Verwijderd

Topicstarter
Op FOK ben ik een discussie hierover begonnen: Ik zal ff alles kopieren (is nog weinig)

Mijn eerste post:

Zoals de mensen die het Show hier je vriend/vriendin topic hebben gelezen weten werd daar aardig wat geflamed tegen gothic. Reacties als, Gatverdamme wat een lijk waren niet ongewoon... Nu wil ik daar toch verder op ingaan want ik kan me hier heel erg aan storen.

Ik zal eerst ff een mini disclaimer maken: In het volgende verhaaltje worden veel mensen in "hokjes" geplaatst... dat is momenteel namelijk voor het verhaal ff wat makkelijker maar ik weet dat je ieder persoon apart moet leren kennen en behandelen wil je echt weten hoe hij/zij is.

Oke nu wil ik dus vragen, waarom lijdt gothic zo vaak to flames... Ik bedoel, we zien er nu eenmaal "anders" uit dan de laatste mode, jah dat klopt (alhoewel gothic nu mode word maar dan niet op de manier waarop de "echte" goths zich kleden enz.) en we zijn ook inderdaad zeer moeilijk te vergelijken met andere modestijlen (behalve het vampierisme maar dat word door de "leek" niet als verschillend van gothic gezien). Maar nu nog steeds de vraag waarom dan flamen... Mijns inziens is dat vanwege het feit dat we er in de ogen van deze zogenaamde maatschappij "verkeerd" uitzien... Dat wil zeggen hoofdzakelijk zwart en grijze kleding, zwart haar, veel sieraden/piercings en jongens die soms make up of een rok dragen... In de ogen van deze maatschappij is dat verkeerd, maar waarom??? Waarom iemand die zich zo kleed bij voorbaat al anders behandelen als iemand die zich volgens de laatste mode of "normaal" kleed... Ik begrijp dat eigenlijk niet helemaal... Ik loop zelf nog dagelijks tegen het feit op dat mensen me naroepen, raar aankijken of zelfs bedreigen gewoon omdat ik er anders uitzie... Dat is toch fucking weird eigenlijk...

Natuurlijk, er zijn mensen die iets verder kijken dan uiterlijk en je eerst aanspreken voordat ze een mening over je geven... Logisch, maar WAAROM is dan bijna 99% van de tijd de eerste vraag die je krijgt: Heej dude ben je satanist??? LIKE HALLOOO waarom is iemand die zich zwart kleed een satanist... LIKE NEEEE dat ben ik niet... Ik bedoel, ik zie er de diepere zin verder niet van in om satan te volgen of hem te aanbidden of een schaap aan hem te offeren ofzo. Ik vind deze stijl gewoon mooi en kleed me er dan ook naar... Dan is vaak de 2e vraag: Ben je depressief??? Dan zeg ik, nopes niet meer, ik ben het wel geweest... Dan zie je de mensen denken, zie je nou wel, mensen die de "goth" stijl aanhangen zijn dus standaar depressief en hebben zelfmoordneigingen... FOUT again... Mensen ik en de andere goths met mij vinden zwart en duister gewoon MOOI...

Vraag nummero drie die we vaak krijgen. Waar is het begonnen, bij de muziek of de kleding... Hoe prent je iemand in dat het niet bij 1 van de 2 begint... Het is vaak een versmelting. Ik kan namelijk zat en genoeg mensjes die gewoon in een spijkerbroek en t-shirt/blouse rondlopen en die ook naar de "gothic" stijl muziek luisteren, nix mis mee toch... Nopes, volgens mij niet... Waarom moet het altijd bij 1 van de 2 beginnen?? Ik snap het niet... echt niet...

En dan nog zoiets... ik ga toch ook niet op staat elke trance aanhanger of xtreme mode mens lopen naroepen van gadverdamme wat lelijk... Mensen daar zou ik een dagtaak aan hebben, echt waar. Ik vind het zelf geen mooie stijl maar laat de mensen die zich graag met die stijl bezig houden wel in hun waarde... Echt waar. Er is alleen maar 1 ding waar ik eigenlijk niet tegen kan en waarbij ik moeit heb iemand in zijn/haar waarde te laten. Dat is namelijk als iemand zich kleed zoals hij/zij dat mooi vind en dat op het moment dat dat niet meer in de mode is hij/zij dat helemaal niet meer mooi vind... Komop nou zeg... waar is dan je eigen mening en je eigenwaarde. Waarom kleed je je alleen zo omdat het toevallig Mode is... Waarom zullen alle mensen die de mode volgen en nu gothic vervloeken het wel gaan "doen" als het in de mode komt (gelukkig is die kans verder nihil) maar toch... het is wel zo, daar kun je donder op zeggen... Mensen wat ik probeer te zeggen is laat gewoon een ander in zijn/haar waarde, dan zou het allemaal veel aangenamer zijn, voor iedereen...
En nog 1 laatste vooroordeel dat ik graag uit de wereld zou willen helpen... Wij zijn NIET agressiever dan anderen. Geloof me, ik kom zelf vaak in de 074 in hengelo en daar zijn minder ruzies en of vechtpartijen dan in de New York die daarnaast zit (074 = alternatief, New York = Huge ass disco) dus dat is echt een fout vooroordeel...

Dit was eigenlijk wel wat ik zo ongeveer te zeggen had, als je alles hebt doorgelezen, applaus voor jezelf, het was veel.

P.s voor de mensen die neit weten wat gothic is even 2 foto's, 1 van moi en 1 van mijn vriendin, dan weet iedereen waar ik et over heb:
Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/benjamin/new2.jpg

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/benjamin/mooie-mayella.jpg

Verwijderd

Topicstarter
toen kwootte iemand anders mij
en zei dit!, dit us dus een reactie van een andere fo user
Hoewel ik er niet zo extreem uitzie (jij draagt op een normale dag ook geen make-up neem ik aan), moet ik inderdaad concluderen dat er nogal wat vooroordelen zijn wat gothic betreft.
Het is bij mij ook wat gelijdelijk gegaan. Droeg veel zwart (altijd al), leerde de muziek op een gegeven moment kennen, etc.
Maar ik ben van mening dat ik niet veranderd ben. Ik ben precies dezelfde persoon. En dat is het unieke van goths, ze passen zich niet aan om erbij te horen, ze blijven hunzelf. Kopen geen assie's omdat dat hoort in de scene (om maar ff het gabber voorbeeld te nemen).
Gothic hoort eigenlijk niet tot de hokjesgeest. Het zijn juist die hokjes die ervoor zorgen dat de overgebleven bij elkaar komen, et voila, de goths (niet voor de volle 100% weliswaar, maar voor een groot gedeelte wel)

Tegenwoordig zie ik echter wel vaker voorkomen dat er goths zijn die zich juist wel expres aanpassen, erbij willen horen. Ze willen goth zijn, ze zijn het niet. Maar ach, dat blijf je houden.

Enniewee, vooral nu ik mijn haar zwart geverfd heb nemen het aantal vooroordelen toe. Ik kan nog wel het prachtige voorbeeld van Armageddon's topic over Gothic en pesten op school noemen. Alle goths zijn depri etc. (ik dus totaal niet). Armageddon beweerde dat goths die vroeger gepest werden op school (ben ik) nodig hulp moesten gaan zoeken. Dit naar aanleiding van een krantenartikel waarin stond dat een goth-meisje zelfmoord pleegde omdat ze de pesterijen op school wat betreft haar gothic zijn, niet meer kon verdragen.

Vooroordelen, vooroordelen en nog eens vooroordelen. Nee, ik zie er niet alledaags uit. Ja, mensen kijken me wel enes vreemd na. Maar boeien, zolang ik me maar lekker voel. Ik doe echt geen vlieg kwaad.

Verwijderd

Topicstarter
En toen reageerde ik weer dit
Op normale werkdagen draag ik inderdaad geen make-up maar op alle momenten dat ik verder geen verantwoordelijkheden heb draag ik het wel mits ik zin heb om het allemaal op te smeren. En wat je zei over die zelfmoordpoging van dat gothic meisje door pesterijen, dat kan ik me heel goed voorstellen. Dat meisje word gepest op school en zoals ik het heb meegemaakt niet zo'n beetje ook waarschijnlijk. Je moet dan maar net sterk genoeg zijn om daar tegen te kunnen en vooral om er niet aan onderdoor te gaan. Dat meisje pleegt dus geen zelfmoord omdat ze goth is maar doordat andere mensen haar goth zijn niet accepteren en haar er heel erg mee pesten. Dat is het verschil dat vaak niet gezien word.

En je hebt trouwens ook gelijk over de mensen die goth willen "worden" dat kan gewoon niet. Je groeit erin, je word het niet van de een op de andere dag. We zijn gewoon een groepje restanten dat zich samenschoolt en waar de naam goth aan is gegeven. Sommige mensen kijken er vanaf een afstandje naar en denken heej da's leuk, dat wil ik ook, en kleden zich zo enzo. Dat is nieteens erg, maar het erge is wel dat ze "ons" de slechte naam geven... Waarom? Omdat ze denken dat het in de goth scene cool word gevonden als je satanist bent en dat dat ook een vereiste is om een "goede goth" te zijn. Dat is niet waar. Er is geen goed of fout, beter of slechter, mooier of minder mooi. Iedereen en zelfs wij intrepeteren goth op een andere manier en voeren het op die manier uit. Daarom is het ook zo divers en kunnen we met ons allen zo goed met elkaar opschieten, we weten dat iedereen zichzelf is en vooral blijft.

• CAP-Team
  • Registratie: April 2000
  • Nu online

CAP-Team

XBL: CAPTeam

nou Fallen_Angel, die vriendin van je mag er best zijn hoor ;)

Weet niet of dit echte gothic muziek is, maar ik vind zelf muziek van Within Temptation en Nightwish errug relaxed, al doe ik qua uiterlijk totaal niets met Gothic.
Ik vind zelf dat het vooral bij vrouwen (no offence :) ) best mooi kan zijn.

