Vraag

• R.K
  • Registratie: Juli 2025
  • Nu online
Weet iemand waarom ik steeds mijn data verlies in Home Assistant van mijn Solaredge installatie. Ik krijg meer wel dan niet de melding dat data 'niet beschikbaar' is. De Solaredge integratie krijgt zijn data via de cloud. In de onderste afbeelding zie je de gaten.Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/2xCQ-_JRhssNeU5jx6puTvV29Dk=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/WZ0qpEcflr2ea8Ka8JfB7vwb.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/WTkfvEvIDc9C4QslPDAG6z-GYUs=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Jwehxg7pGI8Z1LtTfiSLVafL.jpg?f=fotoalbum_large

Alle reacties

• phpn3rd
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 14:20
R.K schreef op woensdag 4 februari 2026 @ 19:52:
Weet iemand waarom ik steeds mijn data verlies in Home Assistant van mijn Solaredge installatie. Ik krijg meer wel dan niet de melding dat data 'niet beschikbaar' is. De Solaredge integratie krijgt zijn data via de cloud. In de onderste afbeelding zie je de gaten.[Afbeelding]

[Afbeelding]
Hier heb ik de afgelopen week ook last van. We zijn zo te zien niet de enigen. Hopelijk fixt SolarEdge hun API snel.

• mrenkema
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 04-02 20:37
De oplossing is toch de Modbus aan te zetten in de omvormer en via die kant de data in HA te krijgen.

• teacher
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 13:51

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

@R.K je hebt een eigen topic in plaats van iemand anders zijn topic met een ander probleem.

[ Voor 5% gewijzigd door teacher op 04-02-2026 21:31 ]

Wise enough to play the fool

• R.K
  • Nu online
teacher schreef op woensdag 4 februari 2026 @ 21:30:
[mbr]@R.K je hebt een eigen topic in plaats van iemand anders zijn topic met een ander probleem.[/mbr]
Ik snap niet helemaal wat je bedoeld. Herstel, ik zie nu wat je bedoeld. Oeps.

[ Voor 7% gewijzigd door R.K op 04-02-2026 21:56 ]

• R.K
  • Nu online
mrenkema schreef op woensdag 4 februari 2026 @ 20:37:
De oplossing is toch de Modbus aan te zetten in de omvormer en via die kant de data in HA te krijgen.
Daar kom je alleen in met de set-app, daar heb ik geen rechten voor.

• R.K
  • Nu online
Ik ben er inmiddels uit.

Op de inverter (in mijn geval de 3500) de rode knop aan de onderkant 5 sec naar P houden, Dan inloggen op het tijdelijke wifi signaal van de inverter met het wachtwoord wat op de zijkant van de inverter staat op ip 172.16.0.1, daar zet je modbus aan en liefst geef je de inverter een vast ip-adres.
Solaredge Modbus uit Hacs downloaden en installeren. Het ip-adres van je inverter invoeren, poort 1502 staat al ingevoerd, Bij mij werkte het direct.

• R.K
  • Nu online
R.K schreef op woensdag 4 februari 2026 @ 21:54:
[...]

Daar kom je alleen in met de set-app, daar heb ik geen rechten voor.
Je had gelijk, dat was de truuk. Ik dacht dat je daar de set-app voor nodig had. Dat was dus niet zo.
Pagina: 1