Hallo,
Ik heb een Alfen ICU EVe 2x22kw laadpaal bij mijn bedrijfspand staan. Deze is de afgelopen 4 jaar niet gebruikt. Er is dan ook geen informatie beschikbaar en ik heb geen tags. Laadpaal kunnen we dus niet gebruiken.
De laadpaal is van 2015. En heeft zover ik weet geen draadloze verbinding, en er is ook geen bedrade netwerk verbinding.
Na contact met Alfen, die me weer doorstuurt naar Technische Unie BV (waar de paal blijkbaar vandaan komt) heb ik het volgende verkregen;
- wachtwoord en licentiesleutel van de laadpaal
- handleiding
- ACE service installerer + account.
Ik heb vandaag de kap verwijderd en verbonden met datakabel. Ledjes branden. Kreeg direct meldingen in de service installer;
Dat begon veelbelovend, ergens werd er gedetecteerd dat er updates zijn. Dus deze heb ik gedownload.
Daarna helaas geen device te vinden. Gekeken in ethernet instellingen, en met IP scanner gekeken of ik misschien ook een IP adres van de laadpaal kon vinden,maar was niet het geval.
Ik kan dus niet in de laadpaal komen om instellingen aan te passen en nieuwe tags te koppelen.
Laadpaal uit/aan gezet met werkschakelaar haalde ook niets uit.
Wifi uitgeschakeld hielp ook niet.
Iemand hier die er ervaring mee heeft en tips over wat ik kan proberen?
Dit vond ik net nog online. Maar hoe kom je dan in een 2015 model?
Ik heb een Alfen ICU EVe 2x22kw laadpaal bij mijn bedrijfspand staan. Deze is de afgelopen 4 jaar niet gebruikt. Er is dan ook geen informatie beschikbaar en ik heb geen tags. Laadpaal kunnen we dus niet gebruiken.
De laadpaal is van 2015. En heeft zover ik weet geen draadloze verbinding, en er is ook geen bedrade netwerk verbinding.
Na contact met Alfen, die me weer doorstuurt naar Technische Unie BV (waar de paal blijkbaar vandaan komt) heb ik het volgende verkregen;
- wachtwoord en licentiesleutel van de laadpaal
- handleiding
- ACE service installerer + account.
Ik heb vandaag de kap verwijderd en verbonden met datakabel. Ledjes branden. Kreeg direct meldingen in de service installer;
![]() | ![]() | ![]() |
![]() |
Daarna helaas geen device te vinden. Gekeken in ethernet instellingen, en met IP scanner gekeken of ik misschien ook een IP adres van de laadpaal kon vinden,maar was niet het geval.
Ik kan dus niet in de laadpaal komen om instellingen aan te passen en nieuwe tags te koppelen.
Laadpaal uit/aan gezet met werkschakelaar haalde ook niets uit.
Wifi uitgeschakeld hielp ook niet.
Iemand hier die er ervaring mee heeft en tips over wat ik kan proberen?
Dit vond ik net nog online. Maar hoe kom je dan in een 2015 model?
Mijn dank is groot!Are you connecting to a charger of our NG-series?
The ACE Service Installer can only be used to connect to our recent chargers (produced after mid 2017)
You can not use the program with chargers that are produced prior to this date.
[ Voor 6% gewijzigd door pentaw1nz op 06-02-2026 15:55 ]
PV: 13 x LG Solar 320N1K-A5 - NeON2 / WP: Adlar Aurora II 6kw / WPB: Atlantic Explorer 200l / jaren 70 woning gasloos sinds 10-2024 / Peblar business laadpaal / 25kw plugin hybride
:strip_exif()/f/image/PkpfIT2KbsYn6CVzQhixrQzM.jpg?f=fotoalbum_tile)
:strip_exif()/f/image/OICiHSvabSOqP86wmlsjimYb.jpg?f=fotoalbum_tile)
:strip_exif()/f/image/JTRzGo3a7MTmODHnneIacqvW.jpg?f=fotoalbum_tile)
:strip_exif()/f/image/2QkqmEtTTGPkaHVlkTvW7IL7.jpg?f=fotoalbum_tile)
:strip_exif()/f/image/ZFX8NrJxMDgLiGQo3CPTPJ25.jpg?f=fotoalbum_large)