Schuifdeuren knieschot zolder

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Juppehup
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 06:00
Ik ben bezig met een grote zolder renovatie. Ik heb alles eruit gesloopt dus begin helemaal van nieuw af aan. Het wordt een slaapkamer, maar ook nog steeds wel met een opslag. Onder het schuine dak wil ik aan de voor- en achterkant van het huis bergruimte maken. Ik zit er over te denken om schuifdeuren te plaatsen. Het gaat over ongeveer een breedte van 2.5m aan beide zijden (de bergruimte is grote, maar ik doe niet overal schuifdeur/ingang zeg maar).

Ik heb in de garage en in de bijkeuken een setje van storemax. Een bovenrail en wielset die een deur van 9mm draagt. Dit voelt goedkoop en licht aan. Prima om mee te gooien en smijten, maar ik wil nu iets degelijks. Aangezien de deuren in de slaapkamer komen, wil ik niet dat ze zomaar open gaan; het moet stevig en degelijk. Nog 2 vereisten: het moet dus onder een schuin dak passen en ik wil dat de onderrail en de onderste wielen het gewicht van de deur dragen (dus geen hangende deur).

Ik kom wel wat tegen online, maar ben nog niet echt overtuigd van iets.
Zijn hier goede aanbevelingen of ervaringen met zo een bepaald systeem?

Ps: ik zit nog niet 100% vast aan de schuifdeuren en sta ook open voor andere opties (vouwdeuren, uitneembare panelen, etc).

Alle reacties

• MLLL
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 19:04

MLLL

Palm Treo 650

Draaiend deurtje door middel van een pianoscharnier is ook een optie.

Ik heb een aversie tegen schuifdeuren, als ze softclose zijn is het nog net te doen.

• gron74
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 08-02 23:22
Ik heb Storemax op de zolder onder het schuine dak geplaatst 😄met vilt aan de buitenste deuren. Goed genoeg voor mij. Rails heb ik op laminaat vastgemaakt, daar zit het gewicht op.
Voordeel van schuifdeuren is dat je volledig toegang tot de ruimte erachter hebt. Met een deur moet wel deuren in de hele wand hebben. Voordeel van een deur is wel dat het mooi afsluit. Nadeel is dat je ruimte moet hebben om de deur open te doen.
Heb in het verleden een deur met schuifjes gemaakt zodat de deur er volledig uitgepakt kon worden. Was achteraf niet ideaal.

• Juppehup
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 06:00
Ik was nog even in de Praxis en heb toch nog eens gekeken naar storemax. De systemen die ik in de garage en bijkeuken heb zijn zo te zien de lichtste en simpelste die er zijn. Veel van het degelijkheidsgevoel komt denk ik ook van de zwaarte van de deur. De testdeuren die er hingen zijn al een stuk degelijker dan mijn wapper-flapper-deuren. De softclose doet ook al echt veel aan de ervaring van een schuifdeur. Heb dus toch maar de zwaarste set meegenomen...☺️
Waar ik de panelen van ga maken, ga ik nog even bekijken, maar de flexibiliteit, verkrijgbaarheid en alle functies maken het toch wel heel makkelijk zo.