Laadprobleem bij gebruik van openbare laadpalen

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

• Landje62
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 06-02 17:50
Sinds 6 weken ben ik eigenaar van een nieuwe Model Y. Tesla biedt mogelijkheid om m.b.v. de app óf de Tesla-pas een laadproces op te starten op een openbare laadpaal. Daarnaast heb ik een druppel van de ANWB als alternatief in mijn bezit.

Ik woon in Weesp. Alle laadpalen in deze regio worden beheerd door Total Energies.

Openbaar laden lukt 9 van de 10 keer niet. Het laadproces wordt opgestart en vervolgens afgebroken. Elke keer rijd ik langs vier palen om het te proberen. De palen worden door vele autobezitters gebruikt.

Inmiddels heb ik tijdens het laden de beheerder van de infrastructuur "mee laten kijken". Zij melden mij dat het proces wordt opgestart. Geen storing of zo. Inderdaad zie ik later dan een andere autobezitter zijn auto daar wél succesvol oplaadt.

Tesla heeft de laadpoort vervangen nadat ook bij hen een laadpoging mislukte. Zij hebben toen getest op hun eigen AC-infrastructuur!!! Bij mij zijn daarna de klachten toch blijven bestaan. Het probleem treedt alleen op bij AC laden. DC-laden m.b.v. een Tesla snellader levert geen probleem op. Ik kan (nog) niet thuis laden.

Inmiddels is de auto voor de tweede keer voor onderzoek geweest. Tesla heeft weer een analyse uitgevoerd, intern en nu ook openbaar geladen en dat leverde geen storingen op.

Ik kom nu in de fase dat ik moet gaan escaleren en wil graag vooraf checken of iemand van jullie bekend is met deze klacht of daar aanvullende info over kan verstrekken die mij kan helpen.

Alvast zeer bedankt voor je input.

Alle reacties

• bombadil
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

bombadil

Iarwain Benadar

En bij een laadpaal anders dan Total Energies?

"De ouwe Tom Bombadil is een vrolijk kwastje,Zijn laarzen zijn geel en knalblauw is zijn jasje, Want Tom, die de meester is, heeft geen ooit gevangen, Zijn liedjes zijn sterker en zijn benen zijn langer". (LotR)