[C++]Djgpp?

Pagina: 1
Acties:

• Tobiaz
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 21-01-2023

Tobiaz

Ondertitel

Topicstarter
Hey Ik heb nu voor 't eerst c++ op school ennee ze geven djgpp aan om te gebruiken. nu is dat een nog al oud programma in dos omgeving. Ik draai zelf onder win XP en volgens de instructies moet je in de autoexec.bat wat paths toevoege.... Nu kan ik ten 1e de autoexec.bat niet vinden (autoexec.nt) wel, maar ik weet niet of dat werkt. en bovendien... een andere programma keuze spreekt me meer aan!

Dus kort samengevat:

- Weet iemand of het kan onder XP
- Een andere programma?

bvd

Onder een steen geleefd dan maar ;-)

• elnino
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 03-09 05:13
Zie ook de site van DJGPP en deze site voor meer informatie (vooral die laatste).

• Tobiaz

Tobiaz

Ondertitel

Topicstarter
thx
Ik zoek wel een andere programma, al die zip files gedoe :(

Verwijderd

Als je een gratis compiler in een windows omgeving wilt hebben is Dev C++ misschien wat.

• Tobiaz

Tobiaz

Ondertitel

Topicstarter
Volgens mij is dat def ook niet voor XP ofzow... hij doet het niet... install file lijkt "dood" :?

Verwijderd

Tja, als XP nog niet eens uit is, kunnen ze zulke dingen ook niet fixen he >:)

• Tobiaz

Tobiaz

Ondertitel

Topicstarter
XP is wel uit. Alleen nog niet in NL

• Expander
  • Niet online
Als je iets in de PATH moet toevoegen, kijk dan bij System Properties > Advanced > Environment Variables > PATH

dat is de PATH in Windows 2k/XP...

Expanding the inexpandable

Verwijderd

Op donderdag 20 september 2001 08:48 schreef Tobiaz het volgende:
Hey ik heb nu voor 't eerst c++ op school ennee ze geven djgpp aan om te gebruiken. nu is dat een nog al oud programma in dos omgeving.
OUD!? Het wordt elke dag ge-update en het is de beste C/C++ compiler ooit (IMHO dan he ;) )
Ik draai zelf onder win XP
Niet doen dus
en volgens de instructies moet je in de autoexec.bat wat paths toevoege.... Nu kan ik ten 1e de autoexec.bat niet vinden autexec.nt) wel, maar ik weet niet of dat werkt. en bovendien... een andere programma keuze spreekt me meer aan!

Dus kort samengevat:

- Weet iemand of het kan onder XP
- Een andere programma?

bvd
DJGPP is een hele fijne compiler met veel voorbeelden (ook voor je school enzo). Maar eh, door een *BUG* in WinXP en WinNT (en Win2K ook) werkt DJGPP daar niet onder. Lees goed, dat ligt aan Windoze en NIET aan DJGPP. Mensen van DJGPP zijn er mee bezig omdat MS er weer eens niets aan doet.. .Ze zijn er mee bezig maar het gaat dus nog even duren ..

Voor andere compilers .. Borland C++ is volgens mij ook gratis te downloaden (de DOS versie dan maar die werkt volgens mij ook onder WinNT) van de borland site (wel eerst ff registreren)

• .oisyn
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 20:00

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

uhm... djgpp gebruikt de compiler van gnu: gcc

hebben ze dus niet zelf gemaakt :) (dat mocht dj delorie willen :D)

verder ben ik wel heel tevreden over djgpp... en het werkt hier anders prima onder XP

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

Verwijderd

Heb je Visual c++ al geprobeert?
Maar die mag je niet op school installeren das enigste nadeel :'(

• Tobiaz

Tobiaz

Ondertitel

Topicstarter
Ik mag helemaal niets installeren op school :( maargoed ik ga dat path truukje ff proberen!

Owjah ik had een versie van wel 500 MB gedownload van djgpp! Maar me leraar kwam met een versie van 15 mb aanzetten... die gebruiken we nu.... ehm volgens mij heb ik iets te veel :?