Microsoft Surface Pro 6 | Samsung Galaxy S21FE | XBOX Series X

Verwijderd

ehm :? je draagt zwart, makeup met zwarte tranen, een omgekeerd pentagram, en post een foto met je meest gevaarlijke look.. en gaat dan klagen dat mensen je vragen of je satanist bent.. LIKE DUH....

zo'n foto posten met je 'meest sinistere en gevaarlijk uitziende' blik werkt iig bij mij nogal irritatie op..

voornamelijk omdat het bij mij ( en waarschijnlijk een hoop anderen ) de neiging opwekt om die 'gevaarlijkheid' van jou uit te testen of om te laten zien dat je niet zo veel voorsteld.. ( niet persoonlijk ofzow maar ik omschrijf nu gewoon puur het eerste gevoel wat bij me opkomt als ik naar je foto kijk )

wil je gevaarlijk overkomen ? gevaarlijk met wat ?
physiek stel je ( net als bij de meeste Gothics ) niet zo veel voor.. zijn het dan je occulte krachten die je gevaarlijk maken ?
maar is het dan niet uit een soort van onmacht dat ze zich gaan wenden tot occulte krachten om op een slinkse manier hun wraak te nemen ??

je zegt zelf dat de meeste Gothics aardige mensen zijn.
waarom moeten zich dan anders voordoen ??

Verwijderd

Op donderdag 20 september 2001 08:54 schreef Flamez het volgende:
ehm :? je draagt zwart, makeup met zwarte tranen, een omgekeerd pentagram, en post een foto met je meest gevaarlijke look.. en gaat dan klagen dat mensen je vragen of je satanist bent.. LIKE DUH....

zo'n foto posten met je 'meest sinistere en gevaarlijk uitziende' blik werkt iig bij mij nogal irritatie op..

voornamelijk omdat het bij mij ( en waarschijnlijk een hoop anderen ) de neiging opwekt om die 'gevaarlijkheid' van jou uit te testen of om te laten zien dat je niet zo veel voorsteld.. ( niet persoonlijk ofzow maar ik omschrijf nu gewoon puur het eerste gevoel wat bij me opkomt als ik naar je foto kijk )

wil je gevaarlijk overkomen ? gevaarlijk met wat ?
physiek stel je ( net als bij de meeste Gothics ) niet zo veel voor.. zijn het dan je occulte krachten die je gevaarlijk maken ?
maar is het dan niet uit een soort van onmacht dat ze zich gaan wenden tot occulte krachten om op een slinkse manier hun wraak te nemen ??

je zegt zelf dat de meeste Gothics aardige mensen zijn.
waarom moeten zich dan anders voordoen ??
*Zucht* Daar gaan we weer.
/me denkt dat Flamez nog nooit heeft gehoord van zelfexpressie

Goed, het is een feit dat die mensen door hun uiterlijk altijd meteen gekoppeld worden aan allerlei occulte dingen, maargoed, dat zoveel mensen niet verder dan uiterlijk gaan is een beetje iets waar je wel aan went.

Kben zelf ook twee jaar gothic geweest, twas leuk en ik heb veel leuke en aardige mensen ontmoet in die tijd. Ok, nu ontmoet ik nog steeds leuke en aardige mensen, maar in die tijd meer :)

Over satanisten: een man die immer in een mooi 3-delig pak loopt kan evengoed een satanist zijn, satanisme heeft namelijk niks te maken met satan zelf, de mensen die daar zo gefixeerd op zijn vallen in de categorie duivelsaanbidders. Satanisten zijn gewoon mensen die zich afzetten tegen Christelijk geloof, en die van mening zijn dat je toe moet geven aan al je eigen wensen en verlangens.

/me heeft Fallen_Angel al eens eerder gezien, op de pagina van 1 van z'n cu2 vriendinnetjes (zwart roosje)

Maargoed, tot besluit: dat de maatschappij een bepaalde 'standaard' heeft hoe mensen eruit moeten zien is iets wat heel jammer is, maar het komt wel weer goed.

Verwijderd

Op donderdag 20 september 2001 08:54 schreef Flamez het volgende:
En juist hierdoor krijg je vooroordelen :)

Btw: nix mis met ghotic.. mensen doen maar wat ze willen; alleen snap ik niet wat jullie leuk vinden aan je gzicht plamuren en spijkers om je nek dragen... (ik ken ook wel aantal mensen die zeer tegen het ghotic aanhangen, zijn verder hele normale mensen)

• Duur!
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Duur!

m'n ondertitel is zoek

Gothic als levenstijl trekt mij idd niet... hoewel er ook leuke/mooie dingen bij zitten....

iig de muziek die gothic genoemt wordt kan heel mooi zijn, maar ook tenenkrommend erg afgrijzelijk. (maar dat heb je met alle muziek)

Als iemand zich niet conform de geldende norm kleed... wordt ie zeker op school gepest... opvallend genoeg vaak door anderen die koste wat kost zich willen conformeren... (eigen ervaring)

Zelf vind ik het eigenlijk wel leuk al die 'afwijkend' gekleedde mensen (afwijkend in deze zin is positief bedoelt). Wat ik soms raar vind dat als mensen zich opvallend kleden, ze het erg vinden als je er naar kijkt...

Als bijzonder gekleed gaat vraag je imho erom dat mensen kijken... Ik denk zelfs dat het voor een deel een'onafhankelijkheids' verklaring is. Maar bovenstaande opmerkingen tellen niet alleen voor goth's maar ook voor punk enzo...

Wat mij wel op valt is dat (heel generaliserend) veel 'opvallende' personen zoals Goth's, punkers, bikers enzo eingelijk hele fijne personen zijn.... Beetje ruwe/afstotensde buitkant, maar van binnen gewoon leuke mensen.
Misschien mag je het wel stellen dat er genoeg zijn die door hun uiterlijk een barrière opwerpen om zichzelf te beschermen tegen de overwalsende maatschappij.

©GO - Respect verdien je niet door een status die je hebt, maar door het gedrag wat je laat zien.

• Mx. Alba
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 11:49

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

Inderdaad, Fallen_Angel, jouw vriendin is echt bloedmooi! Ik houd wel van die mooie ronde gezichtjes met een mooie bos haar eromheen. Heeft mijn vriendin ook - alleen dan een ietsje donkerdere huidskleur - bijna zwart zegmaar ;)

edit:

En over Satanisme - dat wordt constant verward met duivelsaanbidding. Satanisme heeft echter helemaal niets te maken met het Christelijke christelijke concept van de duivel.

Het is alleen een echte hetze als het uit Hetzerath komt, anders is het gewoon sprankelende ophef.

• Phaerion
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 23-12-2024

Phaerion

Stillborn!!!

[quote]Op donderdag 20 september 2001 02:03 schreef Fallen_angel het volgende:

: Heej dude ben je satanist??? LIKE HALLOOO waarom is iemand die zich zwart kleed een satanist... LIKE NEEEE dat ben ik niet... Ik bedoel, ik zie er de diepere zin verder niet van in om satan te volgen of hem te aanbidden of een schaap aan hem te offeren ofzo. ...

Klaarblijkelijk verschilt jou mening over satanisten niet erg met de mening van anderen over goth's....

-Satanisme is géén geloof maar meer een levensbeschouwing die gebaseerd is op de individu in jezelf, in plaats van het kuddegebeuren. Al dat gezeur over dier of mensen offers vind ik zwaar overtrokken. Dat is typisch het geflame van mensen die niet weten waar ze het over hebben.Wat dat betreft verschil je dus niet zoveel van de mensen die ook op jou commentaar hebben.-

-Gothic is een modegril die gebaseerd is op vamipirisme en de duistere kant van de new wave uit de jaren 80....-

Snoep verstandig, lik m'n reet! :P

Verwijderd

Topicstarter
Gothic is voor sommige mensen inderdaad een modegril gebaseerd op het vampierisme, maar voor sommige mensen is het dat niet! Er zijn individuuen die niet voor gothic kiezen omdat ze graag bij die groep willen horen maar omdat ze zich ertoe aangetrokken voelen. Waar ze zich toe aangetrokken voelen is een heel ander verhaal, voor de een is dat alleen de muziek, voor de ander is het de kleding en de muziek en voor sommigen is het een versmelting van beiden. Om mezelf maar even als voorbeeld te nemen, voor mij is het geen modegril. Om heel eerlijk te zijn was ik vanaf mij 11e levensjaar al graag in het zwart gekleed en luisterde ik graag naar dat soort muziek. Het zwart kleden uitte zich toen nog wel gewoon in nette zwarte spijkerbroeken en t-shirts omdat mijn ouders natuurlijk toen nog mijn kleding kochten. Ze kochten dus gelukkig wel wat ik aangaf... Naarmate ik ouder werd ben ik me er steeds meer in gaan verdiepen en ben ik er ook "verder" in gegaan en geworden zoals ik nu ben...

Trouwens wat ik ff snel zei over dat satanisme dat is omdat ik wou verwoorden wat andere mensen vaak denken over het satanisme enzovoorts. Ik weet zelf dat het niet zo is, ik heb ook de satanische bijbel gelezen en weet ook de filosofie van satanisten, en stoor me totaal niet aan dat soort mensen, alleen als mensen het zover brengen als in mijn voorbeeld ga ik me er wel aan storen. Sorry als ik misschien een beetje verkeerd overkwam.

• Phaerion

Phaerion

Stillborn!!!

never mind...

ik snap wel wat je bedoeld, maar wees duidelijk met wat je zegt over dit soort dingen.
Er zijn altijd weer mensen die bevooroordeeld zijn en juist dat soort info uit je verhaal halen om dat vervolgens weer tegen je gebruiken.

