Vraag

• Snowwie
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 23:17
Ik had voorheen nooit problemen met Paypal en omdat ik er wel vaker gebruik van maakte wou ik er wat meer geld op zetten. Dat zou handiger zijn voor wat voor betaling dan ook. NA mijn toevoeging van 500 euro naar mijn Paypal account, werd deze abrupt 'geblokkeerd' voor onderzoek. Ik moest mijn ID tonen en een woonplaatsverklaring. Dit heb ik opgestuurd en een paar dagen later zag ik deze knalrode regel in mijn scherm. Het is al een tijdje geleden dat ik de 500 euro heb overgemaakt naar Paypal (10 november vorig jaar), maar het zit me gewoon niet lekker dat Paypal NIET met een fatsoenlijke reden komt waarom ze mijn account blokkeren. De laatste betaling die ik gedaan heb is naar een Tsjechische man die kwaliteit kabels maakt (RGB -> Scart) en daarna heb ik die 500 euro toegevoegd en toen was het mis. En nooit een "specifieke" reden genoemd van wat niet goed was of zo. Volgens hun eigen zeggen is dit de reden:
Na een controle hebben we ongebruikelijke activiteiten op deze rekening waargenomen die we niet kunnen ondersteunen..
Tja, daar kun je wat mee (wat dan?). En als het dan gaat om het 'resterend' saldo (als dit nu een tientje was dan konden ze me de rambam krijgen, maar het gaat hier wel om over de 500 euro). zeggen ze zit:
Voordat je een eventueel resterend saldo van je rekening kunt opnemen of overschrijven, moeten we dit tot 120 dagen vasthouden om eventuele financiële verplichtingen te dekken.
"eventuele financiële verplichtingen"? Ik snap er niets van. Dit is toch geen bank? Er zijn geen incasso's die actief zijn op een Paypal account? Word mijn Paypal account gesloten omdat ik het gebruik voor wat het is gemaakt, namelijk betalingen doen (of ontvangen) online? Dit is allemaal erg vaag.

Het enige wat misschien een reden voor hun kan zijn, maar dat blijft nog steeds wel een hele foute reden, is dat ik soms ook geld heb overgemaakt naar mijn vrouw en/of haar jongere zus in de Filipijnen, ook toen zij de kosten moest maken voor lesmateriaal basiscursus Nederlands, heb ik dit via Paypal overgemaakt, maar zonder dit te benoemen in de overboeking. Zal het zo kunnen zijn dat Paypal dit als 'fraude' ziet? Als dat zo is, dan zou ik een ieder Paypal afraden. Ik hoop enkel dat ik die 500+ euro weer terug krijg. Denken jullie dat ik die wel weer terug krijg?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/fotoalbum/image/bk09L7p2ZbHtqwT1inWOiGe2.jpg

Mijn YouTube Channel

Alle reacties

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 07:15
Ze blijven expres vaag met dit soort acties, omdat ze mensen niet de kennis willen geven om in de toekomst te kunnen voorkomen dat andere accounts gesloten worden door misbruik. Waarmee ik niet zeg dat je misbruik hebt gemaakt, maar PayPal lijkt te denken van wel.

Wat betreft geld terugkrijgen: dat zal waarschijnlijk na die 120 dagen die ze benoemen gebeuren. Alhoewel het me uit je verhaal niet helemaal duidelijk is in hoeverre je al echt contact hebt opgenomen?

The devil is in the details.

• NicoHF
  • Registratie: Mei 2022
  • Niet online
Er staan persoonlijke gegevens in het screenshot (rechts, onder 'PV').

• eamelink
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

eamelink

Droptikkels

Tsja, Amerikaans rotbedrijf. Zou er lekker van wegblijven. Ik denk dat je die 500 euro wel terugkrijgt na 120 dagen. Makkelijkste is om daarop te wachten en dan te vertrekken.

• g0tanks
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 00:53

g0tanks

Moderator CSA
Snowwie schreef op dinsdag 3 februari 2026 @ 23:16:
Volgens hun eigen zeggen is dit de reden:
Na een controle hebben we ongebruikelijke activiteiten op deze rekening waargenomen die we niet kunnen ondersteunen..
Tja, daar kun je wat mee (wat dan?). En als het dan gaat om het 'resterend' saldo (als dit nu een tientje was dan konden ze me de rambam krijgen, maar het gaat hier wel om over de 500 euro). zeggen ze zit:
Voordat je een eventueel resterend saldo van je rekening kunt opnemen of overschrijven, moeten we dit tot 120 dagen vasthouden om eventuele financiële verplichtingen te dekken.
Heb je contact gehad met de klantenservice en volgt dit daar uit of is dit gewoon onderdeel van een geautomatiseerd bericht?

