Vraag

• XJRRIDER
  • Registratie: Januari 2024
  • Laatst online: 06-02 23:56
Mijn vraag
Ik heb van iemand op discord gehoord dat er een alternatief is voor Direct X 12 zodat TrackMania2 Canyon beter zal draaien op mijn pc. Maar ik speel ook geregeld WoT dus weet niet of dat spel dan beinvloed word. Dus mijn vraag is er andere software dan Direct X zodat TM2 beter werkt en WoT ook gewoon goed blijft werken zoals het nu doet.

Relevante software en hardware die ik gebruik
Op dit moment draait Direct X 12 op mijn pc

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Wel gezocht op alternatieven en een hoop suggesties gezien maar weet niet wat ik moet/kan kiezen.
Heb nog niets geprobeerd

Alle reacties

• akimosan
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
Ik betwijfel of het DirectX 12 is wat de beperkende factor zou zijn. TM2 Canyon komt uit 2011. Toen was DirectX 12 helemaal geen ding. De game vereist (zo ver ik kan vinden( DirectX 9c of hoger)
Alternatief voor DirectX is Vulkan maar dat moet de game dan wel ondersteunen en voor zover ik kan zien doet TM2 dat niet.

Waarom zou een game uit 2011 slecht op je PC draaien? Dat lijkt me de vraag.
Je zou al een hele beroerde setup moeten hebben om een game die zo oud is niet fatsoenlijk te kunnen draaien.
Dus welke specs heeft je PC waarop je TrackMania 2 Canyon wilt draaien?
Hardware specs, Besturingsysteem, videokaart , driver version, etc.
Welke issues ondervind je?

• XJRRIDER
Vanuit de game krijg ik van andere spelers mee dat TM2 tot max DX 11 goed draait
De issues die ik ondervind zijn niet via het spelen maar meer tijdens het berekenen van schaduwen wanneer ik een baan gebouwd heb. anderen doen hier max 5 minuten over , mijn pc een uur of meer

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/FTzSeeimEYwpYMbcKyEU7Q-zsrU=/800x/filters:strip_exif()/f/image/GROxOxvkn0YhRhQjh3W0OOrw.png?f=fotoalbum_large

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 16:18

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

En die andere spelers hebben ook een Intel ARC B850? Ik weet dat de A-serie enorm geplaagd werd met performance problemen met oudere DX versies en vraag mij af of dat met Battlemage ondertussen is verholpen in de drivers.

Commandline FTW | Tweakt met mate

• XJRRIDER
dat weet ik niet of zij ook deze kaart gebruiken

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/4Cpn-GDXNb7Hd6tYsgLpoeADb_Y=/800x/filters:strip_exif()/f/image/TlTT56rCGM2aqh70Cn2TyeqQ.png?f=fotoalbum_large

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 16:18

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Ik kom met een beetje zoeken deze Reddit post tegen: https://www.reddit.com/r/...ptop_and_the_game_doesnt/. Je zou dit kunnen proberen, maar houd er rekening mee dat het niet supported is. En het gaat over TM, niet zozeer TM2.

Commandline FTW | Tweakt met mate

Pagina: 1