R21 firmware update

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Bossi13
  • Registratie: Augustus 2019
  • Nu online
Hoi,

Ik werk op een HP Elitedesk 800 G5 desktop mini en probeerde een esp32 bordje te programmeren in home assistant.
In apparaatbeheer zag ik een geel uitroepteken. Stuurprogramma bijwerken geprobeerd en dan vertelt de pc dat het apparaat correct werkt.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/NDdm9xzZD2Jqe3b4dYUvEf6gQK8=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/uD9J2wHB5fibbGNKkcHIyNUx.png?f=user_large

Heropstarten vereist was de melding. Echter blijft het resultaat hetzelfde na de herstart, en ook na 5 keer herstarten.
Na wat ge-google en youtube filmpjes bezocht ik de website van HP, die liet ik detecteren maar mijn versie staat er niet tussen om te updaten. Windows 11 25H2.

Bijwerken mislukt vanwege onvoldoende systeembronnen.

Iemand die hier raad mee weet? Ik hoop dat ik voldoende info gaf, zoniet zal ik de gevraagde info proberen te geven. Ik ben geen computerkrak op dit niveau :/

2 x MT Venus E V3.0 v147.117.112 + CT003, UCG-Fiber + Pro max 24PoE + 2xU6+

Alle reacties

• The_Doman
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 00:28
Hier wordt hetzelfde probleem beschreven.
De oplossing was de bios/firmware handmatig te updaten.
Het heeft neem ik aan niets te maken met het esp32 bord programmeren.

HP EliteDesk 800 G5 desktop mini-pc drivers

HP Community: EliteDesk 800 G5 Mini Error in update of HP R21 System Firmware
I have found the fix to this problem - it was just a matter of manually downloading and installing the current bios version from the HP driver download site. The newly downloaded update installed with no problems and fixed the issue that I was having with the previous attempted update

• Bossi13
  • Nu online
Thx @The_Doman 🙏🏼

Ik ga hier morgen mee aan de slag.

Ik ben het sterkst in hardware en installaties, kan werken en leren met software maar systeemconfiguraties aanpassen ligt nog op de rand of net buiten mijn comfortzone en het is zeer fijn dat er dan hulp is waarvoor dank.

• The_Doman
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 00:28
Bossi13 schreef op zondag 8 februari 2026 @ 23:38:
Thx @The_Doman 🙏🏼

Ik ga hier morgen mee aan de slag.

Ik ben het sterkst in hardware en installaties, kan werken en leren met software maar systeemconfiguraties aanpassen ligt nog op de rand of net buiten mijn comfortzone en het is zeer fijn dat er dan hulp is waarvoor dank.
Ik verwacht wel dat het lukt.
Updaten van HP firmware gaat meestal in meerdere/2 stappen.
Na de eerste automatisch herstart wordt pas de echte firmware/flash uitgevoerd.
Dus geduld en niet direct ongerust worden. :)

• pporrio
  • Registratie: Februari 2010
  • Nu online
Als je gebruik maakt van een bekabeld netwerk voor je HP Elitedesk 800 G5 desktop mini, kun je de BIOS update waarschijnlijk ook direct vanuit het BIOS scherm uitvoeren. Dan download ie 'm en installeert 'm daarna. Bij mijn HP Z2 G4 kan de nieuwste versie vanuit de BIOS worden gedownload. Wel zo makkelijk. 8)

En inderdaad niet schrikken als ie tijdens de update vanzelf uitschakelt en pas na een halve minuut automatisch weer aangaat. Is normaal, gewoon van afblijven en geduld hebben. ;)

Mijn platencollectie

• Bossi13
  • Nu online
Hmmm,

Net even gekeken en het is wat ik in mijn eerste post schreef. Ik heb versie 25H2 en de hoogste versie op de HP site is 23H2.
Na wat verder zoeken vond ik dat ik vanaf 9u een chat kan opstarten met HP Belgie voor online support als ze willen want mijn product is reeds expired.
Vandaag kopen, morgen is het al verouderd. Zo snel gaat het blijkbaar tegenwoordig :-)

Pagina: 1