Vraag

• Snowwie
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 05-03 01:56
Ik had voorheen nooit problemen met Paypal en omdat ik er wel vaker gebruik van maakte wou ik er wat meer geld op zetten. Dat zou handiger zijn voor wat voor betaling dan ook. NA mijn toevoeging van 500 euro naar mijn Paypal account, werd deze abrupt 'geblokkeerd' voor onderzoek. Ik moest mijn ID tonen en een woonplaatsverklaring. Dit heb ik opgestuurd en een paar dagen later zag ik deze knalrode regel in mijn scherm. Het is al een tijdje geleden dat ik de 500 euro heb overgemaakt naar Paypal (10 november vorig jaar), maar het zit me gewoon niet lekker dat Paypal NIET met een fatsoenlijke reden komt waarom ze mijn account blokkeren. De laatste betaling die ik gedaan heb is naar een Tsjechische man die kwaliteit kabels maakt (RGB -> Scart) en daarna heb ik die 500 euro toegevoegd en toen was het mis. En nooit een "specifieke" reden genoemd van wat niet goed was of zo. Volgens hun eigen zeggen is dit de reden:
Na een controle hebben we ongebruikelijke activiteiten op deze rekening waargenomen die we niet kunnen ondersteunen..
Tja, daar kun je wat mee (wat dan?). En als het dan gaat om het 'resterend' saldo (als dit nu een tientje was dan konden ze me de rambam krijgen, maar het gaat hier wel om over de 500 euro). zeggen ze zit:
Voordat je een eventueel resterend saldo van je rekening kunt opnemen of overschrijven, moeten we dit tot 120 dagen vasthouden om eventuele financiële verplichtingen te dekken.
"eventuele financiële verplichtingen"? Ik snap er niets van. Dit is toch geen bank? Er zijn geen incasso's die actief zijn op een Paypal account? Word mijn Paypal account gesloten omdat ik het gebruik voor wat het is gemaakt, namelijk betalingen doen (of ontvangen) online? Dit is allemaal erg vaag.

Het enige wat misschien een reden voor hun kan zijn, maar dat blijft nog steeds wel een hele foute reden, is dat ik soms ook geld heb overgemaakt naar mijn vrouw en/of haar jongere zus in de Filipijnen, ook toen zij de kosten moest maken voor lesmateriaal basiscursus Nederlands, heb ik dit via Paypal overgemaakt, maar zonder dit te benoemen in de overboeking. Zal het zo kunnen zijn dat Paypal dit als 'fraude' ziet? Als dat zo is, dan zou ik een ieder Paypal afraden. Ik hoop enkel dat ik die 500+ euro weer terug krijg. Denken jullie dat ik die wel weer terug krijg?

*knip* Screenshot verwijderd ivm persoonsgegevens.

[ Voor 2% gewijzigd door Zr40 op 04-02-2026 11:35 ]

Mijn YouTube Channel

Alle reacties

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 11:42
Ze blijven expres vaag met dit soort acties, omdat ze mensen niet de kennis willen geven om in de toekomst te kunnen voorkomen dat andere accounts gesloten worden door misbruik. Waarmee ik niet zeg dat je misbruik hebt gemaakt, maar PayPal lijkt te denken van wel.

Wat betreft geld terugkrijgen: dat zal waarschijnlijk na die 120 dagen die ze benoemen gebeuren. Alhoewel het me uit je verhaal niet helemaal duidelijk is in hoeverre je al echt contact hebt opgenomen?

The devil is in the details.

• NicoHF
  • Registratie: Mei 2022
  • Niet online
Er staan persoonlijke gegevens in het screenshot (rechts, onder 'PV').

• eamelink
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

eamelink

Droptikkels

Tsja, Amerikaans rotbedrijf. Zou er lekker van wegblijven. Ik denk dat je die 500 euro wel terugkrijgt na 120 dagen. Makkelijkste is om daarop te wachten en dan te vertrekken.

