LG 34WQ75C-B USB poorten werken niet goed

Pagina: 1
Acties:

• Stefke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 06-02 08:30
Ik heb een LG 34WQ75C-B monitor, die ik met USB-C aan mijn laptop knoop. De USB-poorten op de monitor werken, maar ik heb issues met bijv. het opladen van mijn telefoon. Dat werkte eerst wel, tegenwoordig krijg ik een melding dat er niet genoeg stroom is.
Onlangs heb ik een amiblightsetje gekocht, maar die crashed continue als ik die op de monitor USB aansluit. Op de laptop aangesloten geeft dat geen problemen. Telefoon opladen op mijn laptop werkt ook.

Het lijkt er op dat de USB poorten van de monitor niet genoeg stroom leveren? Kom op, dat scherm heeft zijn eigen 220v aansluiting...
Ik kan niet echt iets vinden over het vermogen dat de USB poorten van deze monitor kan leveren. WEet iemand wat het probleem is en of dat te fixen is?

• M2M
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 09-02 19:45

M2M

medicijnman

De officiele USB 2.0 spec is bijzonder karig met hoeveelheid USB-vermogen. Dat is later wel opgerekt, maar bijvoorbeeld de USB poorten in sommige auto's kunnen slechts 500mA leveren op 5V. En ja, dat is gewoon de officiele spec. Mijn telefoon weigert dan zelfs op te laden. USB3.0 gaat niet veel verder met maximaal 4.5W. Later is dat half binnen/buiten spec wat opgerekt en met nieuwere USB versies ook daadwerkelijk aangepakt met USB-PD.

[ Voor 5% gewijzigd door M2M op 05-02-2026 10:15 ]

-_-

• Stefke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 06-02 08:30
oke, dus dan is het wel aannemelijk dat een lichtstrip van bijna een meter teveel stroom trekt

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Stefke schreef op donderdag 5 februari 2026 @ 10:36:
oke, dus dan is het wel aannemelijk dat een lichtstrip van bijna een meter teveel stroom trekt
Ja, als dat vanaf een standaard USB2.0 poortje gaat dan wel. Daar zul je iets voor moeten pakken dat wat meer stroom kan leveren.