Ultrawide gaming setup: AMD Ryzen 7 2700X | NVIDIA GeForce RTX 2080 | Dell Alienware AW3418DW

• rr7r
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 01:25
Tot 120 dagen vasthouden staat er. Mag dan toch aannemen dat het tot die 120 dagen blijft?

• NMMNG
  • Registratie: Januari 2024
  • Laatst online: 07:33
NA mijn toevoeging van 500 euro naar mijn Paypal account, werd deze abrupt 'geblokkeerd' voor onderzoek. Ik moest mijn ID tonen en een woonplaatsverklaring. Dit heb ik opgestuurd en een paar dagen later zag ik deze knalrode regel in mijn scherm.
Heb je meerdere PayPal accounts? Na uploaden van ID kunnen ze dit zien. Misschien een oudere account. Verschil verloren en de rekening nooit betaald.
De laatste betaling die ik gedaan heb is naar een Tsjechische man die kwaliteit kabels maakt (RGB -> Scart)
[Afbeelding]
Heb je dit geld overgeboekt als 'vrienden/familie' om kosten te besparen?

[ Voor 27% gewijzigd door NMMNG op 04-02-2026 05:46 ]

i500 & chill (@IBKR)

• rmathijssen
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 06:41
Allereest: Paypal is dus wel een bank, en heeft een bankvergunning in de EU.
Een automatisch gevolg hierop is de bizarre wwft regelgeving voor (oa) banken, wat het hun plicht maakt verdachte activiteiten te signaleren en daarop op te treden. Ik verwacht zelf dat je de dupe bent van die wetgeving, omdat Paypal hier heel strikt mee om gaat.

Skoda Enyaq 80, Tesla M3 LR

• SCIxX
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 07:15
Ik had voorheen nooit problemen met Paypal en omdat ik er wel vaker gebruik van maakte wou ik er wat meer geld op zetten. Dat zou handiger zijn voor wat voor betaling dan ook. NA mijn toevoeging van 500 euro naar mijn Paypal account, werd deze abrupt 'geblokkeerd' voor onderzoek. Ik moest mijn ID tonen en een woonplaatsverklaring. Dit heb ik opgestuurd en een paar dagen later zag ik deze knalrode regel in mijn scherm. Het is al een tijdje geleden dat ik de 500 euro heb overgemaakt naar Paypal (10 november vorig jaar), maar het zit me gewoon niet lekker dat Paypal NIET met een fatsoenlijke reden komt waarom ze mijn account blokkeren. De laatste betaling die ik gedaan heb is naar een Tsjechische man die kwaliteit kabels maakt (RGB -> Scart) en daarna heb ik die 500 euro toegevoegd en toen was het mis. En nooit een "specifieke" reden genoemd van wat niet goed was of zo. Volgens hun eigen zeggen is dit de reden:
"eventuele financiële verplichtingen"? Ik snap er niets van. Dit is toch geen bank? Er zijn geen incasso's die actief zijn op een Paypal account? Word mijn Paypal account gesloten omdat ik het gebruik voor wat het is gemaakt, namelijk betalingen doen (of ontvangen) online? Dit is allemaal erg vaag.

Het enige wat misschien een reden voor hun kan zijn, maar dat blijft nog steeds wel een hele foute reden, is dat ik soms ook geld heb overgemaakt naar mijn vrouw en/of haar jongere zus in de Filipijnen, ook toen zij de kosten moest maken voor lesmateriaal basiscursus Nederlands, heb ik dit via Paypal overgemaakt, maar zonder dit te benoemen in de overboeking. Zal het zo kunnen zijn dat Paypal dit als 'fraude' ziet? Als dat zo is, dan zou ik een ieder Paypal afraden. Ik hoop enkel dat ik die 500+ euro weer terug krijg. Denken jullie dat ik die wel weer terug krijg?

[Afbeelding]
PayPal, net zoals meeste bedrijven, draait gewoon een (machine learning) machine die getrained is op verdachte patronen. Een overboeking naar de filipijnen zien ze niet direct als fraude, maar de machine kan dit wel als verdacht patroon detecteren. Ik laat ook wel eens perongelijk mijn VPN aanstaan tijdens transacties wat ook opgemerkt wordt als verdacht patroon.

Bij de meeste banken zou even bellen voldoende zijn, maar of dit bij PayPal ook het geval is durf ik niet te zeggen.

• filthymushroom
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 08:23
Helaas heb ik soortgelijke ervaringen met PayPal gehad in het verleden, vooral met vertraagde transacties en een keer met geld vasthouden wegens verdenking. Daarnaast destijds ook een klantenservice die pas dagen later reageerde...

Ik ben sindsdien ook vertrokken bij PayPal en kom er niet meer terug, als ik alleen via PayPal kan betalen, dan koop ik wel ergens anders :+

Ik hoop in ieder geval dat je je geld spoedig terug krijgt!
Pagina: 1