• g0tanks
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 12:40

g0tanks

Moderator CSA
Snowwie schreef op dinsdag 3 februari 2026 @ 23:16:
Volgens hun eigen zeggen is dit de reden:
Na een controle hebben we ongebruikelijke activiteiten op deze rekening waargenomen die we niet kunnen ondersteunen..
Tja, daar kun je wat mee (wat dan?). En als het dan gaat om het 'resterend' saldo (als dit nu een tientje was dan konden ze me de rambam krijgen, maar het gaat hier wel om over de 500 euro). zeggen ze zit:
Voordat je een eventueel resterend saldo van je rekening kunt opnemen of overschrijven, moeten we dit tot 120 dagen vasthouden om eventuele financiële verplichtingen te dekken.
Heb je contact gehad met de klantenservice en volgt dit daar uit of is dit gewoon onderdeel van een geautomatiseerd bericht?

Ultrawide gaming setup: AMD Ryzen 7 2700X | NVIDIA GeForce RTX 2080 | Dell Alienware AW3418DW

• rr7r
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 03-03 21:20
Tot 120 dagen vasthouden staat er. Mag dan toch aannemen dat het tot die 120 dagen blijft?

• NMMNG
  • Registratie: Januari 2024
  • Nu online
NA mijn toevoeging van 500 euro naar mijn Paypal account, werd deze abrupt 'geblokkeerd' voor onderzoek. Ik moest mijn ID tonen en een woonplaatsverklaring. Dit heb ik opgestuurd en een paar dagen later zag ik deze knalrode regel in mijn scherm.
Heb je meerdere PayPal accounts? Na uploaden van ID kunnen ze dit zien. Misschien een oudere account. Verschil verloren en de rekening nooit betaald.
De laatste betaling die ik gedaan heb is naar een Tsjechische man die kwaliteit kabels maakt (RGB -> Scart)
Heb je dit geld overgeboekt als 'vrienden/familie' om kosten te besparen?

[ Voor 32% gewijzigd door Zr40 op 04-02-2026 11:35 . Reden: Screenshot verwijderd uit quote ]

i500 & chill (@IBKR)

• rmathijssen
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 10:42
Allereest: Paypal is dus wel een bank, en heeft een bankvergunning in de EU.
Een automatisch gevolg hierop is de bizarre wwft regelgeving voor (oa) banken, wat het hun plicht maakt verdachte activiteiten te signaleren en daarop op te treden. Ik verwacht zelf dat je de dupe bent van die wetgeving, omdat Paypal hier heel strikt mee om gaat.

Skoda Enyaq 80, Tesla M3 LR

• SCIxX
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 12:31
Ik had voorheen nooit problemen met Paypal en omdat ik er wel vaker gebruik van maakte wou ik er wat meer geld op zetten. Dat zou handiger zijn voor wat voor betaling dan ook. NA mijn toevoeging van 500 euro naar mijn Paypal account, werd deze abrupt 'geblokkeerd' voor onderzoek. Ik moest mijn ID tonen en een woonplaatsverklaring. Dit heb ik opgestuurd en een paar dagen later zag ik deze knalrode regel in mijn scherm. Het is al een tijdje geleden dat ik de 500 euro heb overgemaakt naar Paypal (10 november vorig jaar), maar het zit me gewoon niet lekker dat Paypal NIET met een fatsoenlijke reden komt waarom ze mijn account blokkeren. De laatste betaling die ik gedaan heb is naar een Tsjechische man die kwaliteit kabels maakt (RGB -> Scart) en daarna heb ik die 500 euro toegevoegd en toen was het mis. En nooit een "specifieke" reden genoemd van wat niet goed was of zo. Volgens hun eigen zeggen is dit de reden:
"eventuele financiële verplichtingen"? Ik snap er niets van. Dit is toch geen bank? Er zijn geen incasso's die actief zijn op een Paypal account? Word mijn Paypal account gesloten omdat ik het gebruik voor wat het is gemaakt, namelijk betalingen doen (of ontvangen) online? Dit is allemaal erg vaag.

Het enige wat misschien een reden voor hun kan zijn, maar dat blijft nog steeds wel een hele foute reden, is dat ik soms ook geld heb overgemaakt naar mijn vrouw en/of haar jongere zus in de Filipijnen, ook toen zij de kosten moest maken voor lesmateriaal basiscursus Nederlands, heb ik dit via Paypal overgemaakt, maar zonder dit te benoemen in de overboeking. Zal het zo kunnen zijn dat Paypal dit als 'fraude' ziet? Als dat zo is, dan zou ik een ieder Paypal afraden. Ik hoop enkel dat ik die 500+ euro weer terug krijg. Denken jullie dat ik die wel weer terug krijg?
PayPal, net zoals meeste bedrijven, draait gewoon een (machine learning) machine die getrained is op verdachte patronen. Een overboeking naar de filipijnen zien ze niet direct als fraude, maar de machine kan dit wel als verdacht patroon detecteren. Ik laat ook wel eens perongelijk mijn VPN aanstaan tijdens transacties wat ook opgemerkt wordt als verdacht patroon.