Als je je begeeft op dit niveau is er vaak maar weinig begrip van de mensen om je heen.
In hun ogen sta je vaak lijnrecht tegenover alles waar zij in geloven, velen zullen dat op vatten als een bedreiging.
En al het comentaar dat je dan hoort is dan ook niet van de lucht.
Maar wat ze ook roepen je hebt er zelf voor gekozen en het beste is om je er gewoon niet aan te storen en je niet van je voetstuk laten brengen.
stel je voor dat je ze daardoor een gevoel van overwinnig geeft.
ik denk dat dat nu juist niet de bedoeling was.

• Eindbaas
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 01-09 13:55
Ik ben zelf geen Goth, maar ik voel me er wel verwant mee en tot aangetrokken. Als ik mezelf in een hokje zou plaatsen zou ik eerder in de Metalhoek terecht komen dan in de Gothichoek. Ik luister veel verschillende soorten Metal, waaronder ook Gothicmetal en "gewone" Gothic (want niet alle Gothic valt automatisch onder de Metal!).

Ik kleed mij zeer regelmatig in een volledig zwarte outfit (zwarte jeans, zwart sjurtje, zwarte workers-shirts, maar niet van die kinderlijke Cradle of Filth shit!) dus dat is weer Metalminded. Ik heb ook wel andere kleuren in het assortiment, zoals diep/bordeaux rood en donkerblauw. Ook de stof varieert; van katoen tot fluweelachtig spul (ben de naam even kwijt). En soms ben ik in een "disco" stemming en draag ik de meest wilde kleuren :). Heeft ook iets met m'n passie voor punkrock te maken overigens :)

Even over dat satanisme; satanisme heeft niet altijd met duivelsaanbidding te maken. Volgens vele personen is het ook de definitie van "Doen wat jezelf wilt!"

Verwijderd

Vraag nummero drie die we vaak krijgen. Waar is het begonnen, bij de muziek of de kleding...Hoe prent je iemand in dat het niet bij 1 van de 2 begint... Het is vaak een versmelting.
Okay, leuk standpunt. Nu de argumentatie:
Ik kan namelijk zat en genoeg mensjes die gewoon in een spijkerbroek en t-shirt/blouse rondlopen en die ook naar de "gothic" stijl muziek luisteren, nix mis mee toch... Nopes, volgens mij niet... Waarom moet het altijd bij 1 van de 2 beginnen?? Ik snap het niet... echt niet...
Dit is een mooi voorbeeld van beginnen bij nummer 1, de muziek. Sterker nog, er is nieteens sprake van nummer 2, de kleding, dus al helemaal niet van een versmelting. Wat bedoel je nu precies?

*zucht*

Waarom ben je zo verbaasd dat mensen je vreemd nakijken als je in het zwart gekleed met al je gothicdingetjes over staat loopt? Waarom ben je verbaasd dat mensen je depri vinden als je er als een lijk bijloopt?

Ik wordt een beetje moe van trend dat goths overal maar posten dat zo zo goth zijn en dat de rest van de wereld zo negatief over ze reageerd enzo. Zo moe van goths die vinden dat zij goth zijn en de rest van de wereld niet, goths die in hun ogen wannabe goths afzeiken terwijl ze betogen dat goth zijn van binnenuit moet komen en je dat niet ff wordt.
Soms ben ik zo moe van die mensen dat ik geen zin meer heb om naar zo'n feestje te gaan, alleen maar om die irritante mensen.
Nu weet ik ook wel dat het reuze meevalt, dat lang niet iedereen, zelfs vrijwel niemand zo'n irritant persoon is, maar soms lijkt het er wel op.

Vindt je het niet stiekem leuk dat mensen je nastaren omdat je er anders uitziet, omdat jij wel een eigen identiteit hebt en de mensenmassa maar indentiteitsloos de mode volgt? Ik kan me wel voorstellen dat je er op een gegeven moment moe van wordt, maar je begint er toch niets tegen, als je niet nagestaard wilt worden moet je je er ook niet naar kleden.

p.s. Doe de groetjes aan Mayella, waarom is ze zo weinig online?

• Mx. Alba

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

Op donderdag 20 september 2001 12:57 schreef wouter76 het volgende:
Volgens vele personen is het ook de definitie van "Doen wat jezelf wilt!"
Inderdaad. In het Satanisme wordt het Zelf als hoogste doel gezien. Een Satanist zal dus ook geen overmatig drinker zijn, zal vaak niet roken of drugs gebruiken - daarmee verniel je namelijk je lichaam, en dat is je tempel, het hoogste doel in je leven. Een Satanist zal niet erg geneigd zijn iets te doen als hij er zelf geen voordeel uit haalt - erg altruïstisch zijn ze dus niet. Ze zullen zelf ook niet over hun levenswijze praten - het maakt ze geen fuck uit wat men over hen denkt, zolang je ze maar niet in de weg staat.

Satan in het Satanisme is puur symbolisch. Het is geen God, geen duivel - het is een ideaalbeeld naar welke men streeft te leven. Satan, in de Christelijke overlevering, hield immers ook zijn eigen goed als voornaamste. Better to reign in hell than to serve in heaven.

Als je meer wilt weten, moet je eens de Satanic Bible van Anton LaVey lezen. In mijn opinie was die vent een totaal verknipt persoon. Maarja, dat is mijn opinie, en zoals boven gezegd, maakt het een Satanist geen fuck uit wat mijn opinie is. :)

Het is alleen een echte hetze als het uit Hetzerath komt, anders is het gewoon sprankelende ophef.

• Virgol
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 18-08 19:25
Ik snap niet helemaal wat een muziek stijl te maken heeft met een manier van kleden. Waarom laten de meeste mensen zich zo in hokjes duwen?? Ik persoonlijk vind die gothic stijl kleding lelijk. Vooral die halsbandjes met spikes en de witte gezichten.
Oke nu wil ik dus vragen, waarom lijdt gothic zo vaak to flames...
Ik denk dat veel mensen het "eng" vinden of niet snappen en daarom vreemd reageren. Veel mensen zullen gothic mensen ook verwarren met satanisten en vampiristen.
Gothic als levenstijl trekt mij idd niet... hoewel er ook leuke/mooie dingen bij zitten....
Kies dan de leuke dingen uit en laat de rest zoals die is. Je hoeft toch niet "Gothic" of "niet Gothic" te leven??

• Lord Daemon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 03-06 13:34

Lord Daemon

Die Seele die liebt

Wat is precies de stelling? Of de vraag? Waarom wordt er gediscrimineerd tegen goths? Waarom heeft gothic een imagoprobleem?

Persoonlijk denk ik eerlijk gezegd dat het nogal mee valt. Hoewel ik er zelf niet bij loop met zwart haar of schmink heb ik wel vaak zwarte kleren aan en T-shirts van bands die in ieder geval gothic metal maken (Therion, Nigthwish). Ik heb daar eigenlijk nog nooit negatief commentaar op gehoord. Maar als jij zegt dat je wel negatief commentaar krijgt... laten we eens kijken.

Ik denk dat het er met name mee te maken heeft dat mensen geen idee hebben waar gothic voor staat; uit onwetendheid vloeit afkeuring voort. En dit komt omdat bij gothic (en het grootste deel van de metal-scene trouwens) de buitenkant en de binnenkant zo verschillend zijn: de buitnekant doet denken aan horror; en dus aan geweld, dood en verderf. Terwijl gothic daar juist helemaal niet over gaat. Een beetje gothic band heeft het misschien wel over de dood, niet omdat ze daar een ziekelijke fascinatie mee hebben, maar om de emoties te verkennen die door de dood worden opgeroepen. (Zo zal een gothic band ook eerder "My Dying Bride" of "Love like Blood" heten dan "Death" of "Mortician".)

Omdat mensen echter niet zo gemakkelijk door dat uiterlijk vertoon heen kijken krijgen ze een verkeerd beeld. Als de gothic-scene dus wil dat ze beter begrepen worden moet ze duidelijker haar werkelijke idee-en uitdragen. Maar eerlijk gezegd... ik vraag me af of ze dat wil.
Logisch, maar WAAROM is dan bijna 99% van de tijd de eerste vraag die je krijgt: Heej dude ben je satanist???
Waarschijnlijk omdat Black Metal (voor de leek qua kleding nauwelijks to onderscheiden van gothic, en natuurlijk sowieso er mee verwant) het imago van Satanisme cultiveert? (Ook al gelooft 99% van de black metal bands/fans niet in Satan.)

Welch Schauspiel! Aber ach! ein Schauspiel nur!
Wo fass ich dich, unendliche Natur?

• Mx. Alba

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

Op donderdag 20 september 2001 13:28 schreef Lord Daemon het volgende:
(Ook al gelooft 99% van de black metal bands/fans niet in Satan.)
Ik zal het je nog sterker vertellen: 99% van de Satanisten gelooft niet in Satan.

• Lord Daemon

Lord Daemon

Die Seele die liebt

Op donderdag 20 september 2001 13:30 schreef Reyn_Eaglestorm het volgende:

[..]

Ik zal het je nog sterker vertellen: 99% van de Satanisten gelooft niet in Satan.
Dat is niet waar. Satanisten zien Satan als een 'entity, real or imagined'. Satan als wezen of als concept, dat maakt ze niet uit; maar dat dat wezen/concept een bepaalde macht vertegenwoordigd geloven zij wel degelijk.

Verwijderd

Topicstarter
Op donderdag 20 september 2001 13:02 schreef Zentair het volgende:

[..]

Okay, leuk standpunt. Nu de argumentatie:
[..]

Dit is een mooi voorbeeld van beginnen bij nummer 1, de muziek. Sterker nog, er is nieteens sprake van nummer 2, de kleding, dus al helemaal niet van een versmelting. Wat bedoel je nu precies?

