Mijn vraag
Gaat deze opzet voor een Persoonlijke / Home Office NAS werken met de uitgekozen hardware?
Hardware
NAS heeft van zichzelf 8GB RAM.
Opzet
/f/image/KLgwWIJSKy7tK8eQyDScWeQu.png?f=fotoalbum_large)
Ik wil graag de NAS inzetten voor een combinatie van opslag en services. Hierbij is het idee om op Proxmox twee virtuele machines te draaien:
Het is de bedoeling dat deze NAS een aantal jaar functioneert als 'Set & Forget'. Mocht een schijf een keer vervangen moeten worden of het geheugen upgrade krijgen, is dit geen probleem.
Een korte google zoektocht kwam met soortgelijke voorbeelden.
Kortom: is dit een logisch idee en werkbaar met de hardware? Of zeg ik nu iets geks
Gaat deze opzet voor een Persoonlijke / Home Office NAS werken met de uitgekozen hardware?
Hardware
| # | Categorie | Product | Prijs | Subtotaal |
|---|---|---|---|---|
| 4 | Interne harde schijven | Toshiba N300 (Bulk, 512MB cache, MN10ADA10TS), 10TB | € 299,- | € 1.196,- |
| 2 | Interne ssd's | Samsung 990 EVO Plus 1TB | € 154,99 | € 309,98 |
| 1 | Nas | Ugreen NASync DXP4800 Plus | € 596,80 | € 596,80 |
| Totaal | € 2.102,78 | |||
Opzet
/f/image/KLgwWIJSKy7tK8eQyDScWeQu.png?f=fotoalbum_large)
Ik wil graag de NAS inzetten voor een combinatie van opslag en services. Hierbij is het idee om op Proxmox twee virtuele machines te draaien:
- TrueNAS voor het aanbieden van de HDD opslag als NFS
- OpenSUSE MicroOS voor het draaien van de *arr stack, OpenCloud en Immich met Podman
Het is de bedoeling dat deze NAS een aantal jaar functioneert als 'Set & Forget'. Mocht een schijf een keer vervangen moeten worden of het geheugen upgrade krijgen, is dit geen probleem.
Een korte google zoektocht kwam met soortgelijke voorbeelden.
Kortom: is dit een logisch idee en werkbaar met de hardware? Of zeg ik nu iets geks