Mijn vraag
Ik heb een keyboard gebouwd (lees: gasket, switches en keycaps in elkaar geklikt) en netjes de stappen gevolgd voor het installeren van de software. Nu wil de Monsgeek Driver het keyboard niet vinden en de VIA app ook niet.
Relevante software en hardware die ik gebruik
Keyboard: Monsgeek M1 V5 VIA (in US-ANSI)
Driver: Monsgeek driver (Win)
JSON-file: M1 V5 VIA US-ANSI
App: VIA
Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
1. Monsgeek Driver gedownload en geïnstalleerd. Driver geeft aan dat het het keyboard niet kan vinden (in het Mandarijn overigens. Hoera voor Google Translate via de lens!)
/f/image/GauFQ7A0cy3HJ0sgceJrGALC.png?f=fotoalbum_large)
2. De juiste JSON file gedownload en geupload in de VIA app (ook de browserversie geprobeerd). Ik blijf aangestaard worden dat mijn keyboard gezocht wordt.
:strip_exif()/f/image/6tZv2Wsbx1S3V0zmVe8ivhAz.png?f=user_large)
/f/image/XNORAo86JNwchWuGVmjDjgT6.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/FTtodqJ5fd3MInFRrtobdtRI.png?f=fotoalbum_large)
3. Dubbelgecheckt dat het keyboard op de 'wire-stand' staat (onder de Caps-key zit een schuifje - omhoog is bluetooth verbinding Windows, midden is via kabel, onder is Mac bluetooth verbinding)
4. Alle USB poorten van de build geprobeerd. Ze moest een peuk roken erna.
5. Gebruikaanwijzing gelezen in hoeverre ik een hotkey moet gebruiken om het keyboard zichtbaar te maken (een mens mag hopen).
Wat zie ik in vredesnaam over het hoofd? Ik wil gewoon gezellig de RGB naar eigen wens instellen
Ik heb een keyboard gebouwd (lees: gasket, switches en keycaps in elkaar geklikt) en netjes de stappen gevolgd voor het installeren van de software. Nu wil de Monsgeek Driver het keyboard niet vinden en de VIA app ook niet.
Relevante software en hardware die ik gebruik
Keyboard: Monsgeek M1 V5 VIA (in US-ANSI)
Driver: Monsgeek driver (Win)
JSON-file: M1 V5 VIA US-ANSI
App: VIA
Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
1. Monsgeek Driver gedownload en geïnstalleerd. Driver geeft aan dat het het keyboard niet kan vinden (in het Mandarijn overigens. Hoera voor Google Translate via de lens!)
/f/image/GauFQ7A0cy3HJ0sgceJrGALC.png?f=fotoalbum_large)
2. De juiste JSON file gedownload en geupload in de VIA app (ook de browserversie geprobeerd). Ik blijf aangestaard worden dat mijn keyboard gezocht wordt.
:strip_exif()/f/image/6tZv2Wsbx1S3V0zmVe8ivhAz.png?f=user_large)
/f/image/XNORAo86JNwchWuGVmjDjgT6.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/FTtodqJ5fd3MInFRrtobdtRI.png?f=fotoalbum_large)
3. Dubbelgecheckt dat het keyboard op de 'wire-stand' staat (onder de Caps-key zit een schuifje - omhoog is bluetooth verbinding Windows, midden is via kabel, onder is Mac bluetooth verbinding)
4. Alle USB poorten van de build geprobeerd. Ze moest een peuk roken erna.
5. Gebruikaanwijzing gelezen in hoeverre ik een hotkey moet gebruiken om het keyboard zichtbaar te maken (een mens mag hopen).
Wat zie ik in vredesnaam over het hoofd? Ik wil gewoon gezellig de RGB naar eigen wens instellen