Welke vloer te kiezen?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Frieda
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Ben me al een tijd aan het oriënteren op een verbouwing van mijn appartement en dan het woongedeelte met open keuken, eventueel inclusief entree en gang.

Nu loop ik tegen het volgende aan: de vloer. Of eigenlijk loop ik tegen m'n eigen smaak aan en de beperkingen van een enorm gehorige bovenwoning (betonbouw). Ik ben al bij verschillende vloerenzaken geweest maar overal ligt hetzelfde eigenlijk en ze geven ook overal weer ander advies, dat maakt het er niet gemakkelijker op. Het gaat om ongeveer 26m2 in totaal voor de woonkamer/keuken en nog zo'n 6m2 voor de entree en gang.

Mijn conclusies tot nu toe op een rij:
- plak pvc: geen optie ivm contactgeluid
- gietvloer: geen optie ivm contactgeluid
- pvc laminaat: krast snel, niet waterbestendig voor de keuken, niet fraai
- hout laminaat: sommige soorten wel kort waterbestendig voor in de keuken, maakt zo'n ellendig tikkend geluid als je erop loopt, weinig keuze
- parket: heel mooi, niet waterbestendig voor in de keuken, jaarlijks onderhoud nodig, geluidsarm
- tapijt: niet geschikt voor de keuken
- kurk: meest geluidsarm, heeft veel onderhoud nodig, wel waterbestendig

Ik neig heel erg naar parket want dat vind ik mooi, maar ik heb niet echt de ruimte, skills en gezondheid om een week per jaar mijn huisraad aan de kant te zetten om de vloer te gaan lakken of oliën. Is zoiets echt nodig? En is waterbestendig laminaat echt een alternatief voor in de keuken of is dat toch niet zo waterbestendig als men zegt dat het is?
Wat zouden jullie mij aanraden? Zie ik nog een optie over het hoofd? Alvast bedankt voor de input! :)

Alle reacties

• aap
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 12:34

aap

Ik vraag me af of er iemand met parket is die echt jaarlijks onderhoud doet.

Mijn ouders hebben het op de bovenverdieping liggen zo lang als ze er wonen (40+ jaar en het lag het er al voordien) en daar is nog nooit iets aan gedaan. Het heeft niet dezelfde kleur meer als vroeger, maar als je dat accepteert, kun je je een hoop gedoe besparen

• Frieda
  • Niet online
aap schreef op vrijdag 6 februari 2026 @ 16:52:
Ik vraag me af of er iemand met parket is die echt jaarlijks onderhoud doet.

Mijn ouders hebben het op de bovenverdieping liggen zo lang als ze er wonen (40+ jaar en het lag het er al voordien) en daar is nog nooit iets aan gedaan. Het heeft niet dezelfde kleur meer als vroeger, maar als je dat accepteert, kun je je een hoop gedoe besparen
ja op de bovenverdieping zou het nog wel gaan inderdaad. maar voor in de keuken lijkt me dat er toch wat meer bescherming nodig is? het hoeft natuurlijk niet gelijk al het eerste jaar "rustiek" te worden ;)

• chrisborst
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 12:04
@Frieda
Parket (duoplank, lamelparket) en dan olie of 2k lak van Royl: https://rigoverffabriek.nl/producten/royl

De olie ligt bij mij al 10 jaar in de keuken zonder problemen en zonder extra laag.