*zucht*

Waarom ben je zo verbaasd dat mensen je vreemd nakijken als je in het zwart gekleed met al je gothicdingetjes over staat loopt? Waarom ben je verbaasd dat mensen je depri vinden als je er als een lijk bijloopt?

Ik wordt een beetje moe van trend dat goths overal maar posten dat zo zo goth zijn en dat de rest van de wereld zo negatief over ze reageerd enzo. Zo moe van goths die vinden dat zij goth zijn en de rest van de wereld niet, goths die in hun ogen wannabe goths afzeiken terwijl ze betogen dat goth zijn van binnenuit moet komen en je dat niet ff wordt.
Soms ben ik zo moe van die mensen dat ik geen zin meer heb om naar zo'n feestje te gaan, alleen maar om die irritante mensen.
Nu weet ik ook wel dat het reuze meevalt, dat lang niet iedereen, zelfs vrijwel niemand zo'n irritant persoon is, maar soms lijkt het er wel op.

Vindt je het niet stiekem leuk dat mensen je nastaren omdat je er anders uitziet, omdat jij wel een eigen identiteit hebt en de mensenmassa maar indentiteitsloos de mode volgt? Ik kan me wel voorstellen dat je er op een gegeven moment moe van wordt, maar je begint er toch niets tegen, als je niet nagestaard wilt worden moet je je er ook niet naar kleden.

p.s. Doe de groetjes aan Mayella, waarom is ze zo weinig online?
Ik zei: Het is VAAK een versmelting, en dan vooral bij de mensen die er helemaal voor "gaan" en zich er helemaal tot aangetrokken voelen, tot zowel de levensstijl als de kleding als de muziek. Maar er zijn ook mensen die gewoon graag naar de muziek willen luisteren en zich niet zo willen manifesteren of zich niet zo kunnen manifesteren vanwege hun werk/functie.

En natuurlijk heb ik er ergens wel begrip voor dat mensen me raar nakijken, dat zou ik zelf denk ik ook doen als ik onwetend was, maar de blikken van afkeuring, daar kan ik me aan ergeren. Ik begrijp zelf best dat weinig mensen zich in deze stof verdiepen of hebben verdiept, en ze hoeven dat van mij ook helemaal niet te doen totdat ze me af beginnen te zeiken.

En ik wil ook helemaal niet van mezelf zeggen dat een zo "supergoth" ben ofzo helemaal niet, ik doe ook niets explisiet mijn best om in de "gothic" hoek te passen, helemaal niet. Dit topic van mij is begonnen omdat er dus geflamed werd tegen mijn vriendin die zich zo kleed. En wannabee goths afzeiken doe ik in lichte mate, namelijk in de mate dat de wannabe's die ons een slechte naam geven daarmee moeten ophouden. Daarmee wil ik dus zeggen roep niet dat Satan heerst en dat je die ander weleens ff ritueel zal slachten als hij of zei het daar ff niet mee eens is. Dat soort mensen geven de slechte naam omdat zei ervoor zorgen dat gothic wordt geassocieerd met het Satanisme en daar wil ik juist vanaf...

Verwijderd

Als je niet meer geassocieerd wil worden met het satanisme heb ik wat tips:
-draag voortaan witte of vrolijk gekleurde kleding
-in plaats van pentagrams e.d. op kleding peacetekens e.d.
-luister vrolijke muziek
-straal blijmoedigheid uit
-neem een zonnebankje

En niemand meer die je voor een satanist aan ziet.

• Morgoth
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 28-08 09:57
Op donderdag 20 september 2001 17:10 schreef Absolyte het volgende:
-luister vrolijke muziek
-neem een zonnebankje

Goh, meen je dat nou? Die tip had ik nooit kunnen verzinnen zeg....
Op donderdag 20 september 2001 13:30 schreef Reyn_Eaglestorm het volgende:

[..]

En dat is een totaal idiote definitie van satanisten. Noem je zelf dat hoppadahoppa's ofzo. Maar iig NIET satanist |:(

Verder vat ik het hele discussie punt niet echt :?
Wat is het probleem wat opgelost moet worden? Je vind het raar dat mensen je beoordelen op je klederdracht? Tis misschien fout (in de zin van dat je dan een verkeerd oordeel kan krijgen) maar tis niet raar in de zin van dat onlogisch is dat je dat doet. Iedereen doet dat bewust en onbewust, tis een belangrijk onderdeel van hoe de communicatie (verbaal of nonverbaal) verloopt.

• Mx. Alba

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

Op donderdag 20 september 2001 17:47 schreef morgoth het volgende:
En dat is een totaal idiote definitie van satanisten. Noem je zelf dat hoppadahoppa's ofzo. Maar iig NIET satanist |:(
Wat ziet men over het algemeen als de betekenis van het woord Satan?

Mooi.

Daar geloven Satanisten dus niet in.

En ik ben geen Satanist. Zoals je misschien wel kan zien staat dat pentagrammetje van mij met één punt omhoog ipv twee. Ik ben Paganist. Da's heel wat anders. Hoewel sommigen claimen dat Satanisme ook een Paganistisch geloof is - maar dat (Satanimsme) is veel meer een levenswijze dan een geloof.

Verwijderd

If you like it, it's a good enough reason for me...

Now leave me alone, i got to pierce my nipples, and jack of to some old granny mags... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CAP-Team
  • Nu online

CAP-Team

XBL: CAPTeam

Op donderdag 20 september 2001 17:10 schreef Absolyte het volgende:
-luister vrolijke muziek
-neem een zonnebankje

dan ben je een hippie :D

Microsoft Surface Pro 6 | Samsung Galaxy S21FE | XBOX Series X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sorry Fallen_Angel heb niet je hele verhaal gelezen, zal het zo nog even rustig nalezen en aanvulling eventueel geven...

Laat je niet in hokjes stoppen...
Ikzelf ben de ene keer een hippie, dan een raveteef, dan Goth etc...
Ikzelf vind het uitstraling van Goth mooi als er goed mee omgegaan wordt...
Ik hou van barokke dingen, ik hou van het duister, van het drama, maar ook van het tegenovergestelde...
Ik hou alleen niet van de muziek maar dat is net zoals de kleding een kwestie van smaak...

Het is voor mij heel begrijpelijk dat mensen het associeren met satanisme, ze kunnen het schijnbaar niet naar hun eigen gevoel plaatsen...
Heb daar begrip voor en leef gewoon zoals je wilt.
Als jij je er lekker bijvoelt moet je het zeker doen, dat mensen vooroordelen hebben is gewoon zo, jammer, maar wat doe je eraan? Je kan begrip kweken bij sommige mensen, maar lang niet alle...
Veel mensen willen gewoon niet luisteren omdat ze zich niet openstellen...
Er zijn tegen vele jeugdsubculturen vooroordelen geweest, Punkers, Gabbers, Hippies en weet ik veel wat niet allemaal nog meer... Ook tegen goth dus...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Over modegrillen of livestyles...

Dat heb je bij elke jeugdsubcultuur, iedere diehard aanhanger van zo'n jeugdsubcultuur zal zich op die manier verdedigen, het is geen mode, kijk dat je al die gastjes hebt die het doen om er bij te horen dara hebben wij nix mee te maken...
Dat zeggen ze ook in de technoscene en ook bij de gabbers...
Het is een way of live...
Ik heb een tijd lang in de underground scene gehangen, maar daar kwam ik punkers, goths, gabbers, trancers en van alles tegen, we hadden een hele diverse groep, en ik kon me met iedereen vinden, een vrouw was gothic gekleed, haar vriend was punker en tevens kraker, er zat een heks in de groep, een gabber, trancers, een meisje dat van R&B hield, die een gabber als vriend had, echt vanalles wat! Was wel fun! :) Het was wel de groep waar ik in hoorde aangezien ikzelf heel divers ben, mezelf ben en me in veel kan vinden...
Alleen ze hadden geen van allen echt idealen die ze ook daadwerkelijk nastreefden, op een paar na dan, dat vond ik wel jammer...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrMartinH
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 29-07-2024
offtopic:
Reyn_Eaglestorm --> Satan is Hebreeuws en betekend Tegenstander

Ik reken mezelf toch wel tot de Goths. Ik ben er ook zeg maar ingegroeid zoals Fallen_angel al zei. Ik draag voornamelijk zwarte kleding ook. Niet omdat ik het idee heb van "ik moet erbij horen" maar omdat ik het mooi vind.
Ik luister ook veel naar muziek als My Dying Bride en Theatre of Tragedy. En ook wel bands als Cradle of Filth.
Maar daarnaast luister ik ook wel heel andere soort muziek. Ik hebo ook wel nummers van Madonna of Blondie.

Mensen zien mij ook wel als Satanist. Ik draag een pentagram om mijn nek (en een kruis en een ankh, mooi tegenstrijdig dus) en draag ook spikes.
Ik ben dan geen Satanist (niet meer kan ik beter zeggen) maar als mensen dat van mij willen denken dan moetten ze dat zelf weten en ik kan me er niet druk om maken.

Wat ik trouwens wel merk is dat Goths en mensen die gek zijn van trance erg afstandelijk tegen elkaar doen. Zo zeggen Goths dat mensen die naar Trance luisteren aggressief zijn en denken dat ze alles zijn, maar zij zeggen weer prezies hetzelfde over ons. Natuurlijk doen ze niet allemaal zo.

Ikzelf luisterde vroeger ook veel naar Thunderdome enzo. Nu moet ik helemaal niks meer van die muziek hebben. persoonlijk vind ik het gevoeloze muziek omdat het steeds hetzelfe deuntje is. Gothic zit veel meer gevoel in. Als ikernaar luister kan ik helemaal opgaan in de muziek waardoor ik er ook meer van geniet. Ditzelfde geld ook voor bands als Cradle of Filth.
Bij trance heb ik dit gevoel dus totaal niet.

