Valve deelt nog geen releasedatum en prijs van Steam…

Pagina: 1
Acties:

• Altamyr
  • Registratie: Maart 2024
  • Laatst online: 14:46
Artikel: nieuws: Valve deelt nog geen releasedatum en prijs van Steam Machine om geheu...
Auteur: @Hayte
Daarnaast is de opslag uitbreidbaar met NVMe 2230- of 2880-chips en ook het DDR5-SO-DIMM-geheugen is uit te breiden.
M.2 2280 denk ik, typefoutje?

• Hayte
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 14:06

Hayte

Nieuwsredacteur
Typefoutje inderdaad, dank voor het melden :)

• michiel_
  • Registratie: Juli 2005
  • Niet online
Dat rendert net als foveated rendering
Foveated streaming heeft niks te maken met het rendering proces. Ik neem aan dat foveated rendering zorgt voor GPU optimalisatie en foveated streaming voor Wifi optimalisatie

• Hayte

Hayte

Nieuwsredacteur
michiel_ schreef op donderdag 5 februari 2026 @ 08:51:
[...]

Foveated streaming heeft niks te maken met het rendering proces. Ik neem aan dat foveated rendering zorgt voor GPU optimalisatie en foveated streaming voor Wifi optimalisatie
Nee dat klopte niet helemaal inderdaad, is ook zojuist aangepast!

• PjotrX
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 12:55
Er staat: "Foveated rendering is een andere techniek die alleen het deel van het spel waarnaar de gebruiker op dat moment kijkt rendert." Ik denk dat je beter kan zeggen dat waar met je oog op fixteerd wordt in hoge kwaliteit (of resolutie) gerenderd en het stuk omheen in lage kwaliteit. Dat stuk eromheen zie je dus nog steeds en het wordt dus ook gerenderd. Iets waar de speler niet ziet niet renderen heet namelijk 'object culling' en is dus een andere techniek.

• Hayte

Hayte

Nieuwsredacteur
PjotrX schreef op donderdag 5 februari 2026 @ 09:52:
Er staat: "Foveated rendering is een andere techniek die alleen het deel van het spel waarnaar de gebruiker op dat moment kijkt rendert." Ik denk dat je beter kan zeggen dat waar met je oog op fixteerd wordt in hoge kwaliteit (of resolutie) gerenderd en het stuk omheen in lage kwaliteit. Dat stuk eromheen zie je dus nog steeds en het wordt dus ook gerenderd. Iets waar de speler niet ziet niet renderen heet namelijk 'object culling' en is dus een andere techniek.
Uiteraard, goed punt. Ik heb er 'hoge kwaliteit' van gemaakt :)
Pagina: 1