Bij de meeste banken zou even bellen voldoende zijn, maar of dit bij PayPal ook het geval is durf ik niet te zeggen.

[ Voor 1% gewijzigd door Zr40 op 04-02-2026 11:36 . Reden: Screenshot verwijderd uit quote ]

• filthymushroom
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 06-03 23:45
Helaas heb ik soortgelijke ervaringen met PayPal gehad in het verleden, vooral met vertraagde transacties en een keer met geld vasthouden wegens verdenking. Daarnaast destijds ook een klantenservice die pas dagen later reageerde...

Ik ben sindsdien ook vertrokken bij PayPal en kom er niet meer terug, als ik alleen via PayPal kan betalen, dan koop ik wel ergens anders :+

Ik hoop in ieder geval dat je je geld spoedig terug krijgt!

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

rmathijssen schreef op woensdag 4 februari 2026 @ 06:38:
Een automatisch gevolg hierop is de bizarre wwft regelgeving voor (oa) banken, wat het hun plicht maakt verdachte activiteiten te signaleren en daarop op te treden. Ik verwacht zelf dat je de dupe bent van die wetgeving, omdat Paypal hier heel strikt mee om gaat.
Paypal was altijd al eigenzinnig en quirky, dus denk dat het meer aan hun interpretatie van de wwft ligt. :)

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

• Mathijs Kok
  • Registratie: Februari 2023
  • Laatst online: 06-03 13:03
*knip* Dit voegt niets nuttigs toe aan de discussie.

[ Voor 75% gewijzigd door Zr40 op 04-02-2026 11:33 ]

• rr7r
20-25 jaar geleden had ik ook eens 35 euro op PayPal staan wat ik er niet afkreeg, omdat ik toen nog geen creditcard had gekoppeld. Dat wilde ze me ook op geen manier teruggeven zonder creditcard. Toen kreeg ik na jaren een e-mail dat hun servicevoorwaarden waren gewijzigd, of ik daarmee akkoord was. Niet gegeven of bezwaar gemaakt, weet niet meer, maar prompt kreeg ik toen wel mijn tegoed terug zonder creditcard, omdat ze mijn account moesten sluiten. Misschien heb je hier ooit wat aan.

[ Voor 5% gewijzigd door rr7r op 04-02-2026 12:18 ]

• Snowwie
NMMNG schreef op woensdag 4 februari 2026 @ 05:44:
Heb je meerdere PayPal accounts? Na uploaden van ID kunnen ze dit zien. Misschien een oudere account. Verschil verloren en de rekening nooit betaald.
Nee, maar ik heb wel eerder een andere Paypal account gehad. Maar dat is jaren terug, ik heb dat account toendertijd verwijderd (en nee, er was geen openstaand saldo, Paypal laat je niet eens een account verwijderen als er nog incasso van je rekening moet plaatsvinden). De klantenservice is wat dat betreft erg vaag, en ze herhalen feitelijk gewoon wat hier gezegd word. Ik benoem ze alle overboekingen, waar ik zelf toestemming voor heb gegeven / uitgevoerd, naar legitieme personen en toch blijven ze volhouden dat "er toch iets niet goed is", maar ze kunnen het niet onderbouwen. Dan kun je aan de telefoon blijven doorvragen maar je komt niet verder. Het enige wat ze zeggen "Wacht gewoon de genoemde periode af en dan kun je je geld waarschijnlijk wel weer opnemen".

Maar, wat is nu tevens het geval. Mijn bankrekening is nog gekoppeld aan het oude account, schijnbaar, want ik heb aan dit account nooit mijn bankrekening kunnen koppelen. Ja, ik kon er wel geld naar toesturen, via iDeal, maar terugboeken naar mijn rekening was niet mogelijk. Meestal als ik Paypal voor iets nodig had zette ik het benodigde bedrag er op, en boekte het vervolgens over. Dit was ook meestal nooit meer dan 100 of 150 euro maximaal.

