Foto’s exporteren iphone

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Aangeredenhond
  • Registratie: Februari 2024
  • Laatst online: 05-02 21:55
Hallo allemaal!

Ik heb een kleine 32000 foto’s op mijn iPhone staan die ik graag allemaal op een harddisk wil zetten.

Wat is hiervoor de snelste manier zonder tussenkomst van een pc.

Is dat enkel je foto’s selecteren en dan exporteren of zijn er betere snelle trucjes voor?

Uiteraard doe ik dit om wat ruimte op mijn iPhone te creëren.

[ Voor 11% gewijzigd door Aangeredenhond op 05-02-2026 21:12 ]

Alle reacties

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 21:50

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

Een iPhone kan je niet aan een harddisk koppelen. Je zal dus altijd via een pc moeten.
Met iCloud for Windows kan je makkelijk je foto's downloaden en dan op disk zetten.
https://support.apple.com/nl-nl/103232

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

• Haga
  • Registratie: Januari 2017
  • Niet online
Aangeredenhond schreef op donderdag 5 februari 2026 @ 21:11:
Hallo allemaal!

Ik heb een kleine 32000 foto’s op mijn iPhone staan die ik graag allemaal op een harddisk wil zetten.

Wat is hiervoor de snelste manier zonder tussenkomst van een pc.

Is dat enkel je foto’s selecteren en dan exporteren of zijn er betere snelle trucjes voor?

Uiteraard doe ik dit om wat ruimte op mijn iPhone te creëren.
Mijn eerste vraag: welke IPhone heb je?

Een uitvoering met lightning of usb-c poort?

Update:

Zie net dat de soort poort niet uitmaakt.

Foto's en video's naar een extern opslagapparaat exporteren
Je kunt foto's en video's die je op de iPhone hebt gemaakt rechtstreeks naar een externe schijf, geheugenkaart of ander opslagapparaat exporteren.
Opmerking: Van foto's en video's die zijn bewerkt, worden de ongewijzigde originelen geëxporteerd.
Sluit je iPhone met de Lightning- of USB‑C-connector op het opslagapparaat aan, of sluit het apparaat rechtstreeks op je iPhone aan.
Ga naar de Foto's-app op je iPhone.
Selecteer de foto's en video's die je wilt exporteren.
Tik op de deelknop en tik op 'Exporteer ongewijzigd origineel'.
Tik op het opslagapparaat (onder 'Locaties') en tik op 'Bewaar'.

[ Voor 39% gewijzigd door Haga op 06-02-2026 08:24 ]

• ShadLink
  • Registratie: Juli 2021
  • Laatst online: 00:11
@Microkid Dat is niet helemaal waar. Als je een USB-C iPhone hebt kan je met een USB-C naar USB-C kabel een externe hdd/ssd aansluiten. Vooral degene die niet veel externe stroom nodig hebben. Je kan dan via "Foto's" de foto's naar "Bestanden" delen en dan zo kopiëren.

Met een lightning iPhone is dit moeilijker, maar dan zal je een speciale lightning USB-stick moeten hebben. Of een lightning naar USB adapter.

Het werkt niet wanneer je externe opslag NTFS geformatteerd is. Daar kan een iPhone (of iPad/Mac) niet naar schrijven. Daarvoor moet het ExFAT, FAT of AFS (Apple File System) geformatteerd zijn.

[ Voor 19% gewijzigd door ShadLink op 06-02-2026 08:34 ]

• Archer_VC10
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 19:01
Kijk ook even hoe je iCloud hebt ingesteld. Als je daar backups hebt staan van je foto's dan kan je van alles naar een schijf exporteren maar dan moet je wel even goed kijken waar je de foto's daarna weghaalt. Wellicht dat ze dan weer opduiken omdat iCloud synchroniseert.

Denk ook even na over backup. Zo te horen staan deze foto's alleen op je telefoon en straks alleen op een los schijfje. Is dat voldoende?