Hoi allen,
Ik ben alvast vooruit aan het denken, misschien zelfs iets te ver vooruit. Maar als mijn huidige HTPC Server besluit ermee op te houden, heb ik een backup achter de hand nodig en dan wil ik gelijk kijken naar de toekomst. En het natuurlijk ook goed doen, want je kan het geld natuurlijk maar een keer uitgeven
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Staat 24/7 aan, soms een spelletje spelen zoals Car Dealer Simulator / Maill Simulator 2025 of de oude Need For Speeds Underground of Carbon.
Wat mag het systeem gaan kosten?
€1000 / €2000 maximaal? Het mooiste zal zijn ergens laag in de €1000, maar als het iets meer word voor een betere toekomstbestendige server dan kies ik liever daar voor! Bedrag is exclusief assemblage, want ik kan het systeem zelf wel bouwen.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
2 hardeschijven: Seagate IronWolf Pro 18TB 3,5 (ST18000NT001) & Seagate Barracuda Compute 3,5" 8TB
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Een videokaart waarmee ik die spellen kan spelen zonder moeite, een zuinige voeding, ruimere kast dan mijn huidge (Fractal Design Node 605), veel opslag ruimte voor mijn Plex Server.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Merk is voor mij geen must, zolang het maar doet wat je ervan zou verwachten.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Hoe minder energieverbruik, des te beter aangezien hij 24/7 aanstaat.
Ga je overklokken?
Nee.
Wat verwacht je van ons?
Advies, hulp en meedenken in wat het beste zal zijn voor mijn budget en wensen, ben al een tijdje zoekende en via Whatsapp in gesprek met @CH4OS. Hij adviseerde mij ook om een onderwerp te openen hierover
Dit is wat ik tot nu toe had gevonden na een uitgebreide PC builder op Alternate en de gesprekken met @CH4OS;
Alvast bedankt voor de moeite
Ik ben alvast vooruit aan het denken, misschien zelfs iets te ver vooruit. Maar als mijn huidige HTPC Server besluit ermee op te houden, heb ik een backup achter de hand nodig en dan wil ik gelijk kijken naar de toekomst. En het natuurlijk ook goed doen, want je kan het geld natuurlijk maar een keer uitgeven
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Staat 24/7 aan, soms een spelletje spelen zoals Car Dealer Simulator / Maill Simulator 2025 of de oude Need For Speeds Underground of Carbon.
Wat mag het systeem gaan kosten?
€1000 / €2000 maximaal? Het mooiste zal zijn ergens laag in de €1000, maar als het iets meer word voor een betere toekomstbestendige server dan kies ik liever daar voor! Bedrag is exclusief assemblage, want ik kan het systeem zelf wel bouwen.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
2 hardeschijven: Seagate IronWolf Pro 18TB 3,5 (ST18000NT001) & Seagate Barracuda Compute 3,5" 8TB
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Een videokaart waarmee ik die spellen kan spelen zonder moeite, een zuinige voeding, ruimere kast dan mijn huidge (Fractal Design Node 605), veel opslag ruimte voor mijn Plex Server.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Merk is voor mij geen must, zolang het maar doet wat je ervan zou verwachten.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Hoe minder energieverbruik, des te beter aangezien hij 24/7 aanstaat.
Ga je overklokken?
Nee.
Wat verwacht je van ons?
Advies, hulp en meedenken in wat het beste zal zijn voor mijn budget en wensen, ben al een tijdje zoekende en via Whatsapp in gesprek met @CH4OS. Hij adviseerde mij ook om een onderwerp te openen hierover
Dit is wat ik tot nu toe had gevonden na een uitgebreide PC builder op Alternate en de gesprekken met @CH4OS;
| # | Categorie | Product | Prijs | Subtotaal |
|---|---|---|---|---|
| 1 | Processors | AMD Ryzen 5 7500F Tray | € 117,48 | € 117,48 |
| 1 | Moederborden | MSI PRO B840M-B | € 88,78 | € 88,78 |
| 1 | Videokaarten | Intel Arc A750 | € 243,08 | € 243,08 |
| 1 | Interne harde schijven | WD Red Plus (256MB cache, 5.640rpm), 8TB | € 259,- | € 259,- |
| 1 | Behuizingen | Fractal Design Define R5 Zwart | € 119,20 | € 119,20 |
| 1 | Processorkoeling | Sharkoon A40 Zwart | € 24,99 | € 24,99 |
| 1 | Geheugen intern | G.Skill Ripjaws V F4-3200C16D-16GVKB | € 129,90 | € 129,90 |
| 1 | Voedingen | MSI MAG A850GL PCIE5 II | € 119,- | € 119,- |
| Totaal | € 1.101,43 | |||
✮ Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch 2 / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †