Problemen met streamen

Pagina: 1
Acties:

• Bladder1977
  • Registratie: Februari 2021
  • Laatst online: 17:34
Hallo allemaal,

Mijn zoon, dochter en vrouw hebben allen een iPhone.
Het probleem doet zich echter alleen voor bij het toestel van mijn vrouw (iPhone 17).
We hebben Google speakers door het hele huis. Als mijn vrouw echter, op welke app ook (Spotify, podimo, storytel e.d.) wil streamen naar deze boxen, krijgt ze deze niet in beeld. Enkel luidspreker via iPhone.
Bij mijn zoon en dochter werkt dit streamen wel gewoon naar behoren.

Is er ergens een verborgen instelling die aan of uit kan staan welke voorkomt dat de iPhone de speakers (op de zelfde wifi) ziet?

• jeroen3
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 20:47
Is de iPhone wel verbonden met het WiFi netwerk?

• Bladder1977
  • Registratie: Februari 2021
  • Laatst online: 17:34
Ja, en dat is dus het vreemde. Gewoon verbonden met hetzelfde wifinetwerk als de boxen.

• Incognitum
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 22:49
De standaard zaken al uitgevoerd???

- Check AirPlay settings: Ensure AirPlay is enabled on the speaker. On your iPhone, swipe down from the top-right to open Control Center, tap the AirPlay icon, and select the correct speaker. If it doesn’t appear, restart the speaker and ensure both devices are on the same Wi-Fi network.

- Verify Wi-Fi and network: Confirm both your iPhone 17 and the speaker are connected to the same 2.4 GHz or 5 GHz Wi-Fi network. Some users have reported issues with WPA3 encryption—try switching your router to WPA2 or WPA2/WPA3 mode.

- Restart devices: Restart your iPhone, the speaker, and your router. This often resolves temporary connectivity glitches.

• Michael Knight
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 23:05

Michael Knight

Moderator Consumentenelektronica

KITT, I need you buddy!

Bij een eerste installatie van Spotify op iPhone wordt gevraagd of de app toestemming krijgt om op het netwerk te zoeken naar devices. Dit moet positief beantwoord worden om te kunnen streamen naar devices.

Indien dat destijds niet is gebeurd, kun je bij instellingen -> apps -> lokaal netwerk ‘aan’ dit alsnog activeren. Ververs je app door te killen en opnieuw Spotify te starten. Na enkele seconden zoudne lokale devices op het netwerk moeten verschijnen! :)

(Zeldzame) retrogames en meer --> Aangeboden op V&A