"Each event is preceded by Prophecy. But without the hero, there is no Event." - Zurin Arctus, the Underking | "Ad Nocendum Potentes sumus." - Me, 30 November 1999
Ja zeker! Maar omdat het in dit geval niet helemaal zeker is wat de prijzen hier precies zijn, wil ik mensen niet op het verkeerde been zetten. Veel mensen bekijken bij een tabel waarschijnlijk ook alleen de tabel en missen dan de context.
Huh? De prijzen staan toch al expliciet in de tekst genoemd. Ik snap de redactionele voorzichtigheid, maar het gaat hier niet om speculatie toevoegen, alleen om structurering van informatie die al gegeven is. Het argument dat mensen alleen naar een tabel kijken en de context missen is in feite een argument tegen elke tabel ooit, terwijl Tweakers vaker juist die vorm gebruikt bij prijswijzigingen, ook wanneer niet alles volledig bevestigd is. Een tabel met duidelijke labels en/of voetnoot zoals bevestigd en nog niet bekend of verwacht op basis van Duitsland maakt de onzekerheid juist explicieter en verkleint de kans op misinterpretatie, in plaats van die te vergroten. Afbeeldingen worden ook vaak toegevoegd terwijl de bijbehorende tekst nodig is voor de duiding, en alleen het beeld zelf bekijken zegt lang niet altijd alles.YannickSpinner schreef op dinsdag 3 februari 2026 @ 14:59:
Ja zeker! Maar omdat het in dit geval niet helemaal zeker is wat de prijzen hier precies zijn, wil ik mensen niet op het verkeerde been zetten. Veel mensen bekijken bij een tabel waarschijnlijk ook alleen de tabel en missen dan de context.
[ Voor 7% gewijzigd door jdh009 op 03-02-2026 15:10 ]
"Each event is preceded by Prophecy. But without the hero, there is no Event." - Zurin Arctus, the Underking | "Ad Nocendum Potentes sumus." - Me, 30 November 1999
Ik snap je en ben het met je eens, maar de praktijk is helaas niet zo. Als er een prijs nadrukkelijk in een tabel staat, wordt een deel van de lezers dus niet volledig geïnformeerd omdat ze de tekst niet lezen. Dat heeft niets met de gewoonlijke plek van een tabel te maken. Dan staan de basisfeiten in de tabel en alle tekst is aanvulling, context, duiding.
Je suggestie van een voetnoot vind ik wel een mooie middenweg
Je suggestie van een voetnoot vind ik wel een mooie middenweg