• No Hands
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 11:46
Ik mis linoleum/marmoleum in het rijtje. Natuurlijk materiaal, in allerlei designs te krijgen, geluiddemper, ideaal met vloerverwarming, kan in de keuken, is watervast, slijtvast, stootvast, etc

voor alle mogelijkheden: https://www.forbo.com/flo...producten/linoleum/cer9l5

[ Voor 34% gewijzigd door No Hands op 06-02-2026 19:58 ]

Veroordeel niet, verwonder u slechts

• Yaksa
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 13:29
Parket en dan wel een goede parketlegger en goed hout kiezen.
Ik werk in een monument waar veel parket ligt van meer dan 100 jaar oud, dit is afgelopen jaar voor het eerst in 30 jaar weer gereinigd, licht opgeschuurd en geolied. Het is nu praktisch onderhoudsvrij. Wel oppassen met inloop, een goede schoonloopmat én een droogloopmat voorkomen veel. En vieze schoenen en profielschoenen (blijven steentjes inzitten die er binnen uitvallen) uitdoen en andere schoenen of pantoffels aan bij binnenkomst. Voor echoën van geluid wat tapijten neerleggen, in de keuken een loper voor het aanrecht. Oliën hoeft in principe maar sporadisch.

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the former

• Erebos
  • Registratie: December 2025
  • Laatst online: 10-03 16:46
Zelf voor parket gekozen (curupixia) in de woonkamer met antraciet tegels in de open keuken. Beide op de zelfde hoogte met een 3 of 4 mm kit naad tussen hout en tegels in dezelfde kleur als de voegen.

Een gelijmde houten vloer maakt niet veel herrie, geeft een beetje extra isolatie, is met wat onderhoud erg lang mooi en kan altijd weer opgeschuurd worden.

• Frieda
  • Niet online
No Hands schreef op vrijdag 6 februari 2026 @ 19:57:
Ik mis linoleum/marmoleum in het rijtje. Natuurlijk materiaal, in allerlei designs te krijgen, geluiddemper, ideaal met vloerverwarming, kan in de keuken, is watervast, slijtvast, stootvast, etc

voor alle mogelijkheden: https://www.forbo.com/flo...producten/linoleum/cer9l5
ja die had ik er idd niet bijgezet, excuus! mijn buren naast mij hadden eerst een linoleumvloer en ik kon werkelijk elke voetstap van ze horen, zelfs de voetstappen van hun hond. dat wil ik de rest van het pand niet aandoen. vandaar dat die optie eigenlijk al was afgevallen. ze hebben inmiddels laminaat met knappe ondervloer, daar hoor ik ook de voetstappen op, maar wel minder erg dan het linoleum.

• No Hands
Frieda schreef op vrijdag 6 februari 2026 @ 21:02:
[...]

ja die had ik er idd niet bijgezet, excuus! mijn buren naast mij hadden eerst een linoleumvloer en ik kon werkelijk elke voetstap van ze horen, zelfs de voetstappen van hun hond. dat wil ik de rest van het pand niet aandoen. vandaar dat die optie eigenlijk al was afgevallen. ze hebben inmiddels laminaat met knappe ondervloer, daar hoor ik ook de voetstappen op, maar wel minder erg dan het linoleum.
Heb je op die link geklikt? er is geluidsreducerend linoleum.

• Frieda
  • Niet online
No Hands schreef op vrijdag 6 februari 2026 @ 21:14:
[...]

Heb je op die link geklikt? er is geluidsreducerend linoleum.
jazeker en ik ben ook bij zo'n dealer geweest! maar het werd me afgeraden, juist vanwege het geluid en dat had ik zelf ook al ervaren. heb jij dan andere ervaringen?

• No Hands
Frieda schreef op vrijdag 6 februari 2026 @ 21:22:
[...]

jazeker en ik ben ook bij zo'n dealer geweest! maar het werd me afgeraden, juist vanwege het geluid en dat had ik zelf ook al ervaren. heb jij dan andere ervaringen?
nee ik heb het geluk dat ik vrijstaand woon.
bijzonder dat de dealer het je afraadt terwijl Forbo zelf aangeeft dat het werkt. Je hebt je iig goed laten informeren

• nuffy
  • Registratie: Mei 2008
  • Nu online
parket heb je ook geen dempende ondervloer , met laminaat heb je een dikke rubberen ondervloer .
https://www.vloerengordij...9Et-ENhBgsNhoC5coQAvD_BwE

