R21 firmware update

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Bossi13
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 23:05
Hoi,

Ik werk op een HP Elitedesk 800 G5 desktop mini en probeerde een esp32 bordje te programmeren in home assistant.
In apparaatbeheer zag ik een geel uitroepteken. Stuurprogramma bijwerken geprobeerd en dan vertelt de pc dat het apparaat correct werkt.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/NDdm9xzZD2Jqe3b4dYUvEf6gQK8=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/uD9J2wHB5fibbGNKkcHIyNUx.png?f=user_large

Heropstarten vereist was de melding. Echter blijft het resultaat hetzelfde na de herstart, en ook na 5 keer herstarten.
Na wat ge-google en youtube filmpjes bezocht ik de website van HP, die liet ik detecteren maar mijn versie staat er niet tussen om te updaten. Windows 11 25H2.

Bijwerken mislukt vanwege onvoldoende systeembronnen.

Iemand die hier raad mee weet? Ik hoop dat ik voldoende info gaf, zoniet zal ik de gevraagde info proberen te geven. Ik ben geen computerkrak op dit niveau :/

2 x MT Venus E V3.0 v147.117.112 + CT003, UCG-Fiber + Pro max 24PoE + 2xU6+

Beste antwoord (via Bossi13 op 11-02-2026 10:25)

• The_Doman
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 22:56
Hier wordt hetzelfde probleem beschreven.
De oplossing was de bios/firmware handmatig te updaten.
Het heeft neem ik aan niets te maken met het esp32 bord programmeren.

HP EliteDesk 800 G5 desktop mini-pc drivers

HP Community: EliteDesk 800 G5 Mini Error in update of HP R21 System Firmware
I have found the fix to this problem - it was just a matter of manually downloading and installing the current bios version from the HP driver download site. The newly downloaded update installed with no problems and fixed the issue that I was having with the previous attempted update

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord

• The_Doman
Hier wordt hetzelfde probleem beschreven.
De oplossing was de bios/firmware handmatig te updaten.
Het heeft neem ik aan niets te maken met het esp32 bord programmeren.

HP EliteDesk 800 G5 desktop mini-pc drivers

HP Community: EliteDesk 800 G5 Mini Error in update of HP R21 System Firmware
I have found the fix to this problem - it was just a matter of manually downloading and installing the current bios version from the HP driver download site. The newly downloaded update installed with no problems and fixed the issue that I was having with the previous attempted update

• Bossi13
Thx @The_Doman 🙏🏼

Ik ga hier morgen mee aan de slag.

Ik ben het sterkst in hardware en installaties, kan werken en leren met software maar systeemconfiguraties aanpassen ligt nog op de rand of net buiten mijn comfortzone en het is zeer fijn dat er dan hulp is waarvoor dank.

• The_Doman
Bossi13 schreef op zondag 8 februari 2026 @ 23:38:
Thx @The_Doman 🙏🏼

Ik ga hier morgen mee aan de slag.

Ik ben het sterkst in hardware en installaties, kan werken en leren met software maar systeemconfiguraties aanpassen ligt nog op de rand of net buiten mijn comfortzone en het is zeer fijn dat er dan hulp is waarvoor dank.
Ik verwacht wel dat het lukt.
Updaten van HP firmware gaat meestal in meerdere/2 stappen.
Na de eerste automatisch herstart wordt pas de echte firmware/flash uitgevoerd.
Dus geduld en niet direct ongerust worden. :)

• pporrio
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 21:18
Als je gebruik maakt van een bekabeld netwerk voor je HP Elitedesk 800 G5 desktop mini, kun je de BIOS update waarschijnlijk ook direct vanuit het BIOS scherm uitvoeren. Dan download ie 'm en installeert 'm daarna. Bij mijn HP Z2 G4 kan de nieuwste versie vanuit de BIOS worden gedownload. Wel zo makkelijk. 8)

En inderdaad niet schrikken als ie tijdens de update vanzelf uitschakelt en pas na een halve minuut automatisch weer aangaat. Is normaal, gewoon van afblijven en geduld hebben. ;)

