Internetradio Wifi onderbrekingen

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

• Karel Janssen
  • Registratie: Februari 2026
  • Laatst online: 05-02 11:46
Mijn vraag
...welk systeem of router kan het uitvallen van de internetradio doen stoppen ?
Ik gebruik nu een wifi router van Belkin N450 dual N router, gekocht in 2015 op 20 m afstand van de radio.Deze is met kabel verbonden met de modem van Telenet in de kelder van de woning.
Alle andere toestellen (smartphone, ipad, laptop, printer’ ) werken perfect.
Verschillende mensen werden gecontacteerd en Telenet is ter plaatste geweest en verwijst aar Tweakers. De verkoper zegt dat radio bij hem niet wordt onderbroken. Ikzelf heb de radio op alle mogelijke plaatsen doen spelen, zonder resultaat, zelfs niet naast de router.
War kan ik nog doen ? Moet de router vervangen en dan door welke?

Relevante software en hardware die ik gebruik
...

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
...

Alle reacties

• 99ruud99
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 16:05
Probleem is dat je eerst moet onderzoeken of dit ligt aan signaal tussen radio en router, of router en netbeheerder. Gezien je telenet zegt waarschijnlijk het 2e...
En daar kan je helemaal niets aan doen, zelfs niet met een router van 10.000 euro.

Draai eens een uurtje een pingtest tegelijkertijd mee, als die geen packageloss heeft op momenten dat internetradio eruit ligt, ligt het niet aan telenet .

• Fraggert
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 21:23

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

Heb je (indien mogelijk) de internet radio al eens bedraad aangesloten?

“I have not failed. I’ve just found many ways that won’t work” - Thomas Edison

• Theo74
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 16:51
Zet de radio eens in een compleet ander Wifi netwerk, thuis of bij de buren en kijk wat er dan gebeurd.
Alleen op dit soort manier en zoals hierboven geschreven, kun je zaken uitsluiten en het zoekgebied verkleinen.

Als 1 hond vecht om een been, dan is hij zeker schizofreen.

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 21:44

lier

MikroTik nerd

Óf inderdaad doen wat @Theo74 zegt, óf testen met een accespoint (in plaats van de router). Die Belkin heeft zijn geld opgebracht en is al heel lang aan de eeuwige electronica jachtvelden toe.

Eerst het probleem, dan de oplossing

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21:39

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
...
Zou je niet eens beginnen daarmee?

Sowieso, welk 'internetradio' hebben we het hier over? De specificaties ervan kunnen mogelijk eea verklaren. Simpel voorbeeld: stel dat het alleen 2.4GHz doet en de andere apparaten die geen problemen ervaren kunnen 5GHz gebruiken - en de lucht is bij jullie druk in de 2.4GHz waardoor het overal instabiel zal zijn. Of niet, daarom hebben we meer info nodig.

Heeft het apparaat een manier om WiFi signaal te meten? Zo niet, leg je laptop er eens naast en draai daarop het volgende:
code:
1
netsh wlan show interface
De uitdraai daarvan geeft een indicatie van hoe de WiFi er op die plek bij hangt.

Je router is ondertussen aardig op leeftijd, maar als die internetradio even oud of ouder is, gaat een nieuwere niets veranderen in die verbinding. Sowieso, nooit lukraak met geld gooien richting een probleem voordat je de oorzaak te pakken hebt en weet dat de beoogde oplossing ook die oorzaak gaat aanpakken.

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1