• Yaksa
nuffy schreef op vrijdag 6 februari 2026 @ 21:30:
parket heb je ook geen dempende ondervloer , met laminaat heb je een dikke rubberen ondervloer .
https://www.vloerengordij...9Et-ENhBgsNhoC5coQAvD_BwE
Kweenie, maar voor parket zijn ook dempende ondervloeren verkrijgbaar hoor.
O.a. Pavacoustic en zo zijn er nog veel meer

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the former

• Frieda
  • Niet online
No Hands schreef op vrijdag 6 februari 2026 @ 21:27:
[...]

nee ik heb het geluk dat ik vrijstaand woon.
bijzonder dat de dealer het je afraadt terwijl Forbo zelf aangeeft dat het werkt. Je hebt je iig goed laten informeren
ja of niet, nu ga ik ook weer twijfelen.. voor zover ik het begrepen heb betreft de geluidsreductie vooral het geluid in de ruimte zelf, maar niet het doorklinken naar de aangrenzende ruimtes, doordat het contact maakt met de muur.

maar jij hebt dus zelf linoleum als ik het goed begrijp? even los van de geluidsdiscussie, hoe bevalt dat jou qua onderhoud? dat moet je ook 1x in de zoveel tijd laten behandelen toch?

• Sport_Life
  • Laatst online: 07:08

Sport_Life

Solvitur ambulando

Heb parket in 2 vorige woningen gehad en dat was prima, in de 15 jaar bij elkaar hebben we het 1x in de olie gezet. Elk jaar is niet nodig.
In de keuken zou ik iets anders doen (tegels oid).

Huidige woning is met vloerverwarming en dan zijn tegels wat fijner.

[ Voor 42% gewijzigd door Sport_Life op 06-02-2026 23:27 ]

PV: 9360 WP WZW/ONO | Warmtepomp: Toshiba Estia 8kW 3fase | A+++ | 2x Zappi v2.1

• bl0kkie87
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 05:27
Als je in een appartement loopt lijkt het mij goed om het huishoudelijk reglement hierop na te slaan. Mogelijk mag je een verlijmde vloer helemaal niet leggen. Of met andere woorden; stel je krijgt gezeik met geluidsoverlast nadat je de nieuwe vloer hebt laten leggen en men komt erachter dat de vloer niet aan het huishoudelijk reglement voldoet dan is de kans groot dat die er alsnog uit moet. Vocht is toch niet zo’n groot issue in de keuken, of heb je hele specifieke plannen? De aanwezigheid van vloerverwarming lijkt mij een belangrijkere factor.

Het is net als werkbladen voor je keuken, het perfecte materiaal bestaat niet. Je moet altijd concessies doen op in ieder geval één vlak.

• No Hands
Frieda schreef op vrijdag 6 februari 2026 @ 22:00:
[...]

ja of niet, nu ga ik ook weer twijfelen.. voor zover ik het begrepen heb betreft de geluidsreductie vooral het geluid in de ruimte zelf, maar niet het doorklinken naar de aangrenzende ruimtes, doordat het contact maakt met de muur.

maar jij hebt dus zelf linoleum als ik het goed begrijp? even los van de geluidsdiscussie, hoe bevalt dat jou qua onderhoud? dat moet je ook 1x in de zoveel tijd laten behandelen toch?
In ons vorige huis hadden wij linoleum omdat wij ook vloerkeuzes moesten maken. Wij zochten optimalisatie met vloerverwarming en een product wat zo natuurlijk mogelijk was ivm uitstoot van weekmakers. Dus parket en laminaat viel af vanwege de eerste eis en alle soorten pvc viel af vanwege de tweede eis.
Linoleum is 'bekend' geworden omdat het wordt gebruikt in scholen, treinen en en sportzalen. Heel erg sterk dus en er wordt altijd maar een minimum aan onderhoud uitgevoerd want dat kost geld.
Je kan daar om de zoveel tijd een sopje met een speciaal spulletje erin overheen gooien maar anders dan af en toe met een vloerreiniger dweilen hebben wij niet gedaan.
Superspul vind ik het, als mijn plan voor een vloer van leem niet lukt dan komt in ons nieuwe huis zeker weer linoleum.
wat @bl0kkie87 aangeeft is wel belangrijk, wat mag er in jouw appartementscomplex, zijn er regels voor de vloerbekleding? Dan valt mogelijk verlijmt materiaal al af. Dat maakt je keuze al kleiner dan.