Mijn platencollectie

• Bossi13
Hmmm,

Net even gekeken en het is wat ik in mijn eerste post schreef. Ik heb versie 25H2 en de hoogste versie op de HP site is 23H2.
Na wat verder zoeken vond ik dat ik vanaf 9u een chat kan opstarten met HP Belgie voor online support als ze willen want mijn product is reeds expired.
Vandaag kopen, morgen is het al verouderd. Zo snel gaat het blijkbaar tegenwoordig :-)

• Bossi13
pporrio schreef op maandag 9 februari 2026 @ 08:01:
Als je gebruik maakt van een bekabeld netwerk voor je HP Elitedesk 800 G5 desktop mini, kun je de BIOS update waarschijnlijk ook direct vanuit het BIOS scherm uitvoeren. Dan download ie 'm en installeert 'm daarna. Bij mijn HP Z2 G4 kan de nieuwste versie vanuit de BIOS worden gedownload. Wel zo makkelijk. 8)

En inderdaad niet schrikken als ie tijdens de update vanzelf uitschakelt en pas na een halve minuut automatisch weer aangaat. Is normaal, gewoon van afblijven en geduld hebben. ;)
Je was me net voor met mijn reply aan @The_Doman , ik heb even gezocht op youtube hoe ik dat juist doe maar daar duf ik niet aan te beginnen. Te veel schrik dat de pc dadelijk onbruikbaar wordt want dan sta ik verder van huis. :|

• The_Doman
Bossi13 schreef op maandag 9 februari 2026 @ 08:05:
Net even gekeken en het is wat ik in mijn eerste post schreef. Ik heb versie 25H2 en de hoogste versie op de HP site is 23H2.
Welke Windows versie precies zal niet veel uitmaken bij bios updates.
Je kan bij downloads trouwens ook kiezen voor Windows 11 zonder specifiek versie nummer.
Mijn V/A HP EliteBook 840 G1 heb ik ook een paar weken geleden geüpdatet vanuit 25H2 met het bios update pack.
Bossi13 schreef op maandag 9 februari 2026 @ 08:20:
Je was me net voor met mijn reply aan @The_Doman , ik heb even gezocht op youtube hoe ik dat juist doe maar daar duf ik niet aan te beginnen. Te veel schrik dat de pc dadelijk onbruikbaar wordt want dan sta ik verder van huis. :|
Het is zeker waar dat bios updates altijd wel een spannend dingetje blijven.
Maar bij HP doet BIOS het update pack alles vanuit Windows.
Ook heb je een optie om een USB flash recovery/backup aan te maken voor het daadwerkelijk flashen.
Beste is om de update uit te voeren vanuit een schoon opgestart systeem.

Ja kan het ook zo laten natuurlijk als je verder geen problemen ondervindt met je systeem.
Wel heb je dan de kans dat Windows HP updates herhalend proberen de update te installeren wat dus blijkbaar niet lukt

• Bossi13
The_Doman schreef op maandag 9 februari 2026 @ 09:42:
[...]

Het is zeker waar dat bios updates altijd wel een spannend dingetje blijven.
Maar bij HP doet BIOS het update pack alles vanuit Windows.
Ook heb je een optie om een USB flash recovery/backup aan te maken voor het daadwerkelijk flashen.
Beste is om de update uit te voeren vanuit een schoon opgestart systeem.

Ja kan het ook zo laten natuurlijk als je verder geen problemen ondervindt met je systeem.
Wel heb je dan de kans dat Windows HP updates herhalend proberen de update te installeren wat dus blijkbaar niet lukt
Mja, ik voel het begrip hoor. Dit zijn net de dingen die ik bedoelde die ver buiten mijn comfortzone liggen.
Ben al blij dat ik met home assistant aan de slag kan qua entiteiten invoeren en automations.
Yaml's aanpassen durf ik ook aan te beginnen maar dit...
(ik was vanmorgen al aan het googlen, om gewoon een nieuwe nuc te kopen om dat gele uitroepteken weg te hebben, om maar aan te tonen welke drempel dit is) 8)7

• Bossi13
@The_Doman

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/F8zaw0Bne2K9CyZYKijONtnkUtM=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/uQjcQ85cHXTtzkWuZFZ0vn7T.png?f=user_large

Finally 8)

Er was blijkbar ergens een link om HP zelf te laten komen detecteren welke AL mijn driver updates zijn voor mijn systeem en daar staat er eentje tussen van 4 of 6 februari 2026 voor de BIOS.

Pagina: 1