Vraag

• feys.ai
  • Registratie: Februari 2026
  • Laatst online: 05-02 11:16
Mijn vraag
Wie weet er waarom ik niet met de EVE Connect App kan verbinden terwijl met de MyEve wel werkt

Relevante software en hardware die ik gebruik
MyEve 2.3.1
Alfen EVE Single Pro 3PH T2 - Firmware 7.1.6-4345
iPhone 16 Pro met USB C Ethernet Adapter

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
2 toestellen op zelfde WIFI : NOGO
2 toestellen op zelfde LAN : NOGO (via de usb c adapter)

ik zie het toestel vanop ieder platform, alleen via die EVE Connect app lukt het niet

Wie heeft de magische tip om me verder te helpen ?

Ik zit al aan reboot 35 denk ik ondertussen

Alle reacties

• feys.ai
  • Registratie: Februari 2026
  • Laatst online: 05-02 11:16
UPDATE : Ik heb een Samsung A54 5G ook geprobeerd en daar komt de laadpaal tevoorschijn in de EVE Connect en hij vraagt een pincode, dus er is wel degelijk een verbinding

En dan geeft hij terug dezelfde fout : dat ik mijn netwerk moet controleren

• bvandewetering
  • Registratie: Maart 2026
  • Laatst online: 01-04 06:01
Hallo,

Ik ben nieuw op dit forum en kon nog niet vinden hoe ik een nieuw onderwerp kan starten. Daarom haak ik bij dit onderwerp aan voor het volgende enigzins vergelijkbare probleem.

Ik heb vorige week als particulier via Bol.com een Alfen Eve Single Pro-Line laadpaal gekocht die ik een-op-een vrij eenvoudig zelf kon installeren als vervanger van een defecte oude laadpaal.

Ik krijg de lader echter niet aan de praat. Wat ik ook probeer, samen met zeer deskundige IT hulp, Ik kom niet in de installatie. Zelfs niet met een direct kabelverbinding tussen de lader en een PC.

1. De meegeleverde RIFID kaart wordt niet geaccepteerd.
2. Het wifi-adres van de lader wordt wel herkend op mijn tablet maar verbinden met het aangegeven wachtwoord lukt niet.
3. Omdat mijn tablet geen verbinding kan maken wordt de lader in de Alfen Eve app niet gevonden.
4. Ook met een directe kabelverbinding op een laptop kom ik niet binnen.

Ik wil de laadpaal alleen als particulier gebruiken en heb dus geen externe administratie o.i.d nodig.

De simpele vraag is dus: hoe kom ik erin! Elk advies hierover is meer dan welkom.

Met vriendelijke groet,

Ben

• bvandewetering
  • Registratie: Maart 2026
  • Laatst online: 01-04 06:01
Hallo,
Het is me inmiddels toch gelukt om een met een tijdelijke kabel verbinding te maken met de lader. Daarmee heb ik in de ACE Installer ook de wifi verbinding kunnen activeren. Verbinden met de Eve app lukt nu ook. De tijdelijke kabel kan er dus uit.

Het activeren van mijn ANWB-laadpas is me echter nog niet gelukt.

Wat ik verder heb ontdekt is dat ik een firmware-update niet kan installeren omdat dit wordt geblokkeerd door een "backoffice-systeem". Ik heb hier niet om gevraagd en heb dit ook niet nodig.

Met groet,

Ben