re: Telenet mag netwerk geen 'fiber' noemen, waarom…

Pagina: 1
Acties:

• Keypunchie
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
Artikel: nieuws: Telenet mag netwerk geen 'fiber' noemen, waarom mag Ziggo-'glasvezel-...
Auteur: @arnoudwokke

Allereerst, ik heb de indruk dat er meer achtergrond-artikelen zijn (als in: in tegenstelling tot "pure" nieuwsartikelen). Als dat inderdaad zo is, prettige ontwikkeling.

Maar: moet dit artikel dan niet ook als "Achtergrond" gemarkeert worden, zoals bvb. review: Wat je dacht, klopt: streamingdiensten stijgen meer in prijs dan infl...

Anyway, inhoudelijk leuk artikel, dat ook!

• arnoudwokke
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 06:21

arnoudwokke

Redacteur
Dank je, scherp opgemerkt en klopt!

We zitten nog te stoeien met wanneer we iets aanmerken als 'achtergrond' of niet. Dit bericht is bijvoorbeeld om en nabij even lang, maar is duidelijk gewoon nieuws met uitgebreide duiding nieuws: Kabinet krijgt staatssecretaris voor Digitale Autonomie en Soevereini...

Nu we meer uitgebreid nieuws en meer achtergronden zijn gaan maken, is het ons ook niet altijd duidelijk waar we de grens moeten leggen. Een achtergrond heeft in onze back-end een heel ander formulier en dan moet je veel meer invullen voor het online kan. Omdat dit een relatief kort verhaal is, koos ik ervoor om het als 'nieuwsbericht' aan te maken. Ik ben ook benieuwd wat onze nieuwscoördinator @TijsZonderH hiervan vindt, want ik ben hier zelf ook niet uit of dit de juiste manier is of dat elk uitgebreid nieuwsbericht als achtergrond online zou moeten komen :)

• TijsZonderH
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 09-02 15:01

TijsZonderH

Nieuwscoördinator
Ik ben bang dat ik naast Arnoud weinig inhoudelijks kan toevoegen want ik heb een saai antwoord: ik weet dit ook nog niet zo goed. Arnoud legde al goed uit hoe dit proces werkt, maar we hebben nog geen duidelijke scheidslijn wanneer we voor X of Y kiezen. We kijken daar wel naar, en dit soort topics helpt daarin wel - dus dank je wel daarvoor!

Dat gezegd hebbende: ik denk (hoop?) dat het voor lezers weinig uitmaakt. Het verhaal is het verhaal, en welk label daar aan de voorkant op staat is hopelijk minder relevant. Laat het me je zo vragen @Keypunchie: zou het je keus om het artikel te openen beïnvloeden als het onder een andere categorie had gestaan?

In het verleden geschreven handtekeningen bieden geen garantie voor de toekomst.

• 3_s
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 22:35

3_s

Ik dacht in eerste instantie dat je hetzelfde nieuwsbericht twee keer had uitgeschreven, dus een aanduiding als achtergrond zou wel duidelijker zijn.
Maar ook helemaal niet onoverkomelijk.

• Keypunchie
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
@TijsZonderH Nee, ik vond de kop (hoewel licht clickbaity) gewoon interessant en het was ook een vraag die in de commentaren opgekomen was bij het artikel over de Belgische providers.*

Dat gezegd hebbende, houd ik wel van een duidelijke scheiding tussen nieuws en duiding. Misschien dat het *geen* sterretje ipv een bolletje voor het artikel had maakte dat het zo opviel. Ik ben iemand die er ook absoluut niet tegen kan als 1 potlood meer uitsteekt dan de anderen...

En als laatste is de feedbak een kans om een complimentje te kunnen uitdelen over de content, want die erkenning verdienen jullie natuurlijk ook.

*Overigens, geheel terzijde, je hebt blijkbaar ook "draadloos glasvezel": https://www.internetondemand.nl/draadloos-glasvezel/ Schiet mij maar lek.