Daarom dacht ik, omdat ik Paypal wel eens wat vaker gebruikte om er een 'buffertje' op te zetten. Maar dat zag het systeem blijkbaar dus als iets 'buiten de normale gang van zaken', immers mijn account werkte nog prima toen ik geld over maakte naar die Tsjech. (ps. sorry voor het tonen van persoonlijke gegevens, heb daar even niet op gelet), maar toen ik die 500 euro overmaakte ging de boel plotseling op slot. En nog steeds geen afdoende antwoord. De onwelwillendheid van hun kant is schrijnend en als dat geld al terug komt is hiermee de kous af.
Heb je dit geld overgeboekt als 'vrienden/familie' om kosten te besparen?
Die 500 euro komt gewoon van mijn bankrekening en meestal maakte ik geld over als zijnde 'vrienden/familie' omdat de meeste personen dit ook waren. Zelfs bij die Tsjech heb ik dat zo gedaan, want hij had een behoorlijke goeie review en langlopend topic op het forum van Amibay. Dus dat vertrouwde ik wel.
rr7r schreef op woensdag 4 februari 2026 @ 12:17:
Niet gegeven of bezwaar gemaakt, weet niet meer, maar prompt kreeg ik toen wel mijn tegoed terug zonder creditcard, omdat ze mijn account moesten sluiten. Misschien heb je hier ooit wat aan.
Ik ga er vanuit als ze deze rekening sluiten dat het geld wel weer retour naar me komt, het is alleen te hopen dat ze het wel willen overmaken naar mijn rekening, immers mijn rekening is nog gekoppeld aan een heel oud Paypal account dat allang niet meer bestaat. Ik zou bijna geneigd zijn om mijn vader te vragen of ik het geld naar zijn rekening kan laten overmaken. Onze achternaam en initialen zijn namelijk hetzelfde.
rmathijssen schreef op woensdag 4 februari 2026 @ 06:38:
En toch snap ik dit principe niet. Paypal verdient geld aan fees (overboekingskosten) en vervolgens jagen ze een klant weg met een vage opmerking over en ik quote uit hun mail : "Na een controle hebben we ongebruikelijke activiteiten op deze rekening waargenomen die we niet kunnen ondersteunen.", dan denk ik; zeg me dan wat het is, geef een waarschuwing "dit is in strijd met xx etc" en dan kan ik daar als klant rekening mee houden. Vergelijk het met GoT hier, bv. in de TS, oke ik post per ongeluk een plaatje waar een naam op staat (even niet op gelet), mag niet volgens policy, dus wordt het plaatje verwijderd. Maar wordt gelijk mijn account geblokkeerd of gebanned? Nee. Mensen maken fouten en Paypal straft elk foutje (als je het al een foutje kunt noemen) gewoon genadeloos af. Maar al die klanten zijn wel hun verdienmodel, dus waarom zou Paypal dit eigenlijk doen, als er geen fatsoenlijke reden wordt genoemd.

En dan verder, wat zou in de ogen van Paypal "ongebruikelijke activiteiten" moeten zijn? Als ik 10x per dag geld overmaak naar dezelfde persoon of 10x per dag geld ontvang van dezelfde persoon, ala, begrijpelijk, maar zoiets is nooit gebeurt.

[ Voor 32% gewijzigd door Snowwie op 04-02-2026 12:56 ]

Mijn YouTube Channel

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 11:42
Snowwie schreef op woensdag 4 februari 2026 @ 12:45:
[...]

Die 500 euro komt gewoon van mijn bankrekening en meestal maakte ik geld over als zijnde 'vrienden/familie' omdat de meeste personen dit ook waren. Zelfs bij die Tsjech heb ik dat zo gedaan, want hij had een behoorlijke goeie review en langlopend topic op het forum van Amibay. Dus dat vertrouwde ik wel.
Fijn dat jij het vertrouwt, maar door het aan te merken als geld voor vrienden/familie, terwijl het een aankoop van een verkoper is, ben je al niet volgens de regels van PayPal bezig.
[...]

