Inloggen bij JIMDO/LaPosta faalt

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• mcmd
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 07:34
In een vereniging heb ik de credentials gekregen van zowel JIMDO als LaPosta. Het vreemde is dat wat ik ook doe, het niet lukt om binnen te komen, melding is altijd iets als dat username/password niet bij elkaar horen.

Het volgende heb ik al gedaan:
  • Zowel op Windows als op de Mac als op een iPad een poging gewaagd
  • Op Safari, Edge en FireFox een poging gewaagd. Binnen FireFox ook met prive modus en accepteren van cookies e.d.
  • Op mijn eigen netwerk thuis (waar ik diverse beveiligingen gebruik, bv pihole) als via het mobiel netwerk zonder contact met thuisnetwerk
  • Met collega erbij die zelf de credentials intikt op mijn Mac laptop met zelf resultaat dat het niet werkt, en dan ter plekke zijn eigen mobiel gebruikt om binnen te komen wat dan wel weer lukt.
Ik zie zelf geen reden voor de faal, maar zowel JIMDO als LaPosta gaan fout. Het enige constante is dat het om mijn apparatuur gaat?!

De credentials voor LaPosta en JIMDO zijn verschillend, het is niet een vreemd/raar unicode karakter

Alle reacties

• valkenier
  • Registratie: Maart 2000
  • Nu online
Als er staat dat de credentials onjuist zijn, zal dat wel zo zijn toch? Weinig nut om dan honderden devices/browsers te proberen dden ik dan. Even nieuw password opvragen.

• mcmd
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 07:34
valkenier schreef op zondag 8 februari 2026 @ 23:13:
Als er staat dat de credentials onjuist zijn, zal dat wel zo zijn toch? Weinig nut om dan honderden devices/browsers te proberen dden ik dan. Even nieuw password opvragen.
Ligt misschien wel voor de hand, maar als degene die het intikt op mijn apparaat het dan niet lukt, en op zijn apparaat dan weer wel, en dat dan meerdere keren en met wachtwoord zichtbaar?

Het is wel een optie om te proberen overigens.

• XelaRetak
  • Registratie: Juni 2022
  • Laatst online: 07:46
mcmd schreef op maandag 9 februari 2026 @ 07:24:
[...]

Ligt misschien wel voor de hand, maar als degene die het intikt op mijn apparaat het dan niet lukt, en op zijn apparaat dan weer wel, en dat dan meerdere keren en met wachtwoord zichtbaar?

Het is wel een optie om te proberen overigens.
Wellicht het keyboard op een andere indeling? Dus je typt wel hetzelfde, maar het is toch net een ander karakter op een Italiaans kb vs NL/International.

Optie B is een IP block, dit kan je dan weer testen door bijv. een hotspot te maken van collega's device en via die wifi in te loggen. Werkt het dan wel, dan weet je dat het een IP/regioblock is.