Vraag

• Frankvns
  • Registratie: Februari 2026
  • Laatst online: 05-02 17:39
Hallo allemaal,

Mijn vraag: hoe krijg ik de lip sync goed op de TV?

Sinds vorige maand ben ik van soundbar veranderd. Ik gebruik nu de Sonos beam gen 2 en sindsdien ervaar ik lip sync problemen op de TV.
Hiervoor gebruikte ik een standaard Philips soundbar en ervaarde ik nooit problemen.

Mijn setup:
Sonos gen beam 2 met sub mini. Verbonden via HDMI Arc met TV. (Geen earc).
TV is Philips The One 2019
Streaming box Google TV Streamer 2025

Op de instellingen die de TV had klopte de lip sync niet meer. Sindsdien allerlei instellingen geprobeerd, maar krijg het niet structureel goed. Ik gebruik vooral apps als NLZiet, Netflix en HBO Max.

Op dit moment gebruik ik deze instellingen:
TV op meerkanaals bypass en audiovertraging uit
Google TV streamer alle geluidsinstellingen op auto.
Op Sonos Beam audiovertraging op +3.

Via deze instellingen klopt het redelijk, maar lopen meerdere zenders via NLZiet alsnog niet gelijk. Ligt dat aan mijn setup of aan NLZiet?

Wat al geprobeerd:
TV en steamer op Stereo PCM = vertraging
TV op stereo en streamer op auto= vertraging ontstaat na een dag. Herstarten streamer helpt, maar sync loopt langzaam weg.
Meerkanaals (geen bypass) = vertraging

Wie kan helpen of heeft tips?

Alle reacties

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Frankvns schreef op donderdag 5 februari 2026 @ 10:37:
[knip]
Sinds vorige maand ben ik van soundbar veranderd. Ik gebruik nu de Sonos beam gen 2 en sindsdien ervaar ik lip sync problemen op de TV.
Hiervoor gebruikte ik een standaard Philips soundbar en ervaarde ik nooit problemen.
[knip]
Het lijkt mij dat je de veroorzaker al hebt gevonden?

Uit eigen ervaring weet ik dat de Google Streamer geen audio sync issues hoeft te geven bij gebruik van (e)ARC, ook niet met de apps die je aanhaalt, over je TV kan ik dat niet zeggen, maar dat kan jij eigenlijk zelf al.

Blijft er één verdachte over in deze zaak?

Heb je nog geprobeerd om met de framerate instellingen op de Streamer te spelen? Misschien dat daar nog wat winst te behalen valt, maar ik verwacht eigenlijk van niet.

Testing, one, two ...

• Harkelaar
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Heb je de tv al eens naar fabrieksinstellingen gezet en alles opnieuw geinstalleerd en daarna de sonos toegevoegd?

do or do not, there is no try