Ik woon sinds kort in een andere woning en merk dat ik wat worstel met de huidige kleuren en de lichtinval. Ik kom uit een huis met veel daglicht, terwijl deze woning voor mijn gevoel donker en wat grauw aanvoelt. Ik heb het idee dat de uitstraling met schilderwerk en een paar gerichte aanpassingen al flink kan verbeteren. Omdat ik hier zelf nog niet helemaal uit ben, ben ik benieuwd wat jullie zouden adviseren om het geheel wat vrolijker en lichter te maken.
De zonwering haalt momenteel veel licht weg en is voor mij het eerste punt om aan te pakken. De vraag is wat ik hiervoor in de plaats kan zetten, zodat ik minder inkijk heb maar wel zoveel mogelijk daglicht behoud.
Zoals te zien is, komt er in de keuken veel licht binnen via het dakraam. Ik speel met het idee om een raam te maken in de muur bij de bank, maar ik twijfel hoeveel extra licht dat daadwerkelijk zal opleveren. Mogelijk zit de grootste winst eerder in het schilderen van muren en kozijnen. Ook over de tussendeur ben ik nog niet uit. Die zorgt er nu letterlijk voor dat je me niet ziet zitten vanaf buiten. Idealiter zou ik een dichte voordeur willen, maar dan lever ik weer in op lichtinval.
Ik ben benieuwd naar jullie ideeën en ervaringen.
Don't mind the mess!
Ps. Op de foto's lijkt het alsof er veel licht is, in het echt moet je zelfs overdag de lampen aanzetten
:strip_exif()/f/image/uBYZ2Ji4QMnCEbyMHQZ2A3k9.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/e5chtfwBL6gx9ejcboAZWlEG.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/5BEKq3M8YafojtlWH03P8HW5.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/2rBx9ybaAPkYDHU8tyOAyY7T.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/8vf8UGdu8AXVgDE4uaQKKWdL.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/uXIgqSEAyafe3IzktAfDWLNH.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/Kl5UmvFz2PlIwZ0jekROu3oV.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/00RuPeU0zwTNmEFZ2s9pBNUS.jpg?f=fotoalbum_large)
De zonwering haalt momenteel veel licht weg en is voor mij het eerste punt om aan te pakken. De vraag is wat ik hiervoor in de plaats kan zetten, zodat ik minder inkijk heb maar wel zoveel mogelijk daglicht behoud.
Zoals te zien is, komt er in de keuken veel licht binnen via het dakraam. Ik speel met het idee om een raam te maken in de muur bij de bank, maar ik twijfel hoeveel extra licht dat daadwerkelijk zal opleveren. Mogelijk zit de grootste winst eerder in het schilderen van muren en kozijnen. Ook over de tussendeur ben ik nog niet uit. Die zorgt er nu letterlijk voor dat je me niet ziet zitten vanaf buiten. Idealiter zou ik een dichte voordeur willen, maar dan lever ik weer in op lichtinval.
Ik ben benieuwd naar jullie ideeën en ervaringen.
Don't mind the mess!
Ps. Op de foto's lijkt het alsof er veel licht is, in het echt moet je zelfs overdag de lampen aanzetten
:strip_exif()/f/image/uBYZ2Ji4QMnCEbyMHQZ2A3k9.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/e5chtfwBL6gx9ejcboAZWlEG.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/5BEKq3M8YafojtlWH03P8HW5.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/2rBx9ybaAPkYDHU8tyOAyY7T.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/8vf8UGdu8AXVgDE4uaQKKWdL.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/uXIgqSEAyafe3IzktAfDWLNH.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/Kl5UmvFz2PlIwZ0jekROu3oV.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/00RuPeU0zwTNmEFZ2s9pBNUS.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/ogwdAgL6crNkfyOdeuCK7Glm.jpg?f=fotoalbum_large)
/f/image/sdl4iWlWpOV9kf3R0mqSR2YX.png?f=fotoalbum_large)