Prijsvergelijking digital only games

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Hunekop
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 07-02 12:18
Mijn vraag
In de Pricewatch en Deals zijn games te vinden die je fysiek kan bestellen. Is er bewust voor gekozen om geen digitale game prijzen te vergelijken?
Zou dit een mogelijke uitbreiding kunnen zijn voor de privewatch?

Relevante software en hardware die ik gebruik
GOG, Luna, Geforce Now, XBOX Game pass

Beste antwoord (via Hunekop op 06-02-2026 14:42)

• Glaanie
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 17:15

Glaanie

Medewerker Product Content

All your spec are belong to us

@Hunekop We hebben enkele shops die downloads (technisch gezien licenties) aanbieden, bij games ken ik uit mijn hoofd Dreamgame, bijvoorbeeld bij uitvoering: Dead Island 2, Xbox One. Het aanbod zal voorlopig hierbij blijven, we zijn tegenwoordig wat voorzichtiger in het aansluiten van dergelijke shops, het gaat al gauw richting een grijs gebied.

Aanbod van uitgevers zelf zouden wij ook graag zien, maar tot nu toe is daar weinig interesse in geweest. De enige die we hebben gehad, is Microsoft, die ook enkele download-only Xbox games aanbood via de Microsoft Store. Maar die samenwerking is op hun verzoek op een gegeven moment gestopt.

Misschien is dit een mooi moment om weer eens wat platforms als Steam, GoG, Sony etc aan te schrijven. Ik zal de suggestie doorgeven aan ons Sales team :)

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord

• Glaanie

Glaanie

@Hunekop We hebben enkele shops die downloads (technisch gezien licenties) aanbieden, bij games ken ik uit mijn hoofd Dreamgame, bijvoorbeeld bij uitvoering: Dead Island 2, Xbox One. Het aanbod zal voorlopig hierbij blijven, we zijn tegenwoordig wat voorzichtiger in het aansluiten van dergelijke shops, het gaat al gauw richting een grijs gebied.

Aanbod van uitgevers zelf zouden wij ook graag zien, maar tot nu toe is daar weinig interesse in geweest. De enige die we hebben gehad, is Microsoft, die ook enkele download-only Xbox games aanbood via de Microsoft Store. Maar die samenwerking is op hun verzoek op een gegeven moment gestopt.

Misschien is dit een mooi moment om weer eens wat platforms als Steam, GoG, Sony etc aan te schrijven. Ik zal de suggestie doorgeven aan ons Sales team :)

• Hunekop
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 07-02 12:18
@Glaanie Top bedankt!
De titel klopt niet helemaal besef ik mij, sorry daarvoor.
Wat ik zoek is een vergelijking tussen prijzen van games, die ik vervolgens kan spelen via met cloud gaming zoals luna, game pass of geforce now. Ik heb geen game pc, alleen een controller op een laptop of android tab. Werkt goed voor mij!

• Glaanie

Glaanie

Hunekop schreef op vrijdag 6 februari 2026 @ 14:48:
@Glaanie Top bedankt!
De titel klopt niet helemaal besef ik mij, sorry daarvoor.
Wat ik zoek is een vergelijking tussen prijzen van games, die ik vervolgens kan spelen via met cloud gaming zoals luna, game pass of geforce now. Ik heb geen game pc, alleen een controller op een laptop of android tab. Werkt goed voor mij!
Ah ik zie. Nee, dat wordt een hele lastige, voornamelijk omdat het een komen en gaan is van games. En je hebt (bij iig Game Pass en ik geloof ook ook de PS Now service) verschillende tiers waarin je steeds meer games 'krijgt'. Het zou in theorie bij ons niet meer dan een vinkje zetten zijn, maar dan krijg je nog een stuk onderhoudbaarheid, we moeten alles eens in de zoveel tijd gaan checken en met honderden games over verschillende platforms is dat niet te doen. Dus dat idee moet ik helaas bij voorbaat al afschieten, helaas. :-(