Verwijderd

Op donderdag 20 september 2001 21:32 schreef Tobiaz het volgende:
Owjah ik had een versie van wel 500 MB gedownload van djgpp! Maar me leraar kwam met een versie van 15 mb aanzetten... die gebruiken we nu.... ehm volgens mij heb ik iets te veel :?
Uhm ja je kunt zelf kiezen wat je allemaal wilt hebben. Maar de GCC compiler en de DJGPP devlopment zip met LIBC, etc. zijn toch wel een must. Voor de rest kun je nog kiezen of je de sources van alles wilt hebben en docs en zo maar die zijn niet per se noodzakelijk
uhm... djgpp gebruikt de compiler van gnu: gcc
hebben ze dus niet zelf gemaakt (dat mocht dj delorie willen )
Een compiler porten is ook echt een sch**t-werk hoor ;)! En dan ook nog al die DPMI omdat het 32-bit is.. Ik vind het toch wel mooi eigenlijk ;)
en het werkt hier anders prima onder XP
Huh? Welke XP/DJGPP ver is dat dan? Voor zover ik weet werkte veel tools zoals make, rhide, etc, etc. (veel bin utils waardoor meer dan een simpele gcc -c bla.c en dan linken bijna niet meer mogelijk was) niet onder XP vanwege een bug in NTVDM.EXE

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Op donderdag 20 september 2001 23:02 schreef 4of10 het volgende:Huh? Welke XP/DJGPP ver is dat dan? Voor zover ik weet werkte veel tools zoals make, rhide, etc, etc. (veel bin utils waardoor meer dan een simpele gcc -c bla.c en dan linken bijna niet meer mogelijk was) niet onder XP vanwege een bug in NTVDM.EXE
kleine correctie :)

al mijn vga mode 0x13 proggies werken zonder problemen en rhide doet het ook prima (zonder muis weliswaar). Maar bij VESA shit krijg ik een GPF

dit is XP RTM (build 2600), en djgpp versie 2.03

ow, compilen gaat ook niet al te best, i stand corrected :)

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

• Tobiaz

Tobiaz

Ondertitel

Topicstarter
Hmm dus hij doet he twel maar dan zonder muis en compilen gaat ook niet goed., doet ie het dan eigenlijk wel :?

Verwijderd

de muis doet 't wel, maar bij rhide niet zegt'ie (al zegt rhide me niet zo bijster veel)

En verder, ik herkende gewoon 4of10 aan zijn pro-djgpp posts maar ik heb de site gelezen, en natuurlijk is quake I erin gemaakt (als ik een bepaald persoon moet geloven :))

't lijkt mij 1 van de betere omgevingen, want MS VC++ is best aardig allemaal he, maar echt veeels te veel troep die je niet nodig hebt (en voor school al helemaal niet)

Maar 4of10 weet er prob meer over, en maak btw dan een dualboot machine van je PC :)

• Tobiaz

Tobiaz

Ondertitel

Topicstarter
Op vrijdag 21 september 2001 10:41 schreef null_brain het volgende:
de muis doet 't wel, maar bij rhide niet zegt'ie (al zegt rhide me niet zo bijster veel)
Rhide is het opstart bestandje van djgpp...
't lijkt mij 1 van de betere omgevingen, want MS VC++ is best aardig allemaal he, maar echt veeels te veel troep die je niet nodig hebt (en voor school al helemaal niet)
Hmm ik ga em toch maar installeren
En dat dual boot.. dan heb ik liever 2 hd
's ipv 2 partities (dat heb ik nu dus)

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Op vrijdag 21 september 2001 10:41 schreef null_brain het volgende:
En verder, ik herkende gewoon 4of10 aan zijn pro-djgpp posts maar ik heb de site gelezen, en natuurlijk is quake I erin gemaakt (als ik een bepaald persoon moet geloven :))
Quake 1 is idd in djgpp gemaakt
Op vrijdag 21 september 2001 11:12 schreef Tobiaz het volgende:

[..]

Rhide is het opstart bestandje van djgpp...
dat heet een IDE, Integrated Development Environment :)
rhide heeft in principe niets met djgpp zelf te maken, behalve dat het gemaakt is om te compilen met djgpp

• Tobiaz

Tobiaz

Ondertitel

Topicstarter
Mjah dat bedoelde ik eigenlijk :)

Verwijderd

Op vrijdag 21 september 2001 00:37 schreef OiSyN het volgende:

[..]

kleine correctie :)

al mijn vga mode 0x13 proggies werken zonder problemen en rhide doet het ook prima (zonder muis weliswaar). Maar bij VESA shit krijg ik een GPF
Ja de V86 emulatie is niet echt geweldig. En aangezien VESA modes zwaarder zijn op je Virtual 86 Monitor (echt een PITA, V86 modes ;) ) zou dat wel kunen.
dit is XP RTM (build 2600), en djgpp versie 2.03
ow, compilen gaat ook niet al te best, i stand corrected :)
Ja die NTVDM is gewoon korst. Maar MS is te dom om het te fixen .. Helaas .. Maar er zijn dus al proggers mee bezig. Dit is hun site: http://clio.rice.edu/djgpp/win2k/main.htm
Pagina: 1