In mijn casco nieuwbouwwoning is gewerkt met kanaalplaten. Nu zijn er een tweetal kanaalplaten die een verschil van 2 - 3 cm hebben met de plaat ernaast (hoogteverschil). Eén zit in de woonkamer, waar ér maar 1 verschil heeft t.o.v. de anderen. In de keuken zit er echter één te laag ten opzichte van alle andere platen. En dat is helaas een probleem met het stucwerk.
We vonden dat al fors bij de oplevering, ook expliciet benoemd naar de expert die meeliep, maar dat was volgens hem geen probleem. Nu geeft de stukadoor een ander beeld, hij zegt dat alleen te fixen is als we het schuin laten aflopen.
Mijn vraag
Is er geen NEN normering of andere voorwaarde waar de nieuwbouwer aan moest voldoen en niet voldaan heeft?
Relevante passage bestek
Type : voorgespannen systeemvloer.
Hoogte (mm): 200
Breedte (mm): volgens opgaaf leverancier.
Sterkteklasse (NEN-EN 206-1+w05): C45/55
Milieuklasse (NEN 8005+w11): XC1
Voorspanwapening : FeP 1860.
Oppervlakte beoordelingsklasse onderzijde : A
We vonden dat al fors bij de oplevering, ook expliciet benoemd naar de expert die meeliep, maar dat was volgens hem geen probleem. Nu geeft de stukadoor een ander beeld, hij zegt dat alleen te fixen is als we het schuin laten aflopen.
Mijn vraag
Is er geen NEN normering of andere voorwaarde waar de nieuwbouwer aan moest voldoen en niet voldaan heeft?
Relevante passage bestek
Type : voorgespannen systeemvloer.
Hoogte (mm): 200
Breedte (mm): volgens opgaaf leverancier.
Sterkteklasse (NEN-EN 206-1+w05): C45/55
Milieuklasse (NEN 8005+w11): XC1
Voorspanwapening : FeP 1860.
Oppervlakte beoordelingsklasse onderzijde : A