene die het intikt op mijn apparaat het dan niet lukt, en op zijn apparaat dan weer wel, en dat dan meerdere keren en met wachtwoord zichtbaar?

Het is wel een optie om te proberen overigens.
Wellicht het keyboard op een andere indeling? Dus je typt wel hetzelfde, maar het is toch net een ander karakter op een Italiaans kb vs NL/International.

Optie B is een IP block, dit kan je dan weer testen door bijv. een hotspot te maken van collega's device en via die wifi in te loggen. Werkt het dan wel, dan weet je dat het een IP/regioblock is.

• mcmd
XelaRetak schreef op maandag 9 februari 2026 @ 07:43:
[...]

Wellicht het keyboard op een andere indeling? Dus je typt wel hetzelfde, maar het is toch net een ander karakter op een Italiaans kb vs NL/International.

Optie B is een IP block, dit kan je dan weer testen door bijv. een hotspot te maken van collega's device en via die wifi in te loggen. Werkt het dan wel, dan weet je dat het een IP/regioblock is.
Wat betreft de keyboard zou kunnen, maar ik heb het op een Windows systeem met een eigen keyboard geprobeerd, op een iPad met eigen keyboard en Mac met eigen keyboard. Ook copy/paste vanuit wachtwoordkluis. Daarnaast zitten er geen internationale karakters in wachtwoord. Dus ik denk niet dat dit hem is.

Optie B: ook hier verwacht een kleine kans omdat ik vanaf huis netwerk gedaan heb en vanaf mobiel via telefoon van mij (zonder gebruik makend van WiFi netwerk). Maar het is wel iets om nog even te proberen!

Dank voor meedenken.

• AW_Bos
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 21:41

AW_Bos

Liefhebber van nostalgie... 🕰️

Kan je anders niet eens de simpele methode gebruiken met kopiëren/plakken?

De controle of een wachtwoord oké is, vind altijd serverside plaats, dus bij Jimdo en LaPosta. Dus ergens moet het gewoon aan de invoer liggen.

Je kan het natuurlijk ook even droog oefenen in Notepad of welke simpele tekst editor dan ook.

[ Voor 29% gewijzigd door AW_Bos op 09-02-2026 09:51 ]

Telecommunicatie van vroeger
🚅Alles over spoor en treintjes

• mcmd
AW_Bos schreef op maandag 9 februari 2026 @ 09:50:
Kan je anders niet eens de simpele methode gebruiken met kopiëren/plakken?

De controle of een wachtwoord oké is, vind altijd serverside plaats, dus bij Jimdo en LaPosta. Dus ergens moet het gewoon aan de invoer liggen.

Je kan het natuurlijk ook even droog oefenen in Notepad of welke simpele tekst editor dan ook.
Ik gebruik juist standaard copy/paste vanuit wachtwoord kluis. Met testen natuurlijk ook met zelf intikken. Ben met je eens dat het aan mijn kant moet liggen, ik ben er nog niet over uit wat dat dan is?!

• AW_Bos

AW_Bos

Kijk eens naar mijn laatste alinea?
Waarschijnlijk zal het iets van capslock of een andere toetsenbordindeling zijn.

• mcmd
AW_Bos schreef op maandag 9 februari 2026 @ 11:12:
Kijk eens naar mijn laatste alinea?
Waarschijnlijk zal het iets van capslock of een andere toetsenbordindeling zijn.
In mijn wachtwoordkluis staat het zeker goed: wachtwoord bestaat uit herkenbare ASCII karakters en is gecontroleerd door degene die hem gegeven heeft. En je kunt bij invoer ook het wachtwoord weer laten zien, daar kan ik zelf geen verschil in zien.

Ik gebruik overigens jouw suggestie zelf ook regelmatig, dus eerst in Notepad, dan invoeren en als alles goed is op deze wijze in de wachtwoordkluis brengen. Dus de methode is zeker zinvol.

• AW_Bos

AW_Bos

Misschien een spatie wat erachter wordt gezet, en anders lijkt het mij een storing bij die genoemde sites.

• mcmd
Bleek toch een fout in het wachtwoord te zijn. Ondanks 3 keer controleren met de ander erbij was het wachtwoord toch anders dan we allebei dachten.

Bedankt voor het meedenken.
Pagina: 1