Ervaring met gratis EU gehost mail provider (Mailo)

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Vuur Draak
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 20:58
Zoekende op https://european-alternatives.eu/alternative-to/gmail
Ben ik eindelijk begonnen aan mijn overstap naar een Europees alternatief.
Nu kom ik uit op het Franse Mailo. Wie heeft hier ervaringen mee of weet een beter (gratis) Gmail alternatief?

Het is voor privé gebruik en hoeft geen fancy opties te hebben.

Alle reacties

• S1NN3D
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
Geen ervaring mee. Maar als ik naar die lijst kijk, waarom niet Proton? Dat is de meest bekende en biedt een hele reeks aan diensten.

• jurroen
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 02-03 16:17

jurroen

Security en privacy geek

S1NN3D schreef op zaterdag 7 februari 2026 @ 19:13:
Geen ervaring mee. Maar als ik naar die lijst kijk, waarom niet Proton? Dat is de meest bekende en biedt een hele reeks aan diensten.
Ik kan niet voor TS spreken. Maar ik gebruik zelf geen Proton (en Tuta) omdat ze geen IMAP + SMTP ondersteunen. En ja, ze hebben een bridge maar om daar nou een Electron app voor te gaan draaien op mijn PC of server is ook incompatible met mijn wensen.

Ik zeg niet dat Proton slecht is of je vraag raar - maar wil alleen maar aangeven dat er wel redenen voor kunnen zijn.

Ongevraagde verzoeken per DM beantwoord ik niet, sorry

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 03:39

lier

MikroTik nerd

Handig om alle eisen en wensen te benoemen, @Vuur Draak .

Eerst het probleem, dan de oplossing

• Vuur Draak
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 20:58
Bij Malo had ik enorme vertraging bij het verzenden (+1u), ik ben er achter dat dit een greylisting kan zijn bij ontvangende mail providers. Vandaar initieel mijn vraag hoe anderen deze dienst ervaren.

Imap/smtp is wel mijn enige eis, naast een gratis variant. €12 per jaar is te overzien maar iets betalen wil ik pas doen zodra ik er geruime tijd aan ben gewend en het okee vind werken.
Om nu al die diensten stuk voor stuk te gaan proberen is me wat teveel van het goede ;)

• rain2reign
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 19:25
Onder de betaalde opties voor rond de €12,- is wellicht is Posteo een interessante partij om te bekijken voor persoonlijk gebruik. Enig nadeel is wel dat je geen eigen domein bij die partij kan gebruiken. Ondersteund overigens wel POP3, IMAP en SMTP. Migadu is ook anders een interessante partij, als ik Revolut valutakoers bekijk van USD naar Euro dan is dat rond de €16 (wel iets hoger).

Anders kan misschien een hosting- of emailpakket bij een hostingboer ook een optie zijn daar zijn er genoeg van in Nederland alleen al.
Pagina: 1