Vraag
Alle reacties
[ Voor 29% gewijzigd door CH4OS op 07-02-2026 08:19 ]
Bij ons heeft er één de hele isolatielaag onder de motorkap weggevroten, gelukkig verder niets.
[ Voor 4% gewijzigd door Arjan90 op 07-02-2026 08:19 ]
"Everybody is a genius. But if you judge a fish by its ability to climb a tree, it will live its whole life believing that it is stupid."
En als er iets van een buurtapp is; dit is wel iets om te delen. Ik heb zelf trouwens een apparaatje op sensor dat een ultrasoon geluid maakt. Die heb ik niet standaard staan. Maar als ze hier in de wijk gesignaleerd zijn dan zet ik hem weer neer.
[ Voor 48% gewijzigd door Lennnn op 07-02-2026 09:15 ]
8* sunpower max5ac 410 enphase iq7A & 13 jinko 420wp enphase iq8+ ; Zappi ; ME LN 3,5kW; homey pro2019
Die zijn voor sommige mensen onhoorbaar helaas. Heel vaak als ik langs een auto loop dan hoor ik ineens de enorm hoge piep van zo'n apparaatje. Mocht je zo iets aanschaffen en het blijkt dat je hem kan horen dan ben ik bang dat je hem snel weer weg doet.artjan schreef op maandag 9 februari 2026 @ 09:35:
Er zijn apparaatjes die je garage onder de motorkap kunnen installeren om ook (voor ons onhoorbaar) geluid te maken wat ze wegjaagt. Trekt een beetje stroom van je accu. We hebben het maar voor de zekerheid gedaan.
“I have not failed. I’ve just found many ways that won’t work” - Thomas Edison
Ik heb ook buren met die dingen tegen katten maar het is een ontzettend vervelend geluid en doet pijn aan m'n orenJDV808 schreef op maandag 9 februari 2026 @ 10:07:
Die zijn voor sommige mensen onhoorbaar helaas. Heel vaak als ik langs een auto loop dan hoor ik ineens de enorm hoge piep van zo'n apparaatje. Mocht je zo iets aanschaffen en het blijkt dat je hem kan horen dan ben ik bang dat je hem snel weer weg doet.
Jij bent afAzzKickah schreef op maandag 9 februari 2026 @ 10:10:
Leuk spel! Ik zeg een kat.
*sowieso
Die apparaten werken niet, de beesten horen het wel maar hebben hier absoluut niet meer of minder last van dan de mensen die het kunnen horen. Vervelend geluid maar niet meer dan dat.Lennnn schreef op zaterdag 7 februari 2026 @ 09:11:
Succes met jullie steenmarter.
En als er iets van een buurtapp is; dit is wel iets om te delen. Ik heb zelf trouwens een apparaatje op sensor dat een ultrasoon geluid maakt. Die heb ik niet standaard staan. Maar als ze hier in de wijk gesignaleerd zijn dan zet ik hem weer neer.
Is echt net zo'n Tel Sell-product als van die muggenstekkers die gewoon een lampje laten branden, apparaatjes die je stroom binnen huis 'beter' maken, of van die 'waterontharders' die je om je waterleiding klemt.
Gelukkig alleen de isolatie onder de motorkap weg gevreten en stuk, koste me wel 150 euro, maar gelukkig geen kabelbomen en dergelijke kapot.
Marterverjager onder de motorkap laten plaatsen en een goedkoop wc blokje eronder gehangen (ze schijnen niet tegen die geur te kunnen). Tot nu toe geen marter meer gezien onder de auto.
Check het wel goed, je wilt niet ergens stranden omdat er een defect onder de motorkap zit door de marter. Als je de klep opendoet wel voorzichtig doen, want hij kan er nog zitten en kan dan ook behoorlijk agressief worden.
Latin capital letter y with diaeresis
Idem hier. 75 euro voor een nieuwe motorkap-isolatie "laag". En het hele motorblok onder die bende wat eruit was komen zetten.YdieresiS schreef op maandag 9 februari 2026 @ 12:17:
Laatst nog onder de motorkap gehad, een steenmarter.