Ik respecteer ieder zoals hij/zij zelf is, alleen moeten mensen wat losser worden en niet zoveel meelopen met de groep waar ze bij (willen) horen. Het slaan idd nergens op dat mensen kleren niet meer mooi vinden zodra het uit de mode is, maardat is hierboven ook albeschreven.

Signature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phaerion

Phaerion

Stillborn!!!

ach joh ,,,toen ik een jaar of 15 was trok ik een leren jack aan, spijkerjackie zonder mouwen erover me wat opnaaiemblemen van iron maiden motorhead en venom, en gelijk bekeek de helft van de buurt waar ik mee opgegroeid was me met de nek aan.
Toen dacht ik dat als de zaken er zo voorstaan dan val maar kapot.
Als het belangrijker voor ze is hoe ik er uit zie inplaats van hoe ik ben, dan verdienen ze ook mijn aandacht niet....
Inmiddels ben ik alle opmerkingen van mensen al gewend.
Ondertussen zijn er ook wat tatoos bijgekomen en mijn lange haar maakt mijn gezicht er ook niet vriendelijker op...
Maar het ken me echt niet meer boeien wat anderen van me denken, ik werk in een metalcafe en vind het te gek om te zien hoe de jongren van nu zich profileferen als rockers, goths, of satanisten.
Sommigen van die lui zijn zowat opgegroeid in dat cafe en voor zover ik weet redden ze het prima...
Dus maak je maar niet te druk om alle opmerkingen enzoo, want wat moet je eigenlijk met al die lui?
Helemaal nix toch?
Wees blij dat ze zich op die manier bekend maken , dan weet je gelijk wie je voor je hebt.
Het feit dat ze normaal doen als je er normaal uitziet zegt genoeg over de persoon in kwestie.....
Nu kun je gelijk zien hoe ze zijn en kun je gelijk stoppen energie in ze te steken.....want tegen vooroordelen valt toch niet op te boxen, gewoon domhouden en weer verder.....
"What do you mean I'm not kind?
Just not your kind...."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

Op vrijdag 21 september 2001 10:01 schreef NukeZz het volgende:
offtopic:
Reyn_Eaglestorm --> Satan is Hebreeuws en betekend Tegenstander
Inderdaad. In het Jodendom wordt Satan gezien als zijnde in dienst van God, Zijn openbare aanklager, zegmaar, en dus een tegenstander van God omdat hij niet het beste met de mens voorheeft.
Wat ik trouwens wel merk is dat Goths en mensen die gek zijn van trance erg afstandelijk tegen elkaar doen. Zo zeggen Goths dat mensen die naar Trance luisteren aggressief zijn en denken dat ze alles zijn, maar zij zeggen weer prezies hetzelfde over ons. Natuurlijk doen ze niet allemaal zo.
Ik weet zelf helemaal niet wat ik ben. Ik hou heel veel van trance. Een goede trance DJ, dan ga ik helemaal uit mijn dak - geen pillen voor nodig - en ben ik met geen zes paarden weg te trekken. Maar ik houd ook van gothic rock. Vooral Within Temptation vind ik echt geniaal.

Het enige "hokje" waarin ik mezelf kan plaatsen is "ecclectisch". Ik hoor in principe nergens bij, en doe gewoon wat ik leuk vind. Ik sta in principe tussen en naast ongeveer alle hokjes die er zijn, en kan ook met mensen vanuit alle groepen omgaan.
Ikzelf luisterde vroeger ook veel naar Thunderdome enzo. Nu moet ik helemaal niks meer van die muziek hebben. persoonlijk vind ik het gevoeloze muziek omdat het steeds hetzelfe deuntje is. Gothic zit veel meer gevoel in. Als ikernaar luister kan ik helemaal opgaan in de muziek waardoor ik er ook meer van geniet. Ditzelfde geld ook voor bands als Cradle of Filth.
Bij trance heb ik dit gevoel dus totaal niet.
Wat thunderdome betreft ben ik het volledig met je eens. Allemaal dezelfde herrie. Af en toe leuk maar dat is het ook wel. Maar ik heb juist bij Trance een heel goed gevoel. Ik kan echt helemaal in de melodie en het ritme opgaan. Chicane, Ayla, DJ Tiësto. Ik raak dan echt bijna in trance, omgeven door een deken van muziek zegmaar. Het gevoel is heel moeilijk uit te leggen. Maar om thuis naar te luisteren prefereer ik muziek wat meer in de pop-richting (nee, niet zo ver als Bitchny Spheres hoor, wees gerust), en gothic, pagan en gewone rock. En klassiek natuurlijk. En om te spelen (ik speel tenorsax) het liefst blues en jazz.
Ik respecteer ieder zoals hij/zij zelf is, alleen moeten mensen wat losser worden en niet zoveel meelopen met de groep waar ze bij (willen) horen. Het slaan idd nergens op dat mensen kleren niet meer mooi vinden zodra het uit de mode is, maardat is hierboven ook albeschreven.
Inderdaad. Ik let wel op mijn kleding. Ik zal geen clashende stijlen gaan dragen, of twee verschillende sokken ofzo, maar de mode maakt me geen reet uit. Ik koop kleren die ik mooi vind (liefst als ze in de aanbieding zijn), niet kleren waarvan door anderen gevonden wordt dat ik ze mooi zou moeten vinden, en draag ze naar mijn werk tot ze vaal worden (en als ze heel lekker zitten dan soms ook nog), en daarna nog thuis tot ze uit elkaar vallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xochiquetzal
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 16-04 14:37
Interessant... Ik zal een hoop knippen, want de originele post was al erg lang.[quote]
Op donderdag 20 september 2001 02:03 schreef Fallen_angel het volgende:
Oke nu wil ik dus vragen, waarom lijdt gothic zo vaak to flames...
[/quote]

Sommige mensen hebben de behoefte te gaan zeiken op anderen. Goths zijn een easy target omdat ze er anders uit zien. [quote]
Mijns inziens is dat vanwege het feit dat we er in de ogen van deze zogenaamde maatschappij "verkeerd" uitzien...
[/quote]

De meeste mensen die niet met de mode meegaan hebben het zwaar te verduren. Ik loop op mijn 22ste nog steeds af en toe rond in leger- en skatewear en daar wordt ik ook op aangekeken. Goths gaan 'een stapje verder'. Ze zijn extremer en dat schrikt mensen vaak af. Ook omdat er goths zijn die echt de duistere kant op gaan, zoals satanisme, zwarte magie en het vampirisme. Dat schrikt mensen ook af. Het punt is denk ik dat veel mensen niet weten wat goth zijn inhoud en dat het helemaal niet geassocieerd hoeft te worden met 'enge' dingen. [quote]
... jongens die soms make up of een rok dragen...
[/quote]

Ik moet zeggen dat ik het er vaak niet uit vind zien. Jongens met (zwarte) nagellak en andere make-up. De tekens op de gezichten vind ik niet zo er, maar die eye-liner... Ook vind ik dat de meiden te donker zijn opgemaakt. Ik doe het zelf een stuk lichter, want ik wil er toch mooi uitzien :) Maar da's mijn mening en ik hoop ook niet dat iemand het erg vind dat ik dit zeg :)[quote]

Logisch, maar WAAROM is dan bijna 99% van de tijd de eerste vraag die je krijgt: Heej dude ben je satanist???
[/quote]

Vaak hebben goths een omgekeerd kruis om of een pentagram met een punt naar beneden. Dit wordt logischerwijze geassocieerd met de duivel. Ik heb zelf een ring met een pentagram, maar iedere keer als ik hem omdoe, zorg ik ervoor dat ie voor mij 'goed' zit, dus met de punt naar boven. Waarom? Omdat ik niet wil dat mensen denken dat ik de duivel aanhang. Wat die zwarte kleren betreft: dat is grote onzin. Zolang er niets op staat waar een link met de duivel uit te halen valt, moeten ze ook niet zeuren. Als iemand aan mij zou vragen of ik satanist zou zijn, zou ik zeggen: "Nee, waarom denk je dat?", want ik ben benieuwd waarom ze dat zouden denken.[quote]
Dan is vaak de 2e vraag: Ben je depressief???
[/quote]

Ook een leuk verhaaltje: Ik heb op een stregn protestants-christelijke school gezeten (was goede school qua onderwijs :)). Bij godsdienst hadden we een opdracht om iets over muziekstijlen te vertellen. Dus ik deed het over doom metal. De bedoeling was dus dat ik daar iets over zou vertellen, maar het eindigde in een zware discussie tussen mij en de leraar. Hij was er van overtuigd dat ik depressief zou zijn of worden van die muziek, maar ik kon hem er niet van overtuigen dat ik het gewoon heel erg rustgevend vind. Kun je zien hoe narrow-minded mensen kunnen zijn. [quote]
Er is alleen maar 1 ding waar ik eigenlijk niet tegen kan en waarbij ik moeit heb iemand in zijn/haar waarde te laten. Dat is namelijk als iemand zich kleed zoals hij/zij dat mooi vind en dat op het moment dat dat niet meer in de mode is hij/zij dat helemaal niet meer mooi vind...
[/quote]

Dat doe ik dus niet. Ik doe aan wat Ik mooi vind en wat IK lekker vind zitten. De mode van de laatste paar jaar SUX zwaar, dus ik blijf nog mooi bij tweedehands winkeltjes en dumpstores kopen. En shirts van bands op de concerten of uit de large. En hier in Waalwijk is een heel leuk winkeltje waar ze zelf goth kleren maken. Heel stoer! :)[quote]
En nog 1 laatste vooroordeel dat ik graag uit de wereld zou willen helpen... Wij zijn NIET agressiever dan anderen. Geloof me, ik kom zelf vaak in de 074 in hengelo en daar zijn minder ruzies en of vechtpartijen dan in de New York die daarnaast zit (074 = alternatief, New York = Huge ass disco) dus dat is echt een fout vooroordeel...
[/quote]

Zo ken ik er ook nog een:
In het plaatsje Zeeland: Kobus en de Morgenzon (de laaste is inmiddels bekend van radio en tv vanwege het geweld. De Kobus is er recht tegenover.

