Dual monitor KVM switch Laptop & desktop

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Decarsul
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 17:33
Hallo allen,

Ik zag dat er al een soortgelijk topic was, maar mijn vraag is net wat anders, vandaar een nieuwe post en geen hijack van iemand anders zijn vraag.

Ik ben op zoek naar een KVM switch welke display port uit heeft voor 2 schermen. De input voor de desktop moet ook 2x DP zijn, en voor de laptop heb ik alleen een USB-C nodig die dan deze schermen gaat gebruiken.
Voor peripherals moet in ieder geval 2x USB a aanwezig zijn, en 2x USB-C (de USB-C variant kan ik ook met 1 af als ik een hub gebruik, zolang ik maar genoeg bandbreedte heb voor mijn elgato voetpedaal, een 1080p cam en een procaster duo), overige hardware blijft lekker op mijn game pc zitten (razer tartarus / elgato streamdeck)

Nu heb ik zitten kijken naar de AV Access dingen en die zijn het NET niet. Voornamelijk omdat ze wel 1 enkele DP in hebben, maar sowieso geen DP uit. 1 van de 2 schermen heeft zowel de hdmi als dp in gebruik (splitscreen met een mini pc), en mijn primaire scherm heeft wel hdmi, maar dan zit ik weer met mijn desktop welke maar 1 hdmi poort heeft die al in gebruik is voor mijn 4k 42inch, welke geen dp heeft. Dit is een formaat welke niet handig is voor productie doeleinden dus niet aan te sluiten op de usb-c laptop.

Dus wat ik zoek in het kort:
de iDock D23i maar dan met een usb-c uit en meer usb-c data poorten.
2x DP In voor desktop
1x USB-C in voor laptop
2x DP uit, of 1x DP + 1x HDMI uit

2x USB-A (TB / Muis)
3x USB-C In (data, of 10gb poort met een usb-c hub)
Geen HDMI <> DP kabels

En natuurlijk moet het een redelijke prijs zijn. (ik schat tot de 300 euro voor mijn eisen).

Wie oh wie heeft er een oplossing?

Alle reacties

• Decarsul
En dan vind je ineens de iDock B23. Welliswaar triple monitor, maar lijkt er op dat het wel alles heeft wat ik zoek...
Maar deze heeft dan weer geen EDID, mehh

[ Voor 15% gewijzigd door Decarsul op 06-02-2026 14:18 ]

• Nico95
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 16:01
ik herken de zoektocht. hoe ik het nu heb opgelost:

Desktop:
- monitoren van desktop rechtstreeks in monitor.
- 1x USB van desktop naar USB switch

Laptop docking station:
- monitoren rechtstreeks van docking
USB van docking naar USB switch

1 van mijn monitoren fungeert ook als USB hub. ik heb dus een kabel van de USB switch naar mijn monitor. aan mijn monitor zitten vervolgens mijn muis en toetsenbord en speakers.

als ik nu wil wisselen, set ik de USB switch om en wissel ik 1 scherm van input (de andere herkent dit zelf)

wellicht niet helemaal wat je zoekt, maar misschien wel een omweg waar je evt. wat mee kunt.

• Decarsul
Nico95 schreef op vrijdag 6 februari 2026 @ 14:23:
ik herken de zoektocht. hoe ik het nu heb opgelost:

Desktop:
- monitoren van desktop rechtstreeks in monitor.
- 1x USB van desktop naar USB switch

Laptop docking station:
- monitoren rechtstreeks van docking
USB van docking naar USB switch

1 van mijn monitoren fungeert ook als USB hub. ik heb dus een kabel van de USB switch naar mijn monitor. aan mijn monitor zitten vervolgens mijn muis en toetsenbord en speakers.

als ik nu wil wisselen, set ik de USB switch om en wissel ik 1 scherm van input (de andere herkent dit zelf)

wellicht niet helemaal wat je zoekt, maar misschien wel een omweg waar je evt. wat mee kunt.
Dank voor de suggestie en ik begrijp wat je bedoeld.
Alleen werkend met de OSD is erg irritant vind ik. Zeker omdat ik onder het scherm nog 2 toetsenborden heb staan voor andere mini pc's en natuurlijk de rodecaster duo, dus alles is lekker vol :D

• Decarsul
Ik zit eens even te kijken naar de B10, https://www.avaccess.com/eu/products/idock-b10/
Die lijkt te hebben wat ik wil, met uitzondering van EDID... en natuurlijk usb-a ipv usb-c... magoed, wat moet dat moet.
Hoe erg zou dit zijn?

jij een idee @Nico95 ?

[ Voor 13% gewijzigd door Decarsul op 06-02-2026 15:02 ]

• Nico95
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 16:01
@Decarsul tot vandaag wist ik niet van het bestaan van EDID af, dus geen idee wat daar de invloed van is ;) volgens Gemini is het echter cruciaal.

ik had het inderdaad ook liever eenvoudiger gehad, maar had niet zoveel zin om er kosten voor te maken. kwam er nu alleen wel achter dat het met mijn nieuwe macbook niet werkt...

• Decarsul
Haha ok....
Dat is wel ruk dat het niet werkt dan :(
Pagina: 1