Tesla laadpaal resetten

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Marcel a
  • Registratie: November 2025
  • Laatst online: 09:05
Mijn vraag
Mijn nieuwe woning heeft een laadpaal van Tesla. Wellicht zijn er verschillende dus zie de foto.
Ik begrijp dat deze nu open staat voor alle Tesla's (gaf de vorige eigenaar aan). Ik zou deze laadpaal graag beheren/resetten. Ik heb zelf nog geen EV, maar familieleden wel. Het zou fijn zijn als deze kunnen opladen (en natuurlijk ik ook in de toekomst).
Hoe reset ik dat apparaat?

Alvast bedankt!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/jvDm2UQ1Z-xfnm-zEDx17aTiqz8=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/S00vJ4AxsszOcwa3YpPt3W4a.jpg?f=fotoalbum_large
Relevante software en hardware die ik gebruik
...

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
...

Alle reacties

• jack zomer
  • Registratie: Oktober 2020
  • Niet online
begin eens met een tesla account en tesla app
en vermoedelijk vind je daar wel iets van koppelen, want is zie ook de standaard QR codes op de zijkant staan

het kan zijn dat de lader door de oude eigenaar moet worden overgedragen aan jou

The problem with communication is the illusion it has taken place.

• Marcel a
Ik begrijp dat het afhangt van de generatie laadpaal of er ondersteuning is van een wifi/app. Weet je welke generatie dit is?

• jack zomer
  • Registratie: Oktober 2020
  • Niet online
wat verteld het plaatje op de charger je?

The problem with communication is the illusion it has taken place.

• Marcel a
Ik ga even op onderzoek uit. Ik kom er op terug. Alvast bedankt voor het meedenken.

• Xrypta
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 10:19
Om de paal installatie technisch te beheren heb je de "Tesla One" app nodig. Daarna kan je de QR scannen in de handleiding of zijkant van het apparaat, waardoor de app verbinding maakt met de Wallconnector.

Let wel, om te kunnen verbinden, moet je binnen een korte periode ná herstart van de Wallconnector verbinding maken. Dus stroom van je Wallconnector halen > Inschakelen > Verbinden via de Tesla One app.

Succes!

3960wp SE | Model Y RWD

Pagina: 1