• Milo85
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 12:00
Je kan ook nog eens naar Bamboe kijken, heb je ook zwevend met onderlaag. Voldoet volgens mij ook aan je eisen

• Dennisdn
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 12:20
bl0kkie87 schreef op zaterdag 7 februari 2026 @ 03:00:
Als je in een appartement loopt lijkt het mij goed om het huishoudelijk reglement hierop na te slaan. Mogelijk mag je een verlijmde vloer helemaal niet leggen. Of met andere woorden; stel je krijgt gezeik met geluidsoverlast nadat je de nieuwe vloer hebt laten leggen en men komt erachter dat de vloer niet aan het huishoudelijk reglement voldoet dan is de kans groot dat die er alsnog uit moet. Vocht is toch niet zo’n groot issue in de keuken, of heb je hele specifieke plannen? De aanwezigheid van vloerverwarming lijkt mij een belangrijkere factor.

Het is net als werkbladen voor je keuken, het perfecte materiaal bestaat niet. Je moet altijd concessies doen op in ieder geval één vlak.
Over het algemeen staat er in huishoudelijke regelementen van appartementen zelfs dat een harde vloer als laminaat helemaal verboden is, tenzij professioneel aangelegd met gecertificeerde ondervloeren (dus niet het bouwmarkt-spul).

• dragonhaertt
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 11:38

dragonhaertt

@_'.'

Laminaat wat tikt als je er op loopt?
Misschien met hakken aan, maar anders kan ik me dat niet goed voorstellen.

Misschien is er wel een interieurwinkel die QuickStep verkoopt bij je in de buurt. Goed laminaat met een goede ondervloer is echt heel anders dan ikea/gamma laminaat.

Truth is like a language with no native speakers left.
Its poetry is speechless and it can’t be caught in human being’s breath.

• SillBro
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 05-03 18:16
Al aan keramisch parket gedacht?

• TheGhostInc
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Frieda schreef op vrijdag 6 februari 2026 @ 15:33:
- pvc laminaat: krast snel, niet waterbestendig voor de keuken, niet fraai
Belangrijkste tip:
Zorg ervoor dat je geen vooroordelen/verkoopargumenten van de concurrentie gebruikt als waarheid.

Met PVC laminaat bedoel je waarschijnlijk Klik/Click PVC? PVC is hetzelfde spul als waar rioolbuizen van gemaakt is. Dus waterbestendig is het zeker.
(Ik had hier laatst een zware lekkage en het water was ook onder de PVC vloer gelopen. Is gewoon opgedroogd en de vloer heeft er niks onder geleden)

Qua krasvast heid, dan hebben we het over de toplaag. Bij veel producten kun je dat gewoon opzoeken. Veel PVC heeft een PU toplaag, wat hetzelfde materiaal is als de toplaag bij een gietvloer. Uiteindelijk gaat krasgevoelig ook over hoe zichtbaar het is. Reliëf en kleurschakeringen zorgen ervoor dat krassen niet of nauwelijks opvallen. Juist vloeren die super glad & egaal zijn zullen eerder slijtage sporen hebben. Maar dat is redelijk onafhankelijk van het vloer type.

