Toon posts:

ASUS TUSL2-C (ver)licht probleem

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hey

Ik heb gisteren een TUSL2-C gekocht als vervanging voor mijn good 'Ol P3B-F, het probleem is nu dat op mijn TB het numlock lampje blijft branden en ook het lampje van mijn Logitech OPtical Mousman blijft aan staan als ik mijn computer uitschakel. De PC sluit wel keurig af (dwz de fans stoppen met draaien), maar de lampjes blijven aan :? :? :? :?

Als ik de stekker uit de kast trek gaat allus wel uit (Duh!), maar zodra ik em er weer terug in stop gaan die k*t lampjes gewoon weer aan. :(

Ik heb ff gezocht in de BIOS, maar kon geen optie vinden in powermanagement die zoiets in of uit schakelt. Iemand enig idee wat dit kan zijn ?.

Verwijderd

Ja, das normaal, was bij de Cusl2-c ook al. Volgens mij kun je er nix tegen doen, behalve er idd dan de spannning vanaf halen..

• bazs2000
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 31-07 08:16

bazs2000

Pixels zo groot als een atoom

Numlock uitzetten voordat je je computer afsluit.
Maarja, dat is niet DE oplossing.

Krankzinnige muziek vind je hier.

Verwijderd

Moet je in je BIOS kijken of wake on keyboard of wake on mouse aan staat.

• Selachii
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 05-07-2020

Selachii

gamedev

Op donderdag 20 september 2001 10:05 schreef SunStorm het volgende:
Ja, das normaal, was bij de Cusl2-c ook al. Volgens mij kun je er nix tegen doen, behalve er idd dan de spannning vanaf halen..
Uhm, bij mijn Cusl2-C is dat niet zo hoor, alles gaat uit (behalve het lampje op het mobo zelf (duh). Is het niet iets van Logitech? Ik heb een Intelli Explorer en een Natural Pro, beide M$, misschien dat het daar aan ligt:?

...gamen blijft leuk...

Verwijderd

Is , althans bij de cusl-2c , wel wat aan te doen .
Bij de cpu socket , in de buurt van een paar condensators ,
zit een jumpertje . Als je die ff om zet is de numlock led uit bij het afsluiten van de pc.
Werkt op de Tusl mischien ook ?

• mrSunshine
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16-02 08:04
Waarschijnlijk staan je wake-on-usb en wake-on-keyboard jumpers op 'on'. Standaard zouden die trouwens uit moeten staan...

Verwijderd

Topicstarter
Kzit nou op m'n werk, maar ik ga het strax ff proberen van die jumpers...

Keb me laten vertellen dat die TUSL2-C het zelfde is als een CUSL2-C alleen heeft die van mij support voor de TUALATIN processoren..... Leuk ;)

ff goed mobo boekje doorspitten.

keb al gekeken voor een bios flash maar ik heb reeds de laatst beschikbare bios versie dus dat zal he niet zijn.

Het is voor zover mij bekend geen probleem van m'n muis zelf, zeker omdat die met mijn vorige bord (ASUS P3B-F) wel uit ging. (daar bleef overigens ook het mobo ledje branden, maar das niet erg want dat zie ik niet)

Verwijderd

mijn TUA266 doet het ook.. zit ook zo'n lampie op mijn mobo..

vriend van mij heeft een A7V en die doet het niet.. die laat wel de lampies uit :)

Verwijderd

Bij mij komt hetzelfde voor (opgelost door Wake-on PS2/Keyboard/Mouse/USB/etc jumpers te disablen).

In de beschrijving van revision 1008 van de ASUS mobo-bios staat het volgende:
"9. Turn off PS/2 keyboard LEDs before the system enters soft-off state."

Denk dat dat het zou moeten oplossen...

Weet iemand ovgs wat er beter is aan revision 1009? De enige beschrijving is "Improved version for engineering." Wat houdt dat precies in?
Pagina: 1