Toon posts:

Please Help met Wingate

Pagina: 1
Acties:
  • 223 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik krijg wingate niet aan de praat.
Wat doe ik fout?
Ik draai een netwerk met 2 pc's (coax)
De server heeft twee netwerkkaarten. De 3com is verbonden met chello internet kabel provider. De andere netwerkkaart is verbonden met de andere pc.
Op de server heb ik wingate geinstalleerd als server. Op de andere pc heb ik wingate geinstalleerd als client.
Alle netwerkkaarten behalve de 3com hebben een vast ip-adres.
vragen:
Hoe moet ik nu de tcp/ip van de client instellen? Hoe stel ik de netwerkkaart in van de server (niet de 3com)?
De 3com kan ik niet veranderen anders is mijn connectie met het internet verbroken.
Zijn er nog meer zaken waar ik op moet letten?

alvAST BEDANKT

bART

• Red devil
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 14:46
Yes een wingate vraag :)

De 2e netwerk kaart in de server geef je dit ip adres:
192.168.0.1

En de opvolgende clients achter de server geef je:
192.168.0.2
and so on.

Ga eerst even testen of het internet netwerk tussen beide pcs werkt voordat je verder gaat. Dus test of je met de client de server kunt bereiken. Hetzij door te pingen onder DOS ( ping 192.168.0.1) of, als je File Sharing aan hebt staan, te kijken op de harde schijf van elkaars pc.

Lukt dit allemaal en kun je lekker surfen op de server ga dan wingate installeren.

Ik ga er vanuit dat je Wingate 3.0 of lager hebt geinstalleerd? Als je een hogere versie van wingate gebruikt is het handig om de NAT functie te activeren.
Dan moet je onder de TCP/IP properties van de clients als Gateway het IP adres van je server invoeren.
Als je geen NAT gebruikt maar gewoon de proxyopties log je even in met gatekeeper op de server. (TIP: dit kan ook als je achter de client zit! Kopieer gewoon gatekeeper.exe naar de client en vul bij het opstarten 192.168.0.1 in)
Daar staan al de services mooi op een rijtje:
socks service (voor napster en icq) http voor het surfen, ftp etc etc.
Standaard is poort 80 voor http meende ik.
Nu je dit ziet ga je naar de client en stel je bij je bij bijv Internet Explorer in dat je via een proxyserver werkt.
het Ip nr van de proxyserver is...suprise suprise het Ip nr van je server en de poort is zogezegd poort 80.
Daarna moet het lukken!

FTP heeft dus waarschijnlijk poort 21 ofzo.
Op www.wingate.com vind je nog wel verdere informatie e.d.
Morgen pass ik wel even eenlink hoe je ICQ perfect aan de praat krijgt.
Succes.

Verwijderd

Topicstarter
Alvast bedankt voor je uitleg. Ik was zelf al een eind gekomen, maar de laatste stap miste ik nog.jouw verhaal bracht me op een idee en ik moet zeggen dat het prima werkt.
Alleen de mail krijg ik nog niet voor elkaar.
Hoe stel je outlook nu in?
hoe zit het met napster en icq?

alvast bedankt

bart

• Red devil
Outlook:

Ik weet het niet compleet zeker maar zo ongeveer moest het wel.
Bij de pop server vul je de IP nr van de server in, meestal dus 192.168.0.1

Bij de login name vul je normaal dus bijv je
email adres en je wachtwoord in, bijv:

login: reddevil
wachtwoord: schatje

Nu is dat dus:

login: pop.dds.nl#reddevil
wachtwoord: schatje

100% zeker weet ik het niet maar zo ongeveer wel.

Napster werkt via een Socks4 of 5 gebeuren (net ff gecheckt)
Als je met Gatekeeper inlogt zieje dat wel staan op welke poort dat draait.
Anders check je www.napster.com even om te kijken hoe dat werkt. Daar hebben ze vast wel een FAQ

ICQ kun je ook via Socks gebeuren laten lopen maar er nog een andere manier voor.
Daarvoor moet je wel een nieuwe service aanmaken in Gatekeeper.
Hoe dat werkt, dat wordt op deze page uitgelegd.
(ik zou geen ICQ2000 gebruiken, die kreeg ik met die methode slecht aan de praat, 99B is beter daarvoor)
http://www.bloos.org/wingate/index-wingate.htm

(er staat dat het voor wingate 2.x is maar voor nieuwere versies werkt ie ook)

Verder is het misschien wel de moeite waard om de Beta versie van Wingate 4.0 er over heen te gooien.
Problemen daarmee heb ik nog niet gehad maar er zitten wel een paar leuke extras tussen:

NAT functie --> schijnt sneller/veiliger/betrouwbaarder te zijn dan Proxy (proxy wordt ook nog ondersteund)
Ook schijnt NAT minder zwaar te zijn dan Proxy, m.a.w. je hebt er minder zware computer voor nodig.

Ingebouwde Firewall --> kun je ook makkelijk zelf even erbij installeren maar hij werkt prima!
Het ideale eraan is dat de firewall leuk samenwerkt met wingate zelf dus geen gedonder met requests die niet meer binnenkomen omdat de firewall ze domweg blokkeert!

Nou, nu heb ik zo'n beetje alles wel gehad dacht ik zo..
Succes ermee!

Verwijderd

joh reddevil :) wizzkid alltime :)

ik vind het wel wijs wat je nou allemaal zegt maar is sygate nou niet net effe functioneler??? Niks geen gekloot, sygate fixed alles voor je, mocht je andere progjes willen runnen achter de proxy die niet niet standaard worden ondersteund kun je config filetje editten en hupsakee...

• Red devil
Hehehe

ssssssssst, laat hem daar nou niet achterkomen.

Och, sygate zal misschien wel sneller werken maar Wingate net zo goed.
Ik heb Sygate ook een tijdje gedraaid maar ik vond het maar niets dat ik niks zelf in kon stellen.
Met wingate heb je totale controle en kun je perfect zien wie er is ingelogd, hoeveel ze hebben gedownd en al die ongein.

En config filetjes gaan editten.... hmmm ;)
Dat lijkt mij maar niks.

Och misschien ben ik wat bevooroordeeld omdat ik al altijd Wingate heb gebruikt.

Wingate en Gatekeeper, i just love them! :D

Verwijderd

:) eigenlijk wilde ik alleen maar effe Hoi zeggen :)

• Red devil
:)

Hoi!

• ReseT
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Wat gebeurdt er als op mijn server pc win2k zit en op de client pc win98??

ID7T GTX. WP: PUZ-SWM60VAA+ERST30F-VM2EE (cylinder unit)

• Red devil
Ze maken beide gebruik van het TCP/IP protocol dus het zou moeten werken maar Win2k heeft zelf ook ingebouwde sharingsfuncties , probeer die anders eerst maar.

Verwijderd

Topicstarter
Oke bedankt voor alle reacties. Ik ga het zo wel even proberen. Als sygate beter is, waar kan ik het dan downloaden? (als je begrijpt wat ik bedoel).

• valkenier
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 12:23
vergeet winroute niet
www.winroute.nl
Pagina: 1