Als laatste, wat is je budget en verwachting?
Kinderen, huisdieren en vervuiling als zand zorgen voor meer belasting.
Ik had hier een oude (30+ jaar) eiken vloer liggen, helemaal laten schuren & oliën. Zag er mooi uit, maar met kleine kinderen was het een drama omdat elk kiertje vol ging zitten met etensresten. Dat was een paar duizend euro die ik beter aan ikea laminaat had kunnen uitgeven. Na de verbouwing is er Click PVC gekomen, de houten vloer is eruit gehaald en ligt nu bij iemand anders.
Ook loop ik thuis praktisch altijd op schoenen omdat ik de steun nodig heb. Anderen lopen altijd op sokken. Dat zijn belangrijke factoren/details om mee te nemen.
'Ik heb nooit last van loop geluiden', totdat de buurman een vriendinnetje krijgt die hoge hakken mooier vindt dan sneakers en je exact kunt horen waar ze loopt. Daarom zijn ervaringen (op internet) een beetje tricky.

Zo kan bijvoorbeeld het meubilair ook weer invloed hebben. Denk aan een bureaustoel of fancy stoelen met hele smalle poten/voetjes.

• Frieda
  • Niet online
Dank allen voor de antwoorden tot nu toe! :)

Hier in het complex is de regel dat je een ondervloer moet hebben die minimaal 10 decibel dempt. Wat mij betreft valt keramiek/tegels (ook in parketvorm) dus echt af ivm het loopgeluid.

Iets anders in de keuken leggen heb ik overwogen, maar ik vind dat er toch gek uitzien in een kleine open L-keuken, ik ga dus het liefst voor één geheel.

Ik loop altijd binnen op sokken of zachte sloffen en ik ben de enige die de vloer vuil maakt. Hoef verder geen rekening te houden met kinderen die de noesten in de vloer dichtplamuren met leverworst of een fruithapje. Onderhoudsarm vind ik dan wel weer fijn.

Mijn ervaring is qua keuken dat het toch altijd wat spat met koken, en dat je ook na het handen wassen of afwassen spetters water op de vloer krijgt. Dus ja ik verwacht wel dat de vloer het in het keukengedeelte wat zwaarder krijgt dan in de rest van de woonkamer (ligt ook een groot kleed). Budget is voor nu ongeveer 60 euro per m2. Daar moet ik toch wel wat moois voor kunnen vinden?

Nog wat vergeten: er is geen vloerverwarming en dat is in de toekomst ook geen optie helaas, heeft met de constructie van de betonvloeren te maken.

[ Voor 6% gewijzigd door Frieda op 07-02-2026 10:16 ]

• vogelmans
  • Registratie: Juli 2024
  • Laatst online: 09:40
Misschien te overwegen: in het keukengedeelte een strook linoleum leggen zodat dat gedeelte goed tegen vocht kan en heel makkelijk is schoon te maken en het woongedeelte parket.

PVC laminaat is er in veel kwaliteiten. Een goede kwaliteit krast niet, is redelijk vocht bestendig en minder gehorig dan gewoon laminaat Vooral de ondervloer zal veel geluid dempen. Door het reliëf (houtnerf) in PVC laminaat is het bijna niet van echt te onderscheiden.

Een droogloopmat in de gang zal heel veel vocht, vuil en zand buiten het woongedeelte houden.

[ Voor 9% gewijzigd door vogelmans op 07-02-2026 11:02 ]

• Dennisdn
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 12:20
dragonhaertt schreef op zaterdag 7 februari 2026 @ 08:11:
Laminaat wat tikt als je er op loopt?
Misschien met hakken aan, maar anders kan ik me dat niet goed voorstellen.

Misschien is er wel een interieurwinkel die QuickStep verkoopt bij je in de buurt. Goed laminaat met een goede ondervloer is echt heel anders dan ikea/gamma laminaat.
Daarom staat er in veel regelementen dat een harde vloer zoals laminaat alleen mag als het door een professional is aangelegd met een gecertificeerde ondervloer.

Toevallig zelf ervaring met een bovenbuur die het onderschatte en zelf een bouwmarkt laminaat vloertje aanlegde. Dan hoor je echt álles. Elke voetstap is een harde doffe dreun, elke kast of laatje dat dicht gaat tot aan zelfs bestel dat op tafel wordt gelegd worden omgezet in harde tikken en dreunen. Nog afgezien van gesprekken die waren mee te luisteren, en dat in nieuwbouw.

