outlook.com adres geeft plots bounces

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• EXX
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09:50

EXX

EXtended eXchange

Topicstarter
Ik heb plotseling dat een outlook.com e-mail adres dat ik gebruik bounces genereert. Ik noem het adres hier even mijnadres@outlook.com.

Ik krijg volgende response:
code:
1
2
3
4
5
AM2PEPF0001C70B.mail.protection.outlook.com rejected your message to the following email addresses:
mijn.adres@outlook.com
Your message wasn't delivered because the recipient's email provider rejected it.
AM2PEPF0001C70B.mail.protection.outlook.com gave this error:
Access denied, sending domain XXXXX doesn't meet the required authentication level. The sender's domain in the 5322.From address doesn't meet the authentication requirements defined for the sender. To learn how to fix this see: https://go.microsoft.com/fwlink/p/?linkid=2319303 Spf= Fail , Dkim= Pass , DMARC= Pass [PA4PR01MB7581.eurprd01.prod.exchangelabs.com 2026-02-03T11:09:42.308Z 08DE62C6A011E87B] [AS4P191CA0038.EURP191.PROD.OUTLOOK.COM 2026-02-03T11:09:42.342Z 08DE6295727A41B6] [AM2PEPF0001C70B.eurprd05.prod.outlook.com 2026-02-03T11:09:42.328Z 08DE6078F64027F1]
Vreemd geoeg rapporteerd de bounce mijn.adres@outlook.com en niet mijnadres@outlook.com als e-mail adres.

Als ik vanaf vanaf dezelfde PC naar mijn oud hotmail adres, een ander outlook.com adres of mijn gmail adres een mail stuur, komt dat wel prima aan.

Ik heb ook geprobeerd vanuit andere PCs/locaties naar mijnadres@outlook.com een mail te sturen, maar ook dat bounced.

Stuur ik vanuit hotmail of gmail een e-mail naar mijnadres@outlook.com, komt het wel aan.

For it is the doom of men that they forget...           Huidige en vroegere hardware specs         The Z80 is still alive!

Alle reacties

• Question Mark
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 16:59

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

code:
1
Spf= Fail
Ik zou hier even naar kijken. Gooi je domeinnaam waarmee je verzendt even door een online spf-test heen, en kijk wat daar uitkomt.

MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B

• EXX

EXX

EXtended eXchange

Topicstarter
on-line spf testen geven aan dat het allemaal prima in orde is.

For it is the doom of men that they forget...           Huidige en vroegere hardware specs         The Z80 is still alive!

• F_J_K
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Welke SMTP server gebruik je voor die account?

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• EXX

EXX

EXtended eXchange

Topicstarter
Het is een bedrijfsaccount, dus daar kan ik niet bij.Dat regelt de IT afdeling. Het gaat om een grote organisatie dus het lijkt me sterk dat dit niet op orde is.

• JJ Le Funk
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

JJ Le Funk

:twk

outlook.com redirect wel naar https://outlook.live.com/ in de browser vanaf hetzelfde device?

d:)b :henk d:)b

• F_J_K
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

EXX schreef op woensdag 4 februari 2026 @ 09:09:
Het is een bedrijfsaccount, dus daar kan ik niet bij.Dat regelt de IT afdeling. Het gaat om een grote organisatie dus het lijkt me sterk dat dit niet op orde is.
Als alle grote bedrijven altijd alles op orde hadden dan was de wereld een stuk vrolijker :P

Ik meen, maar heb niet gecheckt, bijv. dat zowel gmail als hotmail MTA STS hanteren (je zegt dat die twee goed gaan). Als je bedrijf onder water MS365 hanteert is er misschien iets anders aan de hand dan wanneer het zelf gehost is. Ik begrijp dat je niet je werkdomein wilt posten, haal het zelf even langs https://internet.nl

Hiermee heb je overigens wel meteen een tweede test om het probleem te achterhalen: kan je wel mailen naar andere hotmailadressen? (Zo nee, is het het probleem van het bedrijf geworden).

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• F_J_K
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Aanvulling: als andere adressen wel goed gaan, iets met die . Mail eens naar je adres met punt. Heb je ooit zelf een forward of alias gemaakt? Google zegt me dat Hotmail (in tegenstelling tot gmail) puntjes niet negeert: piet.puk@hotmail en pietpuk@hotmail zijn twee losse accounts.

• EXX

EXX

EXtended eXchange

Topicstarter
Ik kan vanuit mijn bedrijfsaccount wel probleemloos mailen naar hotmail adressen. Ook andere outlook.com adressen functioneren naar behoren. Ik ben overigens niet de enige die bounces krijg: ook andere mensen die geprobeerd hebben te mailen naar dit adres (vanuit andere domains dus), kregen een bounce, Zo ben ik er überhaupt achter gekomen dat er iets mis is.

Vreemd genoeg krijg ik geen bounce als ik mail naar mijn.adres@outlook.com (dus met het puntje).

[ Voor 31% gewijzigd door EXX op 04-02-2026 09:33 ]

Pagina: 1