Vraag

• wieps
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 22:32
Hallo daar,

Hoe pas ik het gloeien (groen) van de 3 Case fans (aan de voorkant) van mijn Cooler Master MasterBox MB511 ARGB aan?
Ik word er heel onrustig van.

Ik heb gezocht naar een controller (Cooler Master 4 Port RGB LED Fan Controller), maar kan die zo niet vinden (ben niet dom, maar ook niet handig en/of ervaren met moederborden en hardware).
De software van Cooler Master kan niets vinden.
Ook heb ik iets geprobeerd met OpenRGB, maar dat heeft ook nog tot niets geleid.
...
kast: Cooler Master MasterBox MB511 ARGB
moederbord: Gigabyte Z590 GAMING
...
Iemand een idee hoe ik dit kan aanvliegen?

Groet,
Wiebe

Beste antwoord (via wieps op 02-02-2026 21:30)

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 22:18

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Van de CM product pagina:
Three pre-installed ARGB fans can be managed by either the motherboard or an included controller, connected by the included splitter
Hoe heb je ze aangesloten? Op het moederbord of op de meegeleverde controller van de behuizing? En indien aan de controller, is de controller zelf nog ergens op aangesloten naar het moederbord toe? Van de controller is er een handleiding: https://coolermaster.egnyte.com/dl/stf1moYasv en daar wordt gesproken over een knop die je kan gebruiken om te wisselen tussen modi. En als je 'm lang ingedrukt houdt, de verlichting uit gaat:
The controller comes with 14 lighting presets to make full use of the Addressable LEDs in the system and also allows to be completely switched off by long pressing its button.
Dit had je zelf niet gevonden?

Commandline FTW | Tweakt met mate

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Van de CM product pagina:
Three pre-installed ARGB fans can be managed by either the motherboard or an included controller, connected by the included splitter
Hoe heb je ze aangesloten? Op het moederbord of op de meegeleverde controller van de behuizing? En indien aan de controller, is de controller zelf nog ergens op aangesloten naar het moederbord toe? Van de controller is er een handleiding: https://coolermaster.egnyte.com/dl/stf1moYasv en daar wordt gesproken over een knop die je kan gebruiken om te wisselen tussen modi. En als je 'm lang ingedrukt houdt, de verlichting uit gaat:
The controller comes with 14 lighting presets to make full use of the Addressable LEDs in the system and also allows to be completely switched off by long pressing its button.
Dit had je zelf niet gevonden?

• wieps
Ha, dank voor je reactie, Hero.

Dat is nou juist de kwestie, daar had ik al naar gezocht, maar die controller zie ik (heb net nog een keer gekeken) nergens zitten.
Een en ander zou dan aan het moederbord moeten hangen, maar de plek waarvan ik zou verwachten (RGB FUSION 2.0 - Addressable LED Header*2, RGB LED Header*2) daar zit ie niet aan.
En verder word ik niet helemaal wijs uit al die kabels.

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Er gaan kabels van de fans ergens heen. Dat is toch niet zo moeilijk om te volgen? Ene kabel van een fan is voor de werking van de fan zelf, de andere voor de verlichting. De case is ook niet bij een OEM te koop, dus iemand moet het systeem gebouwd hebben. Die weet vast wel meer.

En heb je echt goed gekeken? Niet alleen het paneel eraf gehaald waar je direct de binnenkant met moederbord kan zien, maar ook de andere kant om achter het moederbord tray te kijken?

• wieps
ach... dat laatste had ik niet gedaan: de controller gevonden!
nu is ie blauw :) - dat is al beter, maar daar ga ik nog wel verder naar kijken

dank, dank... je hebt me gered!

hartelijke groet,
Wiebe