En toch snap ik dit principe niet. Paypal verdient geld aan fees (overboekingskosten) en vervolgens jagen ze een klant weg met een vage opmerking over en ik quote uit hun mail : "Na een controle hebben we ongebruikelijke activiteiten op deze rekening waargenomen die we niet kunnen ondersteunen.", dan denk ik; zeg me dan wat het is, geef een waarschuwing "dit is in strijd met xx etc" en dan kan ik daar als klant rekening mee houden.
1. PayPal wil zeker geld verdienen, maar wil niet verantwoordelijk zijn voor fraudeleuze overdrachten, want dat kan hun geld kosten.

2. Zoals ik al zei in m'n vorige post (wat jij al dan niet bewust overslaat..?): als PayPal zou vertellen 'je mag [X] niet doen, want dat is fraude', dan werkt dat fraudeurs/kwaadwillenden alleen maar in de hand.

The devil is in the details.

• Robospot
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 24-02 19:36
Als je de procedure volgt die ze van je vragen, zoals het inscannen van je ID, wordt je account vaak gewoon weer toegankelijk. Ik heb dat zelf ooit ook moeten doen. Mijn account bestaat nog steeds en ik gebruik het zelden, soms gewoon omdat het makkelijk is op dat desbetreffende moment. Als ik bijvoorbeeld niet wil dat iemand mijn bankgegevens heeft of zo.

Ik las iets over dat het handig is als een soort buffer, en in theorie klopt dat ook wel. Maar jouw ervaring laat in de praktijk zien dat het misschien toch niet zo verstandig is. Ik wens je succes en sterkte man, erg vervelend allemaal, zeker gezien het bedrag waar het over gaat. Terug krijg je het in ieder geval sowoso na die 120 dagen.

• JohanNL
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 09:36
Dit gebeurt vaker, wat de reden is zullen ze je niet vertellen.
De kans is ook best groot dat het niet eens iets te maken heeft met die €500, maar dat je account al eerder geflagged was wegens iets anders.
Kan echt vanalles zijn, maar wat zeker is in iedergeval is dat ze van je af willen.
En dat hoeft ook geen probleem te zijn, anno 2026 zijn er genoeg alternatieven.

In vino veritas, in aqua sanitas

• Blokker_1999
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 12:01

Blokker_1999

Full steam ahead

Ja, ik ben er zeker van dat jij je geld terug gaat zien. Zoals @rmathijssen aangeeft is PP een bank met Luxemburgse licentie en zij hebben dus ook alle plichten van een bank en dat is en blijft jouw geld uiteraard. Zelfs als ze denken dat het account frauduleus gebruikt wordt, moet men het geld terugbezorgen aan de rechtmatige eigenaar.

Die 120 dagen dienen dan ook vermoedelijk om zeker te zijn dat het geld niet wordt doorgesluisd waarna er een claim komt om het geld terug te boeken door een zogenaamd slachtoffer. Heel lang geleden hebben ze mij ooit geverifieerd nadat ik over een bepaalde transactielimiet in een jaar ben gegaan. Kan zijn dat men daar vandaag ook nog altijd tegenaan loopt. Geen idee of je een saldo op je PP rekening liet staan in het verleden, maar het kan zijn dat net omdat je ineens een saldo wenst aan te houden dat er aan de ene kant ineens de zogenaamde Know Your Customer regels in werking zijn getreden. Maar daar moet ik direct bijzeggen dat dat speculatie is van mijn kant.

No keyboard detected. Press F1 to continue.

