Celwaarden in voetnoot

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

• E.Rozendal
  • Registratie: Februari 2026
  • Laatst online: 05-02 09:33
Mijn vraag
Ik wil celwaarden in mijn voetnoot plaatsen in excel. Het gaat om meerdere cellen die onderelkaar in de voetnoot moeten gaan komen. Bijvoorbeeld Cel A1 documentnr, Cel B1 Versie, Cel C1 Datum

Nu kan dit allen met een VBA code heb ik gezien. Ik heb een VBA code gevonden via google, maar deze geeft maar 1 cel weer in de voetnoot. Mijn kennis van VBA is eigenlijk bijna 0. Kan iemand mij helpen hier wat voor te bedenken. Nu is het zo dat de celwaarde pas in de voetnoot komt als deze afgedrukt wordt. Prettiger zou zijn als dat eigenlijk direct al zichtbaar is in het afdrukvoorbeeld. Ik weet niet of dit haalbaar is?

Relevante software en hardware die ik gebruik
Excel 365

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
De VBA code die ik nu heb is de volgende

Private Sub Workbook_BeforePrint(Cancel As Boolean)
With ActiveSheet.PageSetup
.RightFooter = Range("AA45")
End With
End Sub

Ik hoor graag,

Met vriendelijke groet,
Erik Rozendal

Alle reacties

• Reinier
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 07:32

Reinier

\o/

Ik gok dat je aan.RightFooter = Range("AA45") een aantal aanvullende cellen (dus Range("AB45") of wat dan ook) kunt toevoegen, met newlines ertussen (& vbNewLine &).

• Reinier
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 07:32

Reinier

\o/

En je kunt Private Sub Worksheet_Change(ByVal Target As Range) gebruiken, dan updatet je footer na elke wijziging in je worksheet. Evt. andere events gebruiken (als een specifieke cel wijzigt, of bij het openen of doorreken van de worksheet, etc.).

• dixet
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 09-02 14:07
Je kan met het "&" teken verschillende waardes aan elkaar koppelen. En zoals @Reinier aangeeft kan je beter het Worksheet_Change event gebruiken dan Workbook_BeforePrint, omdat die pas afgaat als je echt print, niet als je het printvoorbeeld toont.

Bijvoorbeeld
code:
1
2
3
4
5
6
7
Private Sub Worksheet_Change(ByVal Target As Range)
    If Not Intersect(Target, Range("A1:C1")) Is Nothing Then
        With Sheets("Colofon").PageSetup
            .RightFooter = Range("A1").Text & " - " & Range("B1").Text + " - " & Range("C1").Text
        End With
    End If
End Sub
Ik gebruik Range("A1").Text in plaats van Range("A1") zodat de opgemaakte waarde wordt getoond, niet de waarde die een cel onder water heeft. De datum van vandaag is onder water bijvoorbeeld het getal 46054. Maar die wil je als leesbare datum tonen. Dat gebeurt door het .Text achtervoegsel