Gelukkig alleen de isolatie onder de motorkap weg gevreten en stuk, koste me wel 150 euro, maar gelukkig geen kabelbomen en dergelijke kapot.
slecht idee.
in ons dorp is een rekje kippengaas onder de auto de meest gebruikte en effectieve methode én zorgen dat je niet de laatste in de straat bent die thuiskomt... werkt ook.
Een steenmarter en een Renault... berg je maar!
Volgens mijn dokter ben ik een heel zeldzaam geval. Deal with it.
De combi is idd zeer risicovol maar daar kan die marter niks aan doen heglaerox schreef op maandag 9 februari 2026 @ 13:03:
Ohoh...
Een steenmarter en een Renault... berg je maar!
Ho dan ook: check onder je motorkap, alle bekabeling en slangen, en zet verjagingsmiddelen in.
Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)
Lijkt me echt gewoon een wolf te zijn hoor.AzzKickah schreef op maandag 9 februari 2026 @ 10:10:
Leuk spel! Ik zeg een kat.
Nee even serieus, het beest zit verlekkerd naar je wagen te kijken. Ik zou alles goed nakijken!
Heb er thuis ook al het nodige plezier van mogen ondervinden met beide wagens.
[ Voor 32% gewijzigd door Sanghelios op 09-02-2026 14:07 ]
Who's General Failure and why is he reading my harddrive? - Projectmanager : a person who thinks nine women can make one baby in one month
Ik heb knoflook in de tuin geplant, tot nu toe geen vampiers gezienasing schreef op maandag 9 februari 2026 @ 14:19:
Een kennis van mij deed een wc blokje onder de motorkap. Ze houden blijkbaar niet van de geur en het kost je 2 euro max.
Als je er wel eentje ziet: foto!!!!Rmg schreef op maandag 9 februari 2026 @ 14:31:
[...]
Ik heb knoflook in de tuin geplant, tot nu toe geen vampiers gezien
Who's General Failure and why is he reading my harddrive? - Projectmanager : a person who thinks nine women can make one baby in one month
Geen idee of mijn auto gewoon niet lekker genoeg was, maar daar heeft de marter nooit zijn tandjes in gezet. Terwijl de auto van pa (zonder rooster er onder) wel een paar keer in de noodloop naar de garage is gehobbeld omdat bepaalde sensorkabels weg waren.
zoiets dus:
't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.
Zorgen dat ze daar niet lekker zitten door de motorkap (gedeeltelijk) open te zetten bijvoorbeeld, kost niks.
Fabeltje, ze komen niet om aan je kabels te eten, maar wanneer ze toch onder de motorkap zitten dan willen ze hun tanden nog wel eens onderhouden door op kabels te knagen.
Limbids
Wij hebben in het verleden wel eens anti-marterspray gebruikt, met name die van het merk bros en mustolet en daarna bleef hij/zij weg. Dit werkt ook tegen ratten. de mustolet werd aangebracht onder de motorkap op delen die niet warmkomen en zeker ook de ventilatieroosters niet, maar zoals bv het afgeschermd deel achteraan de lampen, rond de anti-vries inlaat, binnenkant wielkas, etc... De Bros hebben wij tegen de randen en de poort van de garage gespuit.
Lees weliswaar de omschrijving, instructies en andere mocht je zoiets overwegen. De technische dienst van een klant had dit ook geprobeerd maar met een ander merk, was één grote plakboel en toen het extreem koud werd veranderde die laag als het ware in een hars. Eventueel eerst eens op een stuk karton proberen bij twijfel.
:strip_exif()/f/image/3II7lJxGBX7btcFJPvn68six.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/VZ7TKgTX5Eb64HBhcblo5Mtf.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/B46D6SZGsl6nmFSvm7sRFwf1.jpg?f=fotoalbum_large)