De VVE hoefde niet eens te handhaven, na een paar geluidsopnames snapte ze zelf ook wel dat het onhoudbaar was en zo was goedkoop weer eens duurkoop.

[ Voor 3% gewijzigd door Dennisdn op 07-02-2026 13:25 ]

• BBBrt
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 12:41
Frieda schreef op zaterdag 7 februari 2026 @ 10:04:
Dank allen voor de antwoorden tot nu toe! :)

Hier in het complex is de regel dat je een ondervloer moet hebben die minimaal 10 decibel dempt. Wat mij betreft valt keramiek/tegels (ook in parketvorm) dus echt af ivm het loopgeluid.

Iets anders in de keuken leggen heb ik overwogen, maar ik vind dat er toch gek uitzien in een kleine open L-keuken, ik ga dus het liefst voor één geheel.

Ik loop altijd binnen op sokken of zachte sloffen en ik ben de enige die de vloer vuil maakt. Hoef verder geen rekening te houden met kinderen die de noesten in de vloer dichtplamuren met leverworst of een fruithapje. Onderhoudsarm vind ik dan wel weer fijn.

Mijn ervaring is qua keuken dat het toch altijd wat spat met koken, en dat je ook na het handen wassen of afwassen spetters water op de vloer krijgt. Dus ja ik verwacht wel dat de vloer het in het keukengedeelte wat zwaarder krijgt dan in de rest van de woonkamer (ligt ook een groot kleed). Budget is voor nu ongeveer 60 euro per m2. Daar moet ik toch wel wat moois voor kunnen vinden?

Nog wat vergeten: er is geen vloerverwarming en dat is in de toekomst ook geen optie helaas, heeft met de constructie van de betonvloeren te maken.
Je vergroot de nadelen van elke optie tot dusdanig proporties, dat ze daardoor stuk voor stuk afvallen :P

Ga voor goede laminaat/klik-pvc met een goede dempende ondervloer of voor goede kwaliteit parket. Ook met een dempende ondervloer.

Laminaat is er tegenwoordig echt wel in goede kwaliteit, met mooie uitstraling. En parket kan echt wel wat spetters of een omgevallen glas water hebben hoor. Als het echt langdurig zéér vochtig is, dus bij een flinke lekkage, dan gaat het wel mis. En onderhoud is maar net hoe gek je het zelf wil maken. Vaak is gewoon een 'shampoo' toevoegen bij het dweilen meer dan voldoende om er 10-20 jaar niet naar om te hoeven kijken :9

• Orkaan
  • Registratie: Oktober 2023
  • Laatst online: 10-03 20:17
Quick step is echt goed en hufterproof laminaat....

Wij zijn ons huis en het verbouwen en klussen op laminaat...hoe erg het dit al te voorduren heeft gehad . (Aangezien dit laminaat er straks uit gaat want we hebben meer M2 erbij gekregen dus moeten wel).

Gaat er gewoon ook quickstep voor terug gekomen. Volgens quickstep kan het zelfs in badkamers worden gelegd... Dus een keuken Al geen probleem zijn

• 99ruud99
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 12:22
Hier ervaring met badkamer laminaat in keuken (huurwoning).
Stevig, degelijk, geen enkel probleem gehad met de vloer. Enige nadeel is dat we na 3 jaar hem verwijderden, we erachter kwamen dat ondervloer op gedeelte volledig beschimmeld was, doordat onze kruipruimte vol water stond en de houten vloer verrot was daar.
Aan bovenka t van laminaat zag je er niets van,maar mogelijk als we paar jaar langer hadden gewacht wel.