Nog even een laatste woord ter afsluiting: Be yourself and let everybody else be themselves too.

Verwelkom wat je niet kunt vermijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik vind dat Goth gewoon strak is.
als het wat meer geacepteerd zou zijn en als ik wat meer zelfvetrouwen zou hebben zou ik ook Goth gaan hoor :)
vind de vooral de kleding stijl en muziek er zeer goed uitzien.
en als mensen Goth afzijken (of elke andere niet ŽnormaaleŽ stijl van leven/muziek (Punk,Gabber,Skinheads,Goth) )
dan zijn ze over het allgemeen zwaar fan van britny spears en de backstreet boys en zo narrow minded als de pest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord Daemon

Lord Daemon

Die Seele die liebt

Wat ik het vaagste aan 'gothic' vind is hoe verschillende muziekstijlen ermee bedoeld worden. De ene persoon vindt dat Nightwish, Theater of Tragedy of My Dying Bride gothic zijn, de ander denkt aan de oude Lacrimosa, Apotygma Berzerk, Goethes Erben of Suicide Commando. Terwijl die muziek ecth niets met elkaar te maken heeft. Vreemd.

Verwijderd

goth is helemaal niet iets om je voor te schamen ik ben zelf punk typ offspring heideroosjes e.d bands ook goth feesten horen bij mijn programma en dr word niets gezegd dat ik er anders bij loop daar maar zodra ik op school loop dan is het fout hier door heb ik besloten mij in school tijd te mengen tussen de rest maar toch een eigen identiteit te behouden en zal nooit maar dan ook nooit mijn levens styl verraden

live your life to the max
be diffrent
in peace and harmony
and you wil live forever

mental power.

• Xochiquetzal
  • Laatst online: 16-04 14:37
Ik bedacht me net nog iets... als bewijs dat goth zijn niets met depressiviteit te maken hoeft te hebben.
Ik ben een hele tijd lang zwaar depressief geweest. Je wilt niet weten hoe vaak ik aan zelfmoord dacht... PER DAG!
In de periode die volgde ben ik goed gaan nadenken over dingen en ben eruit gekomen als de persoon die ik nu ongeveer ben. NU luister ik naar de muziek die IK mooi vind en draag ik de kleren die IK wil. Daar valt ook goth muziek en kledingstijl en make-up onder. Dat was voor die tijd niet zo. I.a.w.: ik werd pas goth (naja, semi-goth dan, niet 24/7 :)), NADAT ik uit een depressie ben gekomen!

Verwelkom wat je niet kunt vermijden.

• Ivo
  • Laatst online: 14-01 18:01

Ivo

goth is helemaal niet iets om je voor te schamen ik ben zelf punk typ offspring heideroosjes e.d bands ook goth feesten horen bij mijn programma en dr word niets gezegd dat ik er anders bij loop daar maar zodra ik op school loop dan is het fout hier door heb ik besloten mij in school tijd te mengen tussen de rest maar toch een eigen identiteit te behouden en zal nooit maar dan ook nooit mijn levens styl verraden

live your life to the max
be diffrent
in peace and harmony
and you wil live forever

mental power.
Pcies :) . Ik deel niemand en mezelf vooral niet in in groepen. Ik ben gewoon mezelf en een ander is gewoon een ander.

Sim-Pel :)

• CT
  • Laatst online: 08:08

CT

📱💻 🎮 ⌚🖥

Dit is echt slachtoffer worden van je eigen principes.
Je komt in je pubertijd en dan word je altijd wel depressief.
Ik ging om me af te reageren keihard Pennywise luisteren en dat soort punk herrrie.
Ik ging tshirts met band-naampjes erop aantrekken en me haar geleriseren.
Om het geheel nog ff compleet te maken liep ik dus uiteindelijk met een dikke ijzeren ketting aan me broek rond.
Je groeit gewoon IN zo'n soort stroming.
In die tijd ging ik ook vaak met gothic gekleede mensen om en die hele scene.
Maar je gaat werken / studeren je word slimmer en komt uit je pubertijd en hopla! je ziet opeens in dat bijv die ketting aan je broek wel erg lastig is en die verdwijnt, elke ochtend 2uur eerder opstaan om me haar in spikes te rammen.. nee ik slaap liever uit *verdwijn*.
En op het laatst ben je weer 'normaal'.
Ik draag nog altijd me skater-outfit als ik naar festivals of concerten ga, maar in 't dagelijks leven is me enige spoor me wat wijde broeken & skeet gympies die ik weet te combineren in een 3 delig pak.
Want tenslotte als je naar zo'n gothic happening gaat, ga je niet in je disco-pakje!
Dus het is gewoon net zo kortzichtig als elk ander 'hokje'.
En voor de meeste pubers is het makkelijker minder op te vallen tijdens hun pubertijd, dus ze doen hetzelfde als wat iedereen doet, trance luisteren en de top40 volgen, dan heb je bijna gegarandeert vrienden.
En wat is er nou niet enger dan kids die zich daar niet aan houden? en hoe kan je je eigen keuze (die je wilt bewijzen tegenover elke andere keuze) beter uit laten komen dan andere keuzes af te keuren?
Het is gewoon zoals mensen werken, en als je dat begrijpt, begrijp je ook dat je moet doen wat je zelf leuk vind zonder dat je je stoort aan wat andere ervan denken.

En dan snap ik idd dat sommige er moe van worden en dan toch ook maar kiezen voor normaal, dat is net zo menselijk.
Ik bedoel ik kan nu naar de disco of de dance parade mijn part dance valley of naar een punk concert gezellig mee beuken in de pit of lekker R&B'en en tegelijkertijd heb je al het mooie van sierlijke skeet kleding bij meisjes plus het geile strakke dans patroon van de dancing queen's in de disco.
Ik maak geen onderscheid zo lang de groepen elkaar maar accepteren.
En als bijv. een skater ook keertje mee wilt naar de disco leg ik ze gewoon uit dat je dan maar beter wel 'wat anders' kan aantrekken.
Dit is gewoon hetzelfde als dat ik in een *****restaurant uit eten ga, dan kom ik ook niet binnen in me gegaten wije spijkerbroek met een board onder me arm.

En als je denkt dat we dat kunnen 'veranderen' lijkt me dat een redelijk onbegonnen zaak.
Dus accepteer gewoon het feit dat mensen snel afschrikken van je uiterlijk, dat is menselijk en als het niet gebeurde zou ik gaan twijfelen.
Tenslotte is het wetenschappelijk bewezen dat een baby'tje liever naar iemand toe kruipt met een 'vriendelijke' gezichts uitdrukking dan iemand die 'me depressief' aan kijkt.

*PUNT* er is geen discussie :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op vrijdag 21 september 2001 20:22 schreef Lord Daemon het volgende:
Wat ik het vaagste aan 'gothic' vind is hoe verschillende muziekstijlen ermee bedoeld worden. De ene persoon vindt dat Nightwish, Theater of Tragedy of My Dying Bride gothic zijn, de ander denkt aan de oude Lacrimosa, Apotygma Berzerk, Goethes Erben of Suicide Commando. Terwijl die muziek ecth niets met elkaar te maken heeft. Vreemd.
Klopt inderdaad, my dying bride is iig doom metal, maar het onderscheid tussen die genres is sowieso nog al lastig soms.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metalium-220
  • Laatst online: 12-08-2022

Metalium-220

Forza Utreg!

Aaron, de zanger van My Dying Bride, wil in ieder geval niets met Gothic te maken hebben :) (zie signature)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord Daemon

Lord Daemon

Die Seele die liebt

Ja, dan splits je het van lieverlee maar weer verder op he. :)

Doom (My Dying Bride), Gothic Metal (Nightwish, Theater of Tragedy, After Forever, Within Temptation), Gothic Rock (Love Like Blood, Crematory, Darkseed), Dark Wave (nieuwe Thater of Tragedy, Wumpscut? (ik ben hier niet zo thuis)), Gothic Electro (Suicide Commando, Apotygma Berzerk), Gothic/Black (Trail of Tears, Opeth)... en zo blijf je natuurlijk bezig en weet uiteindelijk niemand meer waar je het over hebt. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metalium-220
  • Laatst online: 12-08-2022

Metalium-220

Forza Utreg!

ik word trouwens ook altijd nagekeken
maar het kan me echt geen fuck boeien
ik ben zelf meer Metal dan Gothic gekleed, ook geen make-up ofzo, wel lange leren jas en vaak leren broek en vage bandshirts natuurlijk :7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

same here..

Even op de topic terugkomen. Gothic is een levensstijl die net als alle andere levens-stijlen helemaal geen uitleg behoeft. Waarom zou je jezelf telkens verdedigen. Als iemand een bepaalde manier over je wil denken.. laat hen. Zolang jij je lekker voelt zoals je nu door het leven gaat is dat ok. Ik ben zelf als de nodige "mode-trends" doorlopen en ben erachter gekomen dat ik een eigen "stijl" heb.. en die is nooit of te nimmer in een hokje te plaatsen, Wat mij pijn doet is dat telkens als er inderdaad weer eens een draadje komt over een "jongeren" cultuur stroming er van alle kanten geprobeerd wordt om deze mensen (en hun menigen) onderuit te halen. Als jij je bedreigd voelt door iemand die bleek, creepy kijkt en zwarte kleding draagt dan is er waarschijnlijk iets mis met jezelf..
Kijk. Ik weet uit ervaring dat er in elke fruitmand wel één of meer rotte appels zitten. Deze verpesten het vaak voor de grote groep. Helaas. Maar waarom beweren we altijd zo tolerant te zijn, maar het stiekum toch niet zijn. Als ik toch kan zeggen dat ik niet tolerant ben, dan kan een ander dat ook.. Want totaal tolerant zijn is niet mogelijk. Het is niet mensenlijk.

