Beste Tweakers,
Ik ben al een tijdje op zoek naar een nieuwe tv en ik twijfel tussen een paar toppers. De OLED-schermen van de LG G5, Samsung S95F en Sony Bravia 8 II vind ik allemaal echt prachtig. Over elk toestel heb ik inmiddels flink wat gelezen en ik snap de voor- en nadelen wel. Het blijft een persoonlijke keuze.
Waar ik vooral over blijf twijfelen: (kans op) inbranden / burn-in.
Wij zijn vrij “normale” tv-kijkers (lees: boomers 😄). Mijn vrouw kijkt vooral Netflix, en ik kijk — als ik toestemming krijg — graag sport. Geen 24/7 nieuwslogo’s of de hele dag dezelfde game, maar er is natuurlijk wél statisch beeld bij sport (scorebordjes, zenderslogo’s).
Daardoor denk ik toch ook aan mini-LED als “veiligere” keuze. In die categorie kijk ik naar:
• TCL 65C8K of 65C7K
• Samsung Neo QLED QN90F
Ik sta ook open voor alternatieven?
Mijn vragen:
1. Wat zijn jullie ervaringen met burn-in bij OLED (zeker bij ‘normaal’ gebruik zoals hierboven)?
2. Is mini-LED in de praktijk echt de “zorgeloze” keuze?
3. Zouden jullie zelf gaan voor mini-LED (veiliger) of OLED (mooier beeld)?
Hartelijk dank voor het meedenken.
Ik iemand die normaal 10-15 jaar met zijn tv vooruit wil.
Ik ben al een tijdje op zoek naar een nieuwe tv en ik twijfel tussen een paar toppers. De OLED-schermen van de LG G5, Samsung S95F en Sony Bravia 8 II vind ik allemaal echt prachtig. Over elk toestel heb ik inmiddels flink wat gelezen en ik snap de voor- en nadelen wel. Het blijft een persoonlijke keuze.
Waar ik vooral over blijf twijfelen: (kans op) inbranden / burn-in.
Wij zijn vrij “normale” tv-kijkers (lees: boomers 😄). Mijn vrouw kijkt vooral Netflix, en ik kijk — als ik toestemming krijg — graag sport. Geen 24/7 nieuwslogo’s of de hele dag dezelfde game, maar er is natuurlijk wél statisch beeld bij sport (scorebordjes, zenderslogo’s).
Daardoor denk ik toch ook aan mini-LED als “veiligere” keuze. In die categorie kijk ik naar:
• TCL 65C8K of 65C7K
• Samsung Neo QLED QN90F
Ik sta ook open voor alternatieven?
Mijn vragen:
1. Wat zijn jullie ervaringen met burn-in bij OLED (zeker bij ‘normaal’ gebruik zoals hierboven)?
2. Is mini-LED in de praktijk echt de “zorgeloze” keuze?
3. Zouden jullie zelf gaan voor mini-LED (veiliger) of OLED (mooier beeld)?
Hartelijk dank voor het meedenken.
Ik iemand die normaal 10-15 jaar met zijn tv vooruit wil.