• Snowwie
@Blokker_1999 - Ik liet nooit saldo staan op mijn Paypal rekening, ja soms bleef er wel eens een paar dubbeltjes staan omdat een bepaald product € 79,79 kost, dan ging ik nooit de moeite doen om dat bedrag in iDeal in te tikken, dan boekte ik gewoon € 80,- over en wat er bleef staan vulde ik later wel weer aan voor een nieuwe aankoop. Maar toen ik mijn rekening wou sluiten moest er minimaal 10 euro staan om het geld terug over te boeken naar je rekening. Daar had ik niet zoveel zin dus boekte ik 80 cent naar de Paypal rekening en doneerde het minimale bedrag dat je mag doneren aan een goede doel, aan een goede doel. Dit om de rekening op 0 te krijgen. Sowieso kun je geen Paypal rekening sluiten als er nog saldo op staat (tenminste dat was toen wel zo).
Hahn schreef op woensdag 4 februari 2026 @ 15:15:
Fijn dat jij het vertrouwt, maar door het aan te merken als geld voor vrienden/familie, terwijl het een aankoop van een verkoper is, ben je al niet volgens de regels van PayPal bezig.
Daar heb je wel een goed punt, deze gozer maakt hoge kwaliteit kabels maar doet dit niet om van rond te komen. Het is meer hobby. Maar goed, het is mogelijk wat je hier noemt. Is wel de beste suggestie die ik tot dusver heb gehoord.
1. PayPal wil zeker geld verdienen, maar wil niet verantwoordelijk zijn voor fraudeleuze overdrachten, want dat kan hun geld kosten.
Tja, wat zou jij als voorbeeld kunnen noemen wat valt onder een 'frauduleuze' overdracht? Bv, geld overmaken naar een vuurwerkhandelaar in Polen en dan vervolgens het illegale vuurwerk naar Nederland halen? Ik noem maar wat. Die overboeking an sich is niet frauduleus, pas als je het spul mee de grens over neemt is niet conform de Nederlandse wet. Maar dat is dan de Nederlandse wet, terwijl Paypal wereldwijd organiseert. Dus vandaar ook mijn vraag, kun je een voorbeeld noemen dat Paypal als frauduleus bestempeld?

[ Voor 43% gewijzigd door Snowwie op 05-02-2026 15:25 ]

Mijn YouTube Channel

• JohanNL
@Snowwie Je moet niet vergeten dat PayPal niet een gewone bank is, ondanks hun bankvergunning.
Ze bieden een wallet waarmee je binnen hun eigen netwerk betalingen kunt verrichten naar anderen binnen het netwerk.
Maar daarbovenop hebben ze ook een soort van verzekeringen en niet onbelangrijk: veel opwaardeer mogelijkheden zijn obv vertrouwen.
Uiteindelijk moeten ze dan ergens aan verdienen om dit allemaal mogelijk te maken.
Het liefste hebben ze dan klanten die regelmatig wat spulletjes kopen via ebay e.d. wat dus transparant en goed traceerbaar is voor PayPal en ze met vrij weinig risico elke keer wat kunnen verdienen.
Hoe meer je hier echter van af wijkt, des te hoger je wordt ingeschat al risico door hun geautomatiseerde systemen en uiteindelijk vlieg je er dan uit.
Kortom, het hoeft helemaal niet frauduleus te zijn wat jij doet, maar PayPal schat in dat jij ze alleen maar geld gaat kosten en willen van je af.
En hoe ze dit berekenen? Tja daar ga je nooit achter komen.
Maar aan grote percentages friends&family transacties verdienen ze in iedergeval niets.
En met geld overmaken naar de Filippijnen heb je gegarandeerd extra risico punten gescoord.
Het kan echter ook met totaal iets anders en onbenulligs te maken hebben, inloggen met een ander of door PayPal geflagged IP adres bijvoorbeeld.

[ Voor 16% gewijzigd door JohanNL op 05-02-2026 17:30 ]

• g0tanks
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 12:40

g0tanks

Moderator CSA
g0tanks schreef op dinsdag 3 februari 2026 @ 23:54:
[...]

Heb je contact gehad met de klantenservice en volgt dit daar uit of is dit gewoon onderdeel van een geautomatiseerd bericht?
Ik herhaal mijn vraag: heb je al een echt persoon gesproken bij PayPal? Op hun website staat een telefoonnummer voor de klantenservice.

Ultrawide gaming setup: AMD Ryzen 7 2700X | NVIDIA GeForce RTX 2080 | Dell Alienware AW3418DW