(Wel roken we het / in nat seizoen kwam water tot op de vloer, dus hebben veelvuldig geklaagd, verhuurder kon er helaas weinig aan doen.) Dit zegt iets over hoe waterdicht die tegels zijn, zolang ze in elkaar zitten (de zijkant is NIET waterdicht, dus als je wilt dweilen hou rekening dat je een plakplint erop zet, zodat water niet naar zijkant van laminaat stroomt.

• Yaksa
TheGhostInc schreef op zaterdag 7 februari 2026 @ 08:59:[...]
Ik had hier een oude (30+ jaar) eiken vloer liggen, helemaal laten schuren & oliën. Zag er mooi uit, maar met kleine kinderen was het een drama omdat elk kiertje vol ging zitten met etensresten. Dat was een paar duizend euro die ik beter aan ikea laminaat had kunnen uitgeven. Na de verbouwing is er Click PVC gekomen, de houten vloer is eruit gehaald en ligt nu bij iemand anders.
Een goed gelegde eiken parket vloer heeft geen kieren. Had je misschien een eiken planken vloer?
Dat gezegd hebbende, TS zegt een budget te hebben van €60 per m/2. Daar ga je geen goed (en goed gelegd en behandeld) parket voor kunnen aanschaffen. Kwaliteit kost nou eenmaal geld.

• Trichoglossus
  • Laatst online: 10:28
- kurk: meest geluidsarm, heeft veel onderhoud nodig, wel waterbestendig
Hoezo veel onderhoud?
Ik zie bij een vriendin een prima kurkvloer liggen in de woonkamer en keuken. Alleen het leggen was wat arbeidsintensief.

• Frieda
  • Niet online
BBBrt schreef op zaterdag 7 februari 2026 @ 15:08:
[...]

Je vergroot de nadelen van elke optie tot dusdanig proporties, dat ze daardoor stuk voor stuk afvallen :P
...
Dit is wel de belangrijkste feedback van het topic denk ik, dankjewel! _/-\o_

En omdat ik geen budgettaire ruggengraat heb, heb ik samples besteld van click marmoleum en een afspraak gemaakt bij een wat duurdere vloerenzaak die parket en bamboe en quick step en nog wat andere merken laminaat verkoopt. Veel dingen die nu hip zijn en in de winkels liggen spreken me niet aan en passen ook niet echt in de midcentury inrichting die ik voor ogen heb (zoals die millenial grey vergrijsde hout tinten, betonlook, visgraat, hele brede planken, etc etc), dus hopelijk in de winkel nog wat meer te zien.

• AntoniusDD
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 02-03 10:40
Ben me al een tijd aan het oriënteren op een verbouwing van mijn appartement en dan het woongedeelte met open keuken, eventueel inclusief entree en gang.

Wat zouden jullie mij aanraden? Zie ik nog een optie over het hoofd? Alvast bedankt voor de input!
Je moet wel kiezen wat mooi is en dan maar iets voorzichtiger in de keuken.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/1vsn0kb_MqPPUZeOfk-uOPjI51I=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/nRi29Fah0RH8vnVJj0lOcgsh.jpg?f=fotoalbum_largeAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/RKCPwkw0xYhSLwcfKpVfdLKX8PM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/igMyRgqQsSjTFiogRumqTPjG.jpg?f=fotoalbum_large

Oorspronkelijk op Xela (2 lagen fermacel met steenwol) zwevende vloer, nu Beuken Clip Parket "geolied" op houtwol ook zwevend gelegd.
Die is mooi mat en erg mooi van kleur en als je die spagetti bolognese saus meteen van de vloer haalt heb je ook geen last van vlekken.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/YvTzsLQdvtgTsgt2_6m0WWTaOQI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/9nI9kSLuik5Zkmefgw6e3rGE.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 11% gewijzigd door AntoniusDD op 12-02-2026 12:28 . Reden: nog een waar je houtnerf ziet ]

• Frieda
  • Niet online
@AntoniusDD dat ziet er serieus mooi uit! goeie warme kleur ook. dankjewel voor de inspiratie! :)
Pagina: 1