De spelfouten haal je er zelf maar uit :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op donderdag 20 september 2001 13:40 schreef Fallen_angel het volgende:
En natuurlijk heb ik er ergens wel begrip voor dat mensen me raar nakijken, dat zou ik zelf denk ik ook doen als ik onwetend was, maar de blikken van afkeuring, daar kan ik me aan ergeren.
Dan moet je vooral zo'n smoel trekken als in die foto hierboven, daar ergeren wij ons dus aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Erger je je daaraan? Wat zielig nou...

Maar leg eens uit: waarom ergert je dat??? Moet ie toch zelf weten? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaDLiVe
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 07:48

MaDLiVe

.-Observer-.

Op maandag 24 september 2001 18:44 schreef Sneech het volgende:

[..]

Dan moet je vooral zo'n smoel trekken als in die foto hierboven, daar ergeren wij ons dus aan.
Je moet niet met een collectieve geest denken. Er is geen wij, alleen jij en ik....

Mensen mogen van mij alles doen zolang ze er 100% achter staan en weten waar ze mee bezig zijn en waar ze voor staan, en als andere mensen er geen onnodig last van hebbe, was de wereld maar zo mooi....

{\/}/-\[) [_[ \/(-© - Turn off your mind, relax and float downstream. Volg mijn disease outbreak detective en andere geweldige Avonturen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gaaf, ik ga me ook zo kleden! Das wel cool!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat ik duidelijk wilde maken, is dat hij loopt te zeiken over hoe mensen hem aankijken, en vervolgens zelf zn uiterste best doet om mensen zo leip mogelijk aan te kijken omdat dat bij zn goth style hoort.

En het woord 'we' in die context betekent automatisch de groep mensen die er zo over denkt. Heeft niks met collectief denken te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ecco
  • Laatst online: 22-08-2014
Ik zie er meestal ook uit als een freak (paars haar etc, maar nooit zo extreem), en om eerlijk te zijn doe ik dat maar om 1 reden; juist omdat mensen me dan raar aankijken.
Als je dan over straat loopt en iemand staat je geshockeerd aan te kijken... ik vind het gewoon een geweldig gezicht >:)

Wat ik het leukste vindt is dat als ik anderen de muziek laat horen, en zij staan er open voor en zeggen dus niet bij voorbaat al van 'sjitherrie', dat de meesten het nog mooi vinden ook, omdat het volgens mij heel erg intelligente muziek is; er zit ontzettend veel in qua sfeer en meestal extreem goed gebruik van instrumenten.
Om dezelfde reden luister ik ook nog steeds even graag naar muziek als Mike Oldfield als naar Therion, Nightwish, Within Temptation, Cradle of Filth etc.

Ik weet overigens van een aantal vrienden van me die (redelijk extreem) gothic zijn dat ze het helemaal niet doen om het zelfbeeld of omdat mensen je leuk staan aan te gapen, maar juist om heel erg duidelijk te maken dat ze niet mee over de dam willen met de rest van de schapen.
De klederdracht en muziek zijn stappen 1 en 2.

Wat me opvalt is dat de meesten ook erg socialistisch zijn en actief meedoen aan het in hun ogen verbeteren van de maatschappij, zoals anti-kapitalistische demonstraties.
Eigenlijk hele nuchtere mensen met een kritische, goed doordachte blik op de samenleving.
De vooroordelen over gothic slaan dus meestal nergens op en verdwijnen in mijn ervaring ook snel als je de persoon beter leert kennen.

Wat het doel is van mijn verhaal is me zelf ook niet helemaal duidelijk, maar het is mijn ervaring ieg. :P

It's over between me and words. I'd love to stick around and exploit them each, but it's all becoming quite predictable. Eventually, they will all be used and I'd have to come up with fake words and that would be way too cnoofy.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• delirium
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 26-03 13:34
Ik snap niet waarom mensen nog steeds commentaar op elkaar leveren, ik kleed me gewoon zo als ik wil en mensen gaan me meteen in hokjes stoppen als ik een legerbroek draag ben ik alto als ik een metal shirt draag ben ik gelijk een metalhead als ik helemaal zwarte kleding en een cradle shirt draag ben ik black en wat betreft gothic dat ben ik nog niet genoemd maar aangezien ik omga met mensen die zich zo kleden als men het hokje ziet ligt dat noig niet ver weg.

mensen stoppen elkaar in hokjes omdat dan alles makkelijker te relativeren is immers voor de meeste mensen is iedereen met een kleur buitenlander :?, het kan mij niet schelen maar laat iedereen gewoon zichzelf zijn. omdat ik metal eruitzie zou ik gelijk ruzie zoeken en als ik een keer nikes draag ben ik gelijk een disco type |:(

erger nog mensen die jaren achterlopen en die (omdat ik lang haar heb) Hanson of Kelly familie gaan roepen als ik en mijn vrieden langslopen of zelfs hippie.
als mijn vriendin langsloopt word weer (daar isiie weer) SATANIST geroepen aaaaaaaaaaaaarrrrrrgggggghhh |:( !!!!

maar ik negeer hun omdat ik weet dat het die mensen aan IQ ontbreekt en zij alleen kunnen relativeren door in hokjes te stoppen, namelijk als je met metalshirt NY (new York, de disco) in loopt snappen ze er niets meer van 'huh moet jij niet hiernaast zijn???' (bij 074, alter tent) hoor ik dan....:(
ach altijd de verfrissende gedachte dat heel wat mensen dommer zijn dan ikzelf! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord Daemon

Lord Daemon

Die Seele die liebt

ach altijd de verfrissende gedachte dat heel wat mensen dommer zijn dan ikzelf!
Maar die gebruiken over het algemeen wel meet hoofdletters dan jij. :) (Ja, dit is een subtiele hint. ;) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik vind dat hele gothic gedoe nogal zwaar deprimerend , hoe jullie eruit zien al tering!. Het er idd zwaarop dat jullie lijken zijn ja , en wat wil je ook? dat probber je toch met al die zwarte make up ensjo. DUF!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Confusion
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 01-03-2024

Confusion

Fallen from grace

Lord Daemon schreef:
[..]
Dat is niet waar. Satanisten zien Satan als een 'entity, real or imagined'. Satan als wezen of als concept, dat maakt ze niet uit; maar dat dat wezen/concept een bepaalde macht vertegenwoordigd geloven zij wel degelijk.
www.religioustolerance.org/satanism.htm:

That a Satanist either:

- Worships the Christian devil, or
- Worships a supernatural entity -- a precursor to Satan -- such as the ancient Egyptian god, Set, or
- Accepts Satan as a pre-Christian life-principle concept worth emulating.

The following are recommended terms and descriptions of four essentially unrelated beliefs and activities that recognize Satan in their belief system:

1. Religious Satanism: This religion recognizes Satan, either as a deity or as a life principle. Followers are usually serious adults, although a few are mature teenagers. Three main traditions exist: the Church of Satan, the Temple of Set and the Church of Satanic Liberation. Other short-lived Satanic groups currently exist and have existed in the recent past. According to Statistic Canada, the 1991 census found only 335 Canadians who identified themselves as Satanists. This would imply that there are about 3,500 Satanists in the U.S. The actual number is probably significantly larger. A US Department of the Army pamphlet #165-13 estimated that there were 10 to 20 thousand members of the Church of Satan in the US during the late 1970's. 1,7 Accurate data for this movement is impossible to estimate, since the largest group (the Church of Satan) does not release its membership totals.

It is important to realize that the Satan that they recognize has few if any points of similarity with the conservative Christian concept of Satan. The Satanists' concept of Satan is pre-Christian, and derived from the Pagan image of power, virility, sexuality and sensuality. To most Satanists, Satan is a force of nature, not a living quasi-deity. Their Satan has nothing to do with Hell, demons, pitchforks, sadistic torture, and profound evil. They have occasionally engaged in a Black Mass for publicity purposes, in which the Roman Catholic Mass is ridiculed. But, otherwise, their rituals have no connection to those of Christianity. Starting in 1980 and continuing until the mid-1990s, there was a widespread belief that Satanists were involved in Satanic Ritual Abuse (SRA) and killing of innocent infants, children and adults. This belief has faded due to lack of hard evidence. It is a Christian urban legend based on fear.

2. Gothic Satanism: It is an imaginary, profoundly evil religion that was invented during the late Middle Ages by the Christian church. These Satanists were said to ritually kill children, sell their soul to the devil, break crucifixes, conduct black masses, etc. Gothic Satanism has never existed in the past as an organization, and does not exist today, except in the imagination of the public, and in horror movies.

Gothic Satanism should not be confused with the Goth sub-culture. The latter is a philosophical, musical, cultural group that is unrelated to Satanism.

3. Satanic Dabblers: A syncretistic religion which blends elements taken from Religious Satanism, Gothic Satanism, ceremonial Magic, and any other useful source of ritual that the followers can find. It is typically practiced by rebellious teenagers or young adults -- generally for a short time. They probably number in the tens or hundreds of thousands at any one instant in North America. An exact estimate is impossible to obtain, since they are totally devoid of any central organization. They occasionally engage in minor criminal activities such as vandalizing cemeteries and painting Satanic graffiti on walls. In very rare instances, a few have been known to sacrifice small animals.

4. Other types of Satanism:

Occasionally, a serial murderer will claim to be a Satanist in order to justify his horrendous activities. This is "the Devil made me do it" defense. Police investigation reveals that they know little about the religion, and are not really Satanists.