• toolkist
  • Registratie: Mei 2011
  • Niet online
JohanNL schreef op donderdag 5 februari 2026 @ 17:23:
@Snowwie Je moet niet vergeten dat PayPal niet een gewone bank is, ondanks hun bankvergunning.
Ze bieden een wallet waarmee je binnen hun eigen netwerk betalingen kunt verrichten naar anderen binnen het netwerk.
Maar daarbovenop hebben ze ook een soort van verzekeringen en niet onbelangrijk: veel opwaardeer mogelijkheden zijn obv vertrouwen.
Uiteindelijk moeten ze dan ergens aan verdienen om dit allemaal mogelijk te maken.
Het liefste hebben ze dan klanten die regelmatig wat spulletjes kopen via ebay e.d. wat dus transparant en goed traceerbaar is voor PayPal en ze met vrij weinig risico elke keer wat kunnen verdienen.
Hoe meer je hier echter van af wijkt, des te hoger je wordt ingeschat al risico door hun geautomatiseerde systemen en uiteindelijk vlieg je er dan uit.
Kortom, het hoeft helemaal niet frauduleus te zijn wat jij doet, maar PayPal schat in dat jij ze alleen maar geld gaat kosten en willen van je af.
En hoe ze dit berekenen? Tja daar ga je nooit achter komen.
Maar aan grote percentages friends&family transacties verdienen ze in iedergeval niets.
En met geld overmaken naar de Filippijnen heb je gegarandeerd extra risico punten gescoord.
Het kan echter ook met totaal iets anders en onbenulligs te maken hebben, inloggen met een ander of door PayPal geflagged IP adres bijvoorbeeld.
Stevige claim, enige vorm van onderbouwing kan geen kwaad als je zoiets stelt...

• rr7r
toolkist schreef op donderdag 5 februari 2026 @ 19:09:
[...]

Stevige claim, enige vorm van onderbouwing kan geen kwaad als je zoiets stelt...
Onderbouwing staat er toch gewoon? Meewegende dat je de actualiteiten gewoon hierover volgt. Zoals bij de Rabobank waar de bestuurder even verteld dat ie heel trots is dat de bank zo goed is met derisken door niet duizenden maar juist tienduizenden zakelijke klanten te offboarden, omdat ze een in hun ogen zodanig hoog risicoprofiel hadden, dat dat hun risicobereidheid oversteeg, ook omdat ze die zakelijke klanten niet zo goed begrepen.

https://nos.nl/artikel/25...-na-strenger-witwasbeleid

Hier, zie het hem zelf zeggen:
YouTube: Rabobank zet maandelijks tienduizend klanten de deur uit omdat ze zo...

• toolkist
  • Niet online
rr7r schreef op donderdag 5 februari 2026 @ 19:44:
[...]

Onderbouwing staat er toch gewoon? Meewegende dat je de actualiteiten gewoon hierover volgt. Zoals bij de Rabobank waar de bestuurder even verteld dat ie heel trots is dat de bank zo goed is met derisken door niet duizenden maar juist tienduizenden zakelijke klanten te offboarden, omdat ze een in hun ogen zodanig hoog risicoprofiel hadden, dat dat hun risicobereidheid oversteeg, ook omdat ze die zakelijke klanten niet zo goed begrepen.

https://nos.nl/artikel/25...-na-strenger-witwasbeleid

Hier, zie het hem zelf zeggen:
YouTube: Rabobank zet maandelijks tienduizend klanten de deur uit omdat ze zo...
Er staat een hoop mening/gevoel, maar geen enkele onderbouwing dat Paypal dit doet.
Een linkje naar de Rabo is dat net zo min.

• WhatsappHack
  • Niet online
Als je bij de klantenservice geen helder antwoord krijgt en je kan het geld 120 dagen missen, steek er dan niet teveel tijd in om het eerder terug te krijgen. PayPal is notoir in het sturen van kastje naar de muur om dan terugbel-afspraken in te plannen die ze nooit nakomen (en dan kan je weer 3 uur aan de lijn hangen om "de juiste afdeling" (die je dus niet terug heeft gebeld) opnieuw te pakken te krijgen) - het hele internet staat vol met klachten over deze werkwijze. Je krijgt je geld na die 120 dagen sowieso terug, dus als je het ff kan missen en na een belletje met de KS heb je niet direct een oplossing: doe jezelf een lol, let it go.

Geen quote of mention @WhatsappHack? Dan niet raar opkijken als je geen reactie krijgt. ;)

• JohanNL
toolkist schreef op donderdag 5 februari 2026 @ 20:06:
[...]

Er staat een hoop mening/gevoel, maar geen enkele onderbouwing dat Paypal dit doet.
Een linkje naar de Rabo is dat net zo min.
Het type onderbouwing wat jij zoekt gaat echt niemand je geven...
Maar in iedergeval staat het verhaal van TS niet op zichzelf, het internet staat vol met dit soort verhalen en ook al van vóór de Wwft.
Het is echter alleen nog maar erger geworden sindsdien.
Je kunt ook zelf verder zoeken, eventueel gooi je mijn post in AI als je er zo aan twijfelt.

Pagina: 1