Toon posts:

internet delen(krijg het niet voor mekaar)

Pagina: 1
Acties:
  • 78 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
wie o wie kan mij helpen?
heb een netwerk opgezet,dat werkt....,maar ik kan geen internet delen.de protocollen zijn goed(anders werkt het netwerk opzich ook niet)
de server draait wel op internet, maar de andere niet.
beide computers hebben maar 1 netwerk kaart,geen hub,beide draaien onder ME.ook als zonealarm afstaat kan de 2e computer geen verbinding maken.
kaarten zijn 10/100 en zoals gezegd het netwerk op zich draait wel.wie o wie weet raad? :(

• Vorkie
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Je moet wel je internet sharing aanzetten? lijkt me handig

3-fase Victron 3x MP 6.5kVA | 30kWh Voltsmile LFP | MPPT 450/100 + 2x MPPT | VM-3P75CT Grid Meter

Verwijderd

Misschien handig als je ff de opbouw van je netwerk geeft

Het kan nu zoveel zijn... van een foute instelling tot een foute opstelling

• Vorkie
  • Niet online
je moet zowieso zorgen dat de hoofdcomputer het IP nummer heeft Bv (dus van het tcp/ip protocol) 192.168.0.1 zonder enige andere dingen ....dus geen DNS enzo...

De client..dus jouw 2de computer zal dan het Ip nummer 192.168.0.2 moeten hebben met net als de server dan subnetmask 255.255.255.0 en DNS moet zijn SERVERNAME en dan bij zoekvolgorde 192.168.0.1 alleen die erin zetten...ga je naar gateway daar voer je in en voeg je toe ook 192.168.0.1 en dan lijkt het me slim als je je internet deelt op de server...?!

3-fase Victron 3x MP 6.5kVA | 30kWh Voltsmile LFP | MPPT 450/100 + 2x MPPT | VM-3P75CT Grid Meter

• Vorkie
  • Niet online
als je iets vraagt...om deze tijd...en na 2 minuten antwoord iemand...en daarna geeft nog iemand antwoord...daarna STIL....post dan in de middag ofzo...

Tis soms irri :z

• OProg
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 06-01-2022

OProg

Molletje

Op donderdag 20 september 2001 02:06 schreef ThaNetRunner het volgende:
als je iets vraagt...om deze tijd...en na 2 minuten antwoord iemand...en daarna geeft nog iemand antwoord...daarna STIL....post dan in de middag ofzo...

Tis soms irri :z
Toch nog een reactie :)

Heb je al een programmatje om mee te delen? Of wil je het met windows doen?

Verwijderd

Topicstarter
ik (wilde) het via de windows doen,maar als dat niet ;ukt dan maar op een andere manier.
en internet delen staat aan op de host.
voor de goede orde,ik ben geen comp nert dus aub oplossingen in de simpelste vorm.tnx

• Roelant
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Hier is al bijzonder veel over geschreven, lees dus eerst het onderstaande eens:Gebruik daarna de zoekfunctie van GoT eens, daar vind je ook veel informatie en de vele antwoorden op vergelijkbare vragen die al voorbij zijn gekomen. Een aantal voorbeeldjes:
  • [search=internet delen]
  • [search=winroute]
  • [search=sygate]
Mocht je dan nog vragen hebben, lees dan eerst de [topic=152460] eens door over welke informatie relevant is als we je vraag willen kunnen beantwoorden.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.