A small percentage of child molesters will abuse children in a Satanic setting as a means of controlling the victims. The molesters are pretend Satanists; they are simply using the facade of Satanism to further their criminal acts. A government study in England found three such perpetrators.

Some heavy metal rock bands pretend to be associated with Satanism. Their main motivation is to gain notoriety. The suggestion of Satanic involvement increases record sales.

These three quasi-Satanic groups will not be dealt with further in this information sheet.

Wie trösten wir uns, die Mörder aller Mörder?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phaerion

Phaerion

Stillborn!!!

Dit zijn de negen "satanic statements"

1. Satan represents indulgence, instead of abstinence!
2. Satan represents vital existence, instead of spiritual pipe dreams!

3. Satan represents undefiled wisdom, instead of hypocritical self-deceit!

4. Satan represents kindness to those who deserve it, instead of love wasted on ingrates!

5. Satan represents vengeance, instead of turning the other cheek!

6. Satan represents responsibility for the responsible, instead of concern for psychic vampires!

7. Satan represents man as just another animal, sometimes better more often worse than those that walk on all fours, who, because of his "divine and intellectual development" has become the most vicious animal of them all!

8. Satan represents all of the so-called sins, as they lead to physical, mental, or emotional gratification!

9. Satan has been the best friend that the church has ever had, as he has kept it in business all of these years!

Afbeeldingslocatie: http://www.plauder-smilies.de/devil/saroll.gif

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

terwijl er meerden sorten gothic groepen zijn

Een die zich voor doet (kleden)
en een groep die het dus echt zijn (daar aan kan je het niet zien )

En gothic is een mystereuse persoon die bepaalde gevoels en bepaalde plaatsen zijn om iest te voor komen of te doen .
Zij kunnen eventueel dingen zien die kunnen gebeuren waardoor zij het kunnen veranderen.

groep 1:
personen die zich kleden en opmaken waardoor je opvalt in de maatschappij en denken van die zijn erg mystereus.

groep2: zelfde als groep1 maar met duivelse aanbiddingen
groep3: personen die het ook zijn maar nog niet weten dat ze dat zijn (zoeken nog)

groep3: personen die het ook zijn en die het ook echt hebben en die de kracht gebruiken voor het goeden\kwaden
kan je aan zien of niet

en dan heb je nog een groep en die groep is hoger dan een gothic en die zijn niet goed nog kwaad ze zijn er alleen maar aanwezig en houd de rest in de gaten en grijpen dan pas in als het uit de hand loop

die personen kan je niet zien dat ze het zijn tot het zo ver is en dan ben je te laat en word je geroepen en word je beoordeelt
Deze groep is wel zo machtig en krachtig daar kan je niet tegen op wat je ook doet (ja ze bestaan echt)

p.s

De normalen personen hebben niks te vrezen voor hun (jullie zijn niet belangrijk genoeg)

En nee ik heb niet aan de fanta gezeten
En hoe ik dit weet is mijn geheim

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• delirium
Op dinsdag 02 oktober 2001 14:24 schreef Lord Daemon het volgende:

[..]

Maar die gebruiken over het algemeen wel meet hoofdletters dan jij. :) (Ja, dit is een subtiele hint. ;) )
het gaat om de essentie niet om stomme leestekens

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• delirium
Satanisme en Gothic zijn 2 verschillende dingen, ik dacht dat jullie dat willen bewijzen nou stop dan niet van dat satanisme troep onder een Gothic topic?????

Misschien ideetje maar als je over het Satanisme wil discussieren misschien nieuwe topic maken?

Het Satanisme lijkt me trouwens wel een zeer egoistisch geloof, met zopveel egoisten verbaast me dat het niet meer aanhangers heeft, want het staat toch niet in de top 10 van godsdiensten?!:?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrMartinH
Ik snap ook niet helemaal waarom satanisme in verband word gebracht met gothic. Ik krijg zelf ook wel zulke reacties dat ik satanist zou zijn, hetgeen dus niet zo is. Ik kleed me (bijna) altijd zwart en ik draag een omgekeerd pentagram (en ook een ring met pentagram) maar daarnaast draag ik ook een gewoon kruis en een Ankh. Ik draag deze sieraden alleen omdat ik ze mooi vind niet omdat ik er enig bedoeling mee heb.

Signature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Asphyxion
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 11:52

Asphyxion

I am, therefor I think

Op donderdag 04 oktober 2001 10:00 schreef NukeZz het volgende:
Ik kleed me (bijna) altijd zwart en ik draag een omgekeerd pentagram (en ook een ring met pentagram) maar daarnaast draag ik ook een gewoon kruis en een Ankh. Ik draag deze sieraden alleen omdat ik ze mooi vind niet omdat ik er enig bedoeling mee heb.
Tja, ik vind een swastika ook een mooi symbool, dus ga ik maar met patches op mijn mouwen rondlopen? :?

Anyway, als je met een omgekeerd kruis loopt, betekent het niet dat je satanist bent, maar je moet niet vreemd omkijken als mensen dat wel denken. Een omgekeerd kruis of een omgekeerd pentagram wordt gewoon geassocieerd met het satanisme...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrMartinH
Op donderdag 04 oktober 2001 11:56 schreef Asphyxion het volgende:

[..]

Tja, ik vind een swastika ook een mooi symbool, dus ga ik maar met patches op mijn mouwen rondlopen? :?

Anyway, als je met een omgekeerd kruis loopt, betekent het niet dat je satanist bent, maar je moet niet vreemd omkijken als mensen dat wel denken. Een omgekeerd kruis of een omgekeerd pentagram wordt gewoon geassocieerd met het satanisme...
Oorspronkelijk is een swastika een Buddistisch religieus teken alleen iedereen brengt het tegenwoordig in verband met Hitler :)

Daarnaast denk ik dat hyet toch wel iets anders is. Een hakenkruis is rasistisch, een omgekeerd pentagram niet. Het is het teken van zwarte wicca, en word daarom altijd in verband gebracht met satan. Omgekeerd kruis is het teken van anticrisme. Ik ben geen anticrist, en wie denk dat ik dat wel ben, nou ja, moeten zij weten :)

Signature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

Op donderdag 04 oktober 2001 20:48 schreef NukeZz het volgende:

[..]

Oorspronkelijk is een swastika een Buddistisch religieus teken alleen iedereen brengt het tegenwoordig in verband met Hitler :)
Inderdaad. Het is het Levenswiel. Niet alleen in Oosterse tradities trouwens, maar ook in Europese.
Daarnaast denk ik dat hyet toch wel iets anders is. Een hakenkruis is rasistisch, een omgekeerd pentagram niet. Het is het teken van zwarte wicca, en word daarom altijd in verband gebracht met satan. Omgekeerd kruis is het teken van anticrisme. Ik ben geen anticrist, en wie denk dat ik dat wel ben, nou ja, moeten zij weten :)
Uh, zwarte Wicca??? Er is slechts Wicca. Wit en zwart bestaan niet - slechts vele verschillende tinten grijs.

Het "omgekeerde pentagram", dus met de punt naar beneden, wordt door de Gardnerians en de Alexandrians (de twee klassieke stromingen binnen Wicca) gebruikt als teken voor tweedegraads initiatie, en als symbool voor de God. Het "gewone pentagram", met de punt omhoog, staat voor de Godin.

Het Pentagram kan bijvoorbeeld gezien worden als representatie voor de vijf elementen: Aarde, Water, Lucht, Vuur en Annwn (Awen, Geest). "Rechtop" staan Aarde en Vuur onderaan, daarboven Water en Lucht, en helemaal bovenaan Geest. Op de kop staat het dus andersom. De Geest onderaan, vlak daarboven Water en Lucht (intelligentie en intuïtie) en bovenaan Aarde en Vuur ((fysieke) kracht, (over)moed, (blinde) hartstocht).

Of als de vijf aspecten van het Goddelijke. De drie aspecten van de Godin (Maiden, Mother, Crone) en de twee aspecten van de God (God of Light, God of Darkness). En dus met ofwel de Godin boven, ofwel de God boven. En omcirkeld om de verbondenheid van het geheel aan te geven.

En er zijn nog oneindig veel andere symbolische waarden van het pentagram, met punt omhoog of omlaag, al dan niet omcirkeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Inderdaad. Het is het Levenswiel. Niet alleen in Oosterse tradities trouwens, maar ook in Europese.
Daar hadden ze hun swastika ook vandaan. Het was een belangrijk symbool in oude Germaanse (Arische) beschaving. Die Nazi's deden aan wat occulte zaakjes (vooral Himmler).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

Op vrijdag 05 oktober 2001 23:02 schreef wVm het volgende:

[..]

Daar hadden ze hun swastika ook vandaan. Het was een belangrijk symbool in oude Germaanse (Arische) beschaving. Die Nazi's deden aan wat occulte zaakjes (vooral Himmler).
Inderdaad. Alle militaire en paramilitaire eenheden hadden ook een eigen rune. Waarvan de meest beruchte natuurlijk de dubbele sig-rune van de SS is...

De Nazis hebben een eigen Paganistische religie gecreëerd, gebaseerd op de oude Germaanse religies, om hun dominantie over Europa, hun dominantie als ras te onderbouwen en te bewijzen. Vooral de SS zat zeer diep in deze Nazi-cultus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

luister, ik vind dat als je gothic bent.
Je gewoonweg "jezelf bent"..
Zoek bijvoorbeeld eens in het woordenboek het woord Gothic op, het heeft verschillende betekenissen...
www.gothicinfo.net (geloof ik:S)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elvhenk
  • Laatst online: 09:13

Elvhenk

/me hartje GO

Dit is niet zo'n nuttige kick. Daarom sluit ik het topic.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.