Mijn vraag
Wij hebben vorig jaar april een citroen c4 mk3 gekocht uit 2022 met 51012 km op de teller.
Nu heeft hij zijn jaarlijkse onderhouds beurt nodig. De auto heeft nu 53926 gelopen dus een kleine 3000 km.
Nu moet ik de beurt uiteraard bij een citroen dealer laten doen omdat ik 2 jaar spoticar garantie op de auto heb en deze is afgeleverd met een onderhoudsbeurt volgens de km stand.
Nu krijg ik een mail met dit onderhoud:
De onderstaande werkzaamheden worden volgens afspraak aan het voertuig uitgevoerd:
- CITROEN BASISBEURT 5W30 FPW9.55535/03 329,-
- REMVLOEISTOF VERVANGEN (TIJDENS ONDERHOUD) 107,-
- LUCHTFILTER VERVANGEN (TIJDENS ONDERHOUD) 75,-
- BOUGIES VERVANGEN (TIJDENS ONDERHOUD) 130,-
De oliewissel begrijp ik maar de remvloeistof
En bougies zij toch totaal overbodig met wat ik gereden heb ?
Luchtfilter zou elk jaar moeten begreep ik.
Is dit juist of niet ?
Ik ben helaas verplicht mijn onderhoud te laten doen bij de citroen dealer aangezien het een puretech motor is met de bekende riem en deze al vervangen is bij 52000 km.
Een garage buiten citroen om is de helft goedkoper maar dat is even niet anders.
Wat is jullie mening hierop ?
Wij hebben vorig jaar april een citroen c4 mk3 gekocht uit 2022 met 51012 km op de teller.
Nu heeft hij zijn jaarlijkse onderhouds beurt nodig. De auto heeft nu 53926 gelopen dus een kleine 3000 km.
Nu moet ik de beurt uiteraard bij een citroen dealer laten doen omdat ik 2 jaar spoticar garantie op de auto heb en deze is afgeleverd met een onderhoudsbeurt volgens de km stand.
Nu krijg ik een mail met dit onderhoud:
De onderstaande werkzaamheden worden volgens afspraak aan het voertuig uitgevoerd:
- CITROEN BASISBEURT 5W30 FPW9.55535/03 329,-
- REMVLOEISTOF VERVANGEN (TIJDENS ONDERHOUD) 107,-
- LUCHTFILTER VERVANGEN (TIJDENS ONDERHOUD) 75,-
- BOUGIES VERVANGEN (TIJDENS ONDERHOUD) 130,-
De oliewissel begrijp ik maar de remvloeistof
En bougies zij toch totaal overbodig met wat ik gereden heb ?
Luchtfilter zou elk jaar moeten begreep ik.
Is dit juist of niet ?
Ik ben helaas verplicht mijn onderhoud te laten doen bij de citroen dealer aangezien het een puretech motor is met de bekende riem en deze al vervangen is bij 52000 km.
Een garage buiten citroen om is de helft goedkoper maar dat is even niet anders.
Wat is jullie mening hierop ?
Itho amber 65 wp/ 